renocar_duben



PROFIL MOTORKY

UM Motorcycles DSR Adventure TT (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník HusKa701
Vloženo 1.2.2020
Aktualizováno 6.5.2023
Zobrazeno 5 272x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Nachystaná k prodeji pro nového majitele.
3.8.2022 Dolomity na UM 125 TT Adventure.

Více fotografii

Motorka koupena od UM MOTO BENEŠOV - Servisovat se měla ve firmě Rimoto Třebíč. Moc špatný ! PŘÍSTUP A PŘÍBĚH POPSÁN V TEXTU U MOTORKY.

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Hledal jsem lehké enduro pro dceru.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky, motorkáře - ky, menší postavy, se zájmem podívat se občas i mimo sfalt.

Doplňky na motorce - blastry, širší stupačky, brašny, zvednutý "enduro" přední blatník, k blinkrům "pípák"

Recenze

Hledal jsem motorku ktrou se svým ř. oprávněním může řídit dcera. Zatím jezdila 125 skútra. Evidentně jí cestování na dvou kolech baví, a tak bych rád, abychom spolu vyrazili na pěkné enduro výlety.
Ve třídě 125 ccm nemám žádné zkušenosti a tak jsem dlouho hledal motorku, která by nebyla moc těžká, měla z výroby alespoň částečné krytí proti větru, (štítek) měla velký kola, byla schopná pohybovat se nejen po silnici, ale také alespoň v lehčím terénu. Nebyla moc vysoká - je pro holku. Na trhu jsem nenašel nic, kde bych nemusel dělat značné úpravy, pouze tento stroj.
Dnes jsem poprvé vyjel.
Je zřejmé , že motor bude třeba točit od cca 4 000 ot. nahoru. (ale to se ukáže až po zajetí a myslím že to není nic divného , je to prostě dváca) Pocit z jízdy je příjemný. Motorka je velmi dobře ovladatelná. Přední šavle jsou možná až moc měkké, ale při jídě po silnici je to příjemné, velmi pěkně "žehlí". Zadek je naopak dost tvrdý a to i s mojí váhou téměř 100 kg. To budeme asi muset ladit, s tím bych dlouhodobě spokojený nebyl. Brzdy jsou měkké. Možná nemám ještě dobře odvzdušněno , protože zadní brzdu prodejce vůbec neodvzdušnil. Musel jsem si udělat sám. Při manipulaci na místě je výhodou velký rejd. Udivuje mně, z mého uživatelského pohledu, PĚKNĚ ŘEŠENÝ BUDÍK , kde je vidět všechno co člověk potřebuje sledovat, zvláště když jde o ne úplně zkušeného borce. Otáčkoměr, stav benzínu + kontrolka rezervy, tachometr se stálým ukazatelem a denním nájezdem, dokonce KONTROLA NEZVEDNUTÉHO STOJÁNKU, ukazatel zařazené rychlosti !!! - ten mi zatím nefunguje a nevím kde je chyba - musím zjistit. Kontrolky na všchny možné funkce. Vše PŘEHLEDNÉ. Tohle je za mně fakt bomba!
Už teď je jasný, že budeme muset koupit větší stupačky (zřejmě relly jako mám na Husce 701) , doplnit blastry, nějakou tu brašnu na zadní plotnu, asi doplním "pípák"na blinkry, protože ze zkušenosti vím , že kontrolka je málo...nevypínáme blinkry (my motorkáři) a ostatní řidiči pak neví co si mají myslet...co se bude dít...
Dcera se určitě nebude věnovat psaní o stroji a tak jsem si řekl , že to udělám pro vás, kdo byste o informace měli zájem, podobně jak dlouhodobě popisuju Husku 701.
Fotky jsem zatím nedělal. Je to prostě tovární výrobek. Až provedu drobné úpravy přidám foto.

