Už jsem najezdil trochu víc, tak přidám nějaké nové poznatky.
Zrcátka. V těch nebylo vidět vůbec nic, takže jsem se rozhodl koupit kulatá bar-end. Origo jsou nechutně drahá, takže jsem sáhl po ultra levných M-Style. Konečně vidím za sebe a navíc vypadají zatraceně dobře. Bohužel jejich systém montáže je de*ilní takže moc nedrží a jednou za pár týdnů je musím poštelovat a dotáhnout. Časem koupím ty origo :)
Pneumatiky. Tyjo, na silnici drží fakt luxusně. Terén neumím ohodnotit, nikdy jsem žádné enduro nejezdil... Ale když někam jedu po polňačce, tak to celkem jde a oproti klasickým silničním gumám je to znatelný rozdíl. A bohužel zadní guma mizí před očima.
Zavazadla. Vím, že to není cestovní motorka, ale tu jsem nikdy neměl a na všech motorkách jsem vždycky příležitostně cestoval :) Tady to není jinak. Přední "nosič" jsem chtěl dát pryč, ale ukázalo se, že je úžasně praktický. Dal jsem si tam dva stahovací pásky z krosny, vozím je tam trvale, a když jedu pro balík do alzy, pro dvě petky piva do pivovaru, nebo kamkoliv jinam, tak je prostě jenom chytím na ten nosič a je to.
Vzadu je to horší, na to bidýlko se toho moc nevejde a ani to není za co přivázat. Takže když někam jedu, namontuju madlo spolujezdce. Jednak se výrazně zvětší plocha a druhak je za co vázat. Nicméně se mi to madlo nelíbí, takže ho pak zase sundavám. Fun fact: v nářadí k motorce (které je mimochodem celkem luxusní) jsou asi 4 různé torxy, ale zrovna torx na madlo tam není.
Chladící kapalina. To je taková ta věc, kterou vám jednou za pár let vymění v servisu a jinak o ní nevíte. Pokud teda nemáte KTM duka (viz profil mojí předchozí motorky).
No, takže, nedávno jsem montoval USB zásuvku. Svartpilen má vyvedené konektory u krku řízení a pod sedlem. Origo USB kit je - jak jinak - nechutně drahý, takže jsem koupil nějaký levnější. Ale má mega dlouhé kabely a u krku by to nebylo kam schovat. Tak jsem je natáhl pod sedlo a kabely vedl pod kapotou. Sundat kapotu není zas tak těžké, je to jenom asi 8 šroubů. No a když jsem sundal kapotu (náhodně jsem zvolil pravou), zjistil jsem, že pod tou kapotou je i nádržka na chladící kapalinu. Zvenku není nijak viditelná ani přístupná. No a protože svartpilen je vlastně technicky KTM duke, tak kapalina byla hluboko pod ryskou "min". Únik jsem nikde nenašel, tak jsem ji jenom dolil a časem to zkusím zase zkontrolovat a uvidím.
Taky jsem na zahraničních fórech koukal, že lidem se náhodně povolují šrouby a pak třeba něco upadne a tak. Tak jsem zkusil ty lépe přístupné šrouby zkontrolovat a opravdu hned 2 byly úplně volné. Lol. Jako jestli tohle má být top značka KTM a motorka made in Austria, tak to teda nic moc.
Vlastník | Tez | |
---|---|---|
Vloženo | 16.4.2020 | |
Aktualizováno | 26.6.2020 | |
Zobrazeno | 4 369x |
pod šrouby ktoré sa ti uvoľňujú, daj na závit Loctite 243 a bude pokoj. KTM má svoju dušu, napríklad aj preto lebo v Mattighofene kapacitne nezvládajú...
1 reakce
Je to jak píšeš... Už jsem kdysi jednoho duka měl, takže jsem tušil do čeho jdu a beru to jako vlastnost.