renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 R (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cunado
Vloženo 9.6.2020
Aktualizováno 21.12.2020
Zobrazeno 3 856x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 07.11.2021, Uskutečněno: 07.11.2021, Stav tachometru: 20085 km, Zhlédnuto: 57x


Tenhle víkend jsem se pustil do servisu na 20 tis. km, který kromě jednoduchých záležitostí jako je výměna oleje, svíčky, vzduchového filtru zahrnuje kontrolu a případné nastavení ventilových vůlí, které jsem zde dělal poprvé. Nasál jsem informace z továrního dílenského manuálu, který poradí spíše jen správné vůle a utahovací momenty než tipy a triky, jak to provést.
Další inspirací pro mě byla videa na youtube, většina pro XT 660 Z, což znamená stejný motor, ale trochu jiný přístup v tom, co vše je potřeba odmontovat a hlavně mi pomohl nafocený postup na fóru k XT 660 . Zde jsem měl jen jedno malé dilema, zda nechat chladič nasazený na hadicích a povolit jen 3 šrouby, na kterých je upevněn na rám a mít malý manipulační prostor, co hadice dovolí. Autor uváděl, že i když dílenský manuál říká "sundat chladič", tak to není potřeba, ale popravdě jsem si nedokázal představit v tom malém prostůrku něco dělat, dokonce ani sundat ten dekl na výfukové ventily - vepředu.
Nebudu vás tedy napínat, odcvaknul jsem konektor větráku a levou hadici chladiče a celý jsem jej odklonil a pověsil na drát na pravou stranu motocyklu, předtím jsem samozřejmě musel vypustit chladící kapalinu, ale už chtěla po 7 letech výměnu a také jsem to využil na pořádné očištění chladiče - z vnitřní strany od motorky stlačeným vzduchem.
Ventily samotné nakonec byly zcela v toleranci, takže to vypadá jako zbytečná práce, která mi zabrala víc, jak celé odpoledne, ale pro klid duše jsem rád, že jsem to zkontroloval. Pokud někdo bude dělat, dávám pár postřehů a fotek:

1) Je dobré okolí deklů, které zakrývají ventily pořádně očistit, zvláště na přední straně - výfuková strana, je tam nachytáno hodně bordelu, který by člověk nechtěl mít v motoru, když by při manipulaci o nějakou tu přischlou špínu zavadil

2) Samotná kontrola a nastavení je na pár minut, ale je potřeba odstrojit poměrně velkou část motorky, každopádně je dobré nespěchat, všechno si pěkně očistit, viz bod 1). Nečistoty kromě jiného nachytaly i hlavičky imbusových šroubů, takže i s těmi si pohrát, aby tam bylo možno pořádně klíč zasunout a nedošlo k jejich stržení při protočení při nedostatečném nasazení. Dekly je dobré pak dotahovat postupně a křížem, aby se dobře usadilo těsnění, finální utahovací moment je 10 Nm

3) Nemá smysl tu popisovat celý postup, na který jsem dal výše odkaz a který můžu doporučit a autorovi děkuju:)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna řetězové sady aneb pár tipů od začátečníka pro z

    Začalo to výměnou gumových tlumících vložek v unašeči rozety , které už byly vytlačené a měly trochu vůli a spolu s tím jsem se rozhodl i pro výměnu celé řetězové sady , která sice ještě, jak jsem při pozdějším změření d

    Typ: Údržba
    Vloženo: 24.07.2023
    Uskutečněno: 24.07.2023
    Tachometr: 22707km
    Komentářů: 1x
  • Výměna oleje v přední vidlici

    Letos jsem najel bohužel jen asi 1500 km díky novému V- Stromu 650, který mi zabral většinu letošního motočasu, ale slíbil jsem si, že příští rok budu věnovat XT více svojí pozornosti :-DD . Výměna oleje v přední vidlici

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.11.2022
    Uskutečněno: 20.11.2022
    Tachometr: 21586km


TOPlist