22.2.2020 sobota, druhý,krátký výjezd. Motor se pomalu zabíhá. Bude to chtít trpělivost je to přece jen "dváca". Dokud bude v záběhu a motor se nemá příliš vytáčet, moc to neubejvá -:) Negativní zpráva přišla od prodejce. Počítadlo kvaltů prý u tohoto modelu nefunguje. To je škoda, když je na to připraven i budík. Budu se snažit "rozchodit". Napíšu výsledek. Jinak pěkný svezení. -:)

20.3.2020 pátek. Poprvé vyjíždím s motorkou po provedení úprav. Jedu na nákup ale samozřejmě , že se nechci rovnou vrátit domů ale chci kousek popojet, taky proto, abych ověřil že úpravy fungují.
Úpravy:
Asi o 2 cm širší (delší) stupačky, doplněny blastry, boční kabelky, zadní brašna, placka na nádrž, zkrácen přední "nízký"blatník, doplněn "enduro" blatník...a na blinkry zapojen "pípák" ...ale to není vidět -:)

Takže celkový pohled:






Detail stupačky.
(





Postranní kabelky jsou použity od firmy Arsenal. Používají se jako rámová brašna na jízdní kolo. Je to příjemný prostor na věci které má člověk hned po ruce. Foťák, rukavice, límec, kukla, lahev s vodou...no prostě cokoli...






Blastry.






Placka. Super věcička od fimy Lojzo. Ve zmenšené variantě využívám na doklady, peněženku, tužku, papír, atp. Je uchycena na magnetech. Velmi dobře a spolehlivě drží, přitom je lehce odnímatelná. Placka má veliké rozšíření (dekompresi) Když při cestování odcházím na delší čas od motorky nahážu sem spoustu věcí které raději beru s sebou. Kamera, foťák, mobil, peněženku, doklady...atp.






Zvětšení placky.






Magnety na uchycení placky.






Zadní brašna také od firmy Lojzo. Kvalitní poctivá česká práce! Pro tuto motorku má speciální lichoběžníkový tvar. Perfektně sedí na origo nosič. Má rozšíření. V základní pozici se mi zdála skoro malá. Při rozšíření v ní mám nyní nákup - půlku chleba, 4 ks. 250g.tvarohu, 6 banánů, krabičku čaje a dva lahváče. Je vidět, že by se tam ještě něco vešlo -:)






Při úpravách jsem vycházel ze zkušeností získaných provozem a přestavbou Yamahy TT 600E a následně Husky 701. Doufám , že to bude dobře sloužit i na Advíkovi.

Jinak pěkný popojetí asi 55 km. Sluníčko, prázdný silnice, už i celkem teplo...Motor se zabíhá. Na takovým "komárovi" je opravdu znát jak si součástky pozvolna sedají vznikají ty správný vůle, běh motoru je hladší a volnější a tím taky nabírá na síle.

Ještě je nachystán otevřený "laďáček". Budu montovat až po zajetí. Pak přidám foto.

26.3.2020
Když jsem po koupi motorky procházel a porovnával údaje na stránkách prodejce (podle kterých jsem se pro motorku rozhodl) a to co bylo napsáno v manuálu, byl jsem mírně řečeno zděšen! Lišil se např. velmi podstatný údaj, počet rychlostí. Na netu uvádí 6, v manuálu 5 rychlostí. Motorku jsem kupoval v zimě , aniž bych jí projel nebo vyzkoušel. Naštěstí je pravda 6 kvaltů.
Nesrovnalostí je ale více. Důležitý údaj pro cestovatele je např. obsah nádrže. Na netu uvádí 11,2 l v manuálu 9,7 l. Někdo by si řekl...co to je 1,5 litru benálu, ale když jedete místy kde síť čerpaček není "kdo ví jaká" je vždycky dobrý mít delší dojezd. Dnes jsem tedy ve volné chvíli přistoupil k měření objemu nádrže. Naměřil jsem 9,5 l, takže se v tomto případě dá věřit manuálu. (9,7 l) Myslím , že tohle by prodejce měl mít zmáknuté a měl by "mluvit jednou řečí".
K obhajobě stoje musím zmínit, že je zde nejen kontrolka rezervy, což je asi celkem běžné,( jenže když má stroj pouze kontrolku a začne svítit, může to být už pozdě)...Advík má plnohodnotný ukazatel stavu paliva, který má člověk stále před očima. Je tedy možné podle stavu palivoměru plánovat a tankovat včas.
Zatím jsem nezměřil spotřebu. Nemám skoro nic najeto. Myslím, že se bude motat kolem 3 l /100 km. Prostě když bude člověk chtít držet rychlost 70 - 90 km tak tomu musí dát otáčky a to znamená "nakrmit to palivem". Jak budu mít údaje, zase sem napíšu pro Vás , které by to třeba mohlo zajímat.

28.3.2020 Za řídítky poprvé Klárka. Vyjíždíme ve dvou. Kousek řídím a ukazuju co a jak. ( spojka, řazení, otáčky- pořád jsme ještě v záběhu, dobržďování podřazování...atd)
Pak sedá za řídítka Klárka. Na to že dělala řidičák na motorku před cca 7 lety a potom už jezdila jen na skůtru si vede velmi pěkně. Když k tomu uvážím nezvyk v novým oblečení a hlavně úplně nový prvek který na skůtru neznala - spojka a řazení, k tomu ještě v poctivých enduro botách, nic z toho na skůtru nezažila, a za sebou stokilovýho chlapa...klobouk dolů! Jasně není to perfekt a nemůže být ale postupně si říkáme co by se dalo vylepšit a jak na to. Po cca 50 km zastavujeme. A teď se svez bez zátěže, říkám...vrací se a pusa od ucha k uchu. Tak příště už asi každý na své mašině...





4.4.2020 První měření spotřeby.
Od natankování do plna dnes poprvé zasvítilo "žravé oko". Dotankoval jsem 7,6 l paliva. Nájezd 288 km. Průměrná spotřeba tedy vyšla 2,6 l / 100 km. Jezdil jsem většinou vedlejší silnice, něco málo polní cesty. Každý výjezd kolem 50 km a jednou jsme jeli cca 55 km ve dvou.
Jízda samozřejmě v omezeném režimu záběhu. Takže max do 7 000 ot, přitom časté řazení, z kopců průběžné brzdění motorem a pak zase do otáček, žádná plynulá jízda.
Z mého pohledu spotřeba velmi solidní.
Když zvážím že motor ještě není plně zaběhnutý a technika jízdy není plynulá, to pro záběh není to "pravé ořechové", myslím si , že o moc větší spotřebu by stoj mít nemusel ani až se začne využívat plný výkon.
Příjemné je také, že před tankováním byly v nádrži ještě dva l. paliva, což při spotřebě 2,6 l /100 km znamená dojezd cca 77 km. Takže celkový nájezd na "malinkou" nádrž je cca 350 km. S 300 km můžeme počítat na 100% a to je zhruba stejné jako u mojí Husky 701.
Je fajn když stroje se kterými se cestuje mají podobný dojez. Tankuje se najednou a nikoho to neobtěžuje.
Spotřebu paliva budu i nadále sledovat a zase sem do profilu motorky napíšu pro vás, kteří o tyto údaje a zkušenosti máte zájem.

5.4.2020 Výjezd se zaměřením na kontrolu funkce brzdového systému CBS.
Když jsem byl rozhodnut pro tento stroj, znepokojila mně informace , že využívá brzdový systém CBS , což znamená že VŽDY brzdí obě kola, ať použiješ přední nebo zadní brzdu. V praxi jsem si to nedovedl představit. (především NE v terénu)
Říkal jsem si "při nejhorším se to upraví".
Motorku jsem převážel v zimě, na vleku. Při přejímce jsem vůbec nic nekontroloval - spoléhal jsem se na perfektní přístup prodejce , jak jsem na to zvyklý u Husqvarny, a přístup také perfektní byl... jenže... když jsem po nějaké době doma šlápnul na zadní brzdu, páka se propadla bez nejmenšího odporu...vůbec nic...NULA...Prostě na tohle pan mechanik zapomněl. (stane se, chápu) Pustil jsem se do odvzdušnění. Zadní brzdu se mi nedařilo dobře odvzdušnit. (možná právě díky CBS) Stále měla dlouhý chod a nefungovala jak bych si představoval. Včera jsem proces odvzdušnění opakoval. Byl tam ještě vzduch. Po odvzdušnění už byla funkce výrazně lepší, ale stejně bych si dokázal představit kratší chod. (tohle musím probrat při výměně oleje s prodejcem) No nic, brzda konečně začala fungovat a tak jsem si řekl, dnes musím udělat kontrolu jak funguje v praxi "to CBS"...Šel jsem do toho s obavami, protože když bych zašlápnul zadní brzdu a šlo by do smyku i přední kolo...na tom bych těžko mohl Klárku učit jak pracovat s brzdama. Na druhou stranu dělat zásah do brzd na stroji který jezdí po silnici, to taky není "jen tak". Našel jsem polňačku kde bylo "tak akorát" písku a prachu. V malé rychlosti jsem na tvrdo zašlápnul zadní brzdu a sledoval co bude dělat předek. Přední kolo se do smyku nedostalo. Pokus jsem několikrát opakoval ve větší rychlosti, na měkčím povrchu a zkoumal jsem i stopu předního kola. NIKDY NEDOŠLO K JEHO ZABLOKOVÁNÍ. Stejný pokus jsem provedl s přední brzdou. Opět nikdy nedošlo k zablokování zadního kola a to ani na hodně písčitém podkladě. Mají to udělané dobře. V terénu to nepřekáží a na silnici je znatelný lepší brzdný účinek. Jen je nepřirozený , když na silnici zašlápneš zadek , že jde motorka dolů do předních tlumičů víc než u normálního systému brzdění jením kolem. Jinak vše bez ELEKTRONIKY, řešeno pouze jakýmsi "regulátorem - rozdělovačem" tlaku brzdové kapaliny!

15.4.2020 "BĚHEM SVÁTKŮ KAŽDÝ NA SVÉ MOTORCE"
V sobotu 11.4. jsme konečně vyrazili spolu , ale každý na své mašině. Jel jsem jako první a sledoval jak si vede Klárka a její Advík. S přibývajícími kilometry se ukázalo, že jim po rovinkách a do mírných kopečků vyhovuje rychlost kolem 80 km/h ,do většího stoupání cca 50 až 60 a z kopce rychlost do 100 km/h. Pohodová jízda pro pěkné cestování a čas prohlédnout si místa kudy jedeme.
Přesně to, co jsme chtěli, takže Advík zatím odpovídá našim představám.
Výlet byl "okořeněn" situací, kdy 30 metrů před námi vyběhl z lesa menší divočák...pak selátko...veliká bachyně a další selátka...nakonec jich bylo celkem 11 kusů. Upalovali vlevo po louce a byl na ně nádherný pohled.
Díky Bohu , že jsme se nepotkali "natvrdo".
Další výjezd byl v pondělí.
Vyjeli jsme po obědě. Bylo zřejmé, že se blíží změna počasí a že bude pršet. Asi po 15 km jsme doplnili benzín. Bylo vidět, jak se od západu blíží místní přeháňka. Vyjeli jsme na kopec a typovali kudy půjde pruh deště a podle toho se rozhodli jak dál pokračovat v cestě. Zvolil jsme správný směr. "Chytli jsme jen pár kapek".
V sobotu jsme najeli asi 200 km. V pondělí jen 60 km.
Měřená spotřeba byla 2,6 l /100 km.





30.4.2020 PRVNÍ SERVIS.
Klárka měla volno. Přijela na delší dobu domů. Na motorce bylo natočeno 950 km. Do 1000 km bylo potřeba udělat 1 servis. Všemožně jsem se snažil domluvit ve firmě Rimoto v Třebíči (zřejmě výhradním dovozci strojů UM) aby nám servis udělali, abychom mohli jezdit. Proto jsme motorku pořizovali, abychom, když to jde, mohli jezdit! Odpověď byla, že mají plno, že musíme počkat... Říkám jim, vždyť vyměníte jen olej, v manuálu dokonce není při 1000 km ani výměna olejového filtru...to je práce na půl hodiny (a to stejně přeháním)
Paní po telefonu odpověděla , že se nemění jen olej a že servis trvá 3 hodiny. To mně tak dostalo, že jsem další komunikaci vzdal. V hlavě mi šrotovalo co asi tak chtějí dělat s novou, plně funkční motorkou po nájezdu 950 km TŘI HODINY??? Bylo hezky , byl čas a tak jsem si řekl , že na nic čekat nebudu. Abych dodržel výměnu oleje, především vzhledem k motoru a servisnímu intervalu výměny, koupil jsem olej Castrol podle předepsaných parametrů a provedl výměnu. Spočívala v povolení JEDNOHO výpustného šroubu, pod kterým je sítko. Než všechen (samozřejmě ohřátý) olej vytekl, sítko jsem pěkně vyčistil. Nebylo zanesené, ale nějaká šponka tam přeci jen byla. Sítko a šroub zpět, dotáhnout momenťákem...nalýt 1, 25 l oleje ,nastartovat , nechat motor chvíli běžet a za nějakou chvíli pak kouknout na měrku - super vyměněno...
Bylo hezky a tak jsme několikrát vyjeli. Najeli jsme celkem asi 300 km.
Byly to fajn výlety.
Konečně se mi v Rimotu podařilo domluvit servisní kontrolu. Ráno byla zima a tak jsme jeli s mašinou na vleku. Říkal jsem si , než sundáme motorku, prvně se zeptám jak se budou tvářit , že jsme překročili stanovený nájezd. (místo 1000 km , jsme měli 1280 km) Myslel jsem si , že díky výměně oleje by to nemusel být problém...on by to myslím VŮBEC NEMUSEL BÝT PROBLÉM...ale...když jsem to paní nebo slečně za pultem vylíčil, vychrlila na mně okamžitě, že nám teda tím pádem PADÁ ZÁRUKA.
Ptám se , z jakého důvodu?
Protože jste překročili stanovený počet km. Říkám - olej jsem vyměnil , motoru se tedy nemohlo nic stát a jinak ta motorka nic nepotřebuje...To je další důvod proč záruka padá, že jste si olej vyměnil sám...ale servis vám uděláme...
Tak říkám slečně že o takové jednání a služby FAKT NEMÁM ZÁJEM ...
Možná se slečna jen blbě vyspala, těžko říct, možná kdybych jednal s chlapem - majitelem firmy - setkali jsme se a připadal mi seriózní...Nevím.
Třeba mají takovou přísnou normu od výrobce. V každém případě tohle neberu a nemíním to podporovat!!! Už to , že na výměnu oleje mají 3 hodiny...který si SAMOZŘEJMĚ NAÚČTUJÍ !!!
(fakt mi nejde o peníze ale o princip!!!)
To ne, tak to NORMÁLNĚ nefunguje!
Nakonec jsem rád, že to tak dopadlo hned na začátku. Představa že se s touhle slečnou nebo paní domlouvám o nějakým technickým problému , který nastal a který by měl (dle mého názoru) být na záruku... To si raději všechno zaplatím sám a nechám spravit u pohodových lidí kde nejsou "nafouknuté" normohodiny na práci.
Jinak motorečka šlape perfekntě.
Po výměně oleje jsme už začali více zatěžovat. Průměrnou rychlost jsme naměřili těsně pod 60 km/h. (Samozřejmě při pohodový jízdě, žádný závodění.) Jeli jsme většinou vedlejší silnice. Hodně zatáček, kopečky. (Naše krásná Vysočina) Na státovce , když mně Klárka dojížděla, měla tam prý 110...ale tacháč samozřejmě proměřuje.
Na 125 to jezdí moc hezky.
11.5.2020 LAĎÁČEK
Ještě dávno před prvním výjezdem jsem zavadil na netu o velmi levný otevřený výfuk, který ale vypadal moc hezky. Že budu chtít origo výfuk vyměnit jsem věděl a tak bylo o koupi rozhodnuto. Přišel den "D". Sundal jsem origo výfuk. Čekal jsem že bude "něco" vážit. Realita byla mnohem horší než jsem očekával. Na celkem přesné váze jsem navážil rovných PĚT KILO!!! Neskutečný. Laďáček má pouze 1 kg. Po určitých nutných úpravách byl výfuk namontován a bylo třeba ho vyzkoušet při jízdě. Už první projev nyl dost hlasitý a to byl výfuk osazen dvěma redukcemi tlumení. Při jízdě byl projev opravdu hlasitý. Na pohodové cestování by to rozhodně nebylo. Pro zajímavost jsem ještě vyjmul obě tlumící vložky a jen tak zkusil nastartovat...hodně hlučné...při vrácení jedné vložky mi zvuk připadal nejlepší, ale samozřejmě hlučnost veliká. Výfuk jsem tedy demontoval a "provizorně" vrátil na své místo origo PĚTIKILOVOU koncovku. Nyní hledám něco za "rozumný" peníze čím bych motorku osadil.
V podstatě se mi potvrdilo, že "otevřený" výfuk o MALÝCH ROZMĚRECH není schopen zajistit slušný útlum a de facto ani zajistit "pěkný zvuk" a to ani u tak malého obsahu jako je "dváca".
Laďáček je pěknej, ale hodí se tak na uzavřený okruh nebo na krosovou trať. Na normální ježdění to není. Na netu najdete nabídky těchto pěkně vypadajících výfuků v cenách kolem 1200 Kč. Pokud chcete výfuk na silnici, tak do toho nedoporučuju jít. Jinak můj laďáček je taky na prodej. Proti nabídce z netu má navíc hotovou přírubu na průměr trubky 32 mm.















Popis sezony 2020.
Podnikli jsme pár cest "kolem komína" a těšili se na něco většího. V hlavě jsem měl Rumunsko nebo Italské Dolomity, kde máme zázemí. Nejeli bychom po ose ale motorky bychom si dovezli na místo a jezdili "na lehko" jednodenní výlety.
Vycestování bylo ale složité až nemožné a tak jsme podnikli alespoň dva vícedenní výlety u nás doma. Vezli jsme jen základní věci. Spacák, nějaký oblečení, balíček na hygienu...Překvapilo mně jak "ten komár 125" krásně jede. Po rovinách devadesátkou na pohodu, ale i v kopcích si dokáže držet sedmdesátku, což si myslím, je pro cestování na kratší vzdálenosti hodně slušné. Náš největší denní nájezd byl cca 350 km a to jsme jeli na pohodu.
Celkový letošní nájezd motorky je přes 3000 km. Mám za to , že si motor ještě "sedá" Chod je stále lepší. Odhaduji , že posuzovat výkon, spotřebu atd... bude možné po nájezdu cca 10000 km. Letošní průměrná spotřeba byla kolem 2,6l/100 km.
Stroj předčil moje očekávání. Pěkný pohodový ježdění v docela slušným tempu. Zatím maximální spokojenost ve všech ohledech.
Co naopak NA PLNÉ ČÁŘE ZKLAMALO byl prodejce resp. dovozce a komunikace s jejich zaměstnankyní ohledně zajištění záručního servisu. (Popsáno výše.)
Této firmě už se navždy vyhnu!
Ale jak se říká "všechno zlé je pro něco dobré". Chtěli jsme vymazat servisní interval. Našel jsem "člověka - majitele jiného servisu" který má odpovídající diagnostiku na tyto stroje. Kontrolu motorky jsme domluvili téměř okamžitě. (výhradní dovozce na nás neměl čas)
Výmaz a základní kontrolu stroje nám udělali během cca 20 minut. (výhradní dovozce na to chtěl 3 hodiny s čekací lhůtou 14 dní)
Jako vrchol jeho vstřícnosti bylo, že to všechno pro nás chtěl udělat NAPROSTO ZDARMA...a to mně FAKT DOSTAL!!!
Takže opět potvrzení, ŽE VŠECHNO JE O LIDECH!!!
Jezdili jsme v novém oblečení od České firmy MBW. Jsme s ním moc spokojení. Je variabilní. V nižších teplotách pěkně fungují zateplovací vložky. V parných dnech zase pěkně větrá díky větracím průduchům. Výhodou je také světlá barva kombinéz.
Taky jsme začali využívat možnosti "být za jízdy ve spojení".
JE TO MOC FAJN.
VŠEM ODPŮRCŮM (ke kterým jsem patřil) VŘELE DOPORUČUJI VYZKOUŠET V PRAXI!!! Pořídili jsme intercom Cellular Line Activ. Chvilku se ladilo. Máme helmy "vyklápěčky" Schubet a Caberg. Nechtěli jsme aby nám překážel mikrofon. Podařilo se mi zabudovat mikrofon do polstrování obou helem tak , že nepřekáží a přitom je kvalitní nerušená slyšitelnost na obě strany. Fakt to funguje pro mně překvapivě dobře. Když hodně fouká , a nebo při jízdě nad 100 km mám občas od dcery z helmy Caberg trochu šumu. (jako by poryv větru) Ona si na stejný problém z mojí strany nestěžuje. Moje (výrazně dražší) přilba Schubert bude mít zřejmě v tomto ohledu lepší parametry.
Děkujeme všem kteří k nám byli v uplynulé sezoně 2020 vstřícní. Skvělému majiteli servisu, který se nás v nouzi ujal.
Kamarádům jenž nám poskytli střechu nad hlavou při našich výletech. Děkujeme za toleranci řidičů se kterými jsme se setkali, fajn novým přátelům které jsme na našich cestách měli možnost poznat...díky Bohu za ochranu a za vždy šťastný návrat domů.
Těšíme se na sezonu 2021.

7.2.2022 Popis sezony 2021 a "loučení se" se strojem.
Rád bych sem pro Vás koho daný stroj zajímá ještě něco napsal, a to i když jsem právě podal inzerát na jeho prodej. Udělali jsme velmi dobrou zkušenost s motorkou vyrobenou "na dálném východě" a hodně špatnou zkušenost s přístupem zaměstnankyně firmy - dovozce - tady u nás v ČR...ale to už jsem popisoval...
Sezona 2021 nám příliš nepřála co se týká volného času a tak jediný delší ježdění bylo v Rumunsku, v Banátu, kam se nám téměř na závěr sezony podařilo vyrazit. Jezdíme tam už leta s partou kamarádů na ostrých endurech. Motorky vezeme, nejedeme po ose. Kluci na ostrých jezdili jako obvykle terén. My jen lehké šotoliny se zaměřením někam se podívat. Za týden jsme najezdili asi 1 500 km. Podívali se kolem Dunaje, nebo třeba na nejvyšší vrchol v oblasti - něco přes 1400 m.n.m. Navštívili jsme přehrady v této oblasti, vodopády, kláštery, komunikovali "rukama nohama" s místními, ochutnávali místní kuchyni... Spousta dojmů, zážitků, jako z každýho výletu...však to jistě sami znáte... Advík 125 nás nikde nenechal ve štychu. Nebyla jediná oprava, jediný zaváhání. I když byly v partě mnohem silnější stroje, moje HQ 701 a kamarád na Yamaze 660 XT, jeli jsme na pohodu a nedá se říci že by nás "komár-dváca" nějak výrazně omezovala. Teď přišla chvíle se s tímto, opravdu povedeným strojem, rozloučit. Klárka se chystá na rozšíření řidičáku a tak hledáme silnější mašinu. Všichni kdo začínáte s ježděním, (enduro - duál sport) a rozhodujete se pro tuhle motorku, je to dobrá volba, nemusíte mít vůbec žádné obavy.

3.8.2022 Dolomity na UM 125 TT Adventure.
Klárka rozšířila řidičák, ale motorka kterou jsme objednávali v prosinci stále nebyla. Proto jsme zastavili prodej, a nakonec s Advíkem 125 odjeli i Dolomity 2022. Musím přiznat, dcera byla středem pozornosti všude kde jsme zastavili. Na parkovištích v horských sedlech se to hemžilo obrovitými stroji ... a najednou dváca a za řídítky holka . Klárka i Avík si v zákrutách a kopcích vedli velmi dobře. Stroj zde potvrdil svoje kvality a univerzálnost použití. (V Rumunsku suveréně zdolával šotoliny a lehčí terén, zde klikaté silničky s velkým převýšením nahoru i dolů.) Nájezd v horách byl za týden cca 1600 km. Neměli jsme jedinou závadu. Díky Bohu, neměli jsme ani nehodu. Po návratu domů dorazil nový stroj a tak nyní obonuji prodej. Motorka je zvlášt vhodná pro děvčata, nebo kluky menšího vzrůstu. Pro ty kdo chtějí jezdit převážně silnici nebo šotoliny, polní cesty. Stroj vás ale nenechá ve štychu ani v hrubším terénu.Napovídají tomu např. velká enduro kola, dobře postavená 6-ti stupňová převodovka...atd. Městský provoz samozřejmě na pohodu. Motorka není ucukaná. Je velmi dobře ovladatelná v nízkých i vysokých rychlostech. V Dolomitech jsme prověřili, že i na originálních gumách drží bezchybně v zatáčkách. Má solidní krytí před větrem při jízdě po silnici. Od nás je stroj dovybaven spoustou užitečných doplňků především pro cestování. Nemusíte se obávat nízkého výkonu. V terénu vůbec ne a na silnici se dá cestovat průměrem pohybu kolem 60 km/h. Prostě po rovině klidně 100 km/h do kopců 60 - 70 podle zatížení, povětrnostních podmínek a stoupání. Výměna oleje tuším po 6000 km. Údržba běžná. Zatím jsme neměli potřebu cokoli opravovat nebo měnit. Povedenej stroj! Nám posloužil přesně k tomu co jsme chtěli - přestupná stanice ze skůtra na motorku a následně na větší obsah. Kdo by měl zájem, stroj je nyní na prodej. Prohlídka s možností vyzkoušení stroje jízdou je samozřejmostí.


Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fido003
Fido003 napsal 02.01.24 v 16:16 10b.

Dokonalé čtení, děkuji za tak obsáhlou recenzi

Franta
Franta napsal 03.05.23 v 15:35 9b.

Ahoj, mám dotaz. Jakým způsobem jste nastavili na UM servisní interval po provedeném servisu? Koupil jsem synovi stejnou motorku od prvního majitele. Už po záruce, ale najeto necelých 10 tis. km. Byl dvakrát na servisu u dealera, jednou v Třebíči, podruhé v Hodoníně. Já chodím k šikovnému technikovi do místního servisu na motorky (jsem z Vyškova). Má také možnost napojit motorku na PC, vymazat případné chyby apod., ale nenabízí mu to nastavení servisního intervalu. Říkal mi, že to bude manuálně přes budíky. Ale to se mi nedaří, i když mám návod z Derbi Terra 125, což je v podstatě stejná motorka. Přímo pro UM se mi nepodařilo dohledat. Moc děkuji za případnou pomoc. Přeji mnoho šťastných kilometrů v sedle. Franta

HusKa701
HusKa701 napsal 20.12.22 v 14:23

...na pohodu. Všechno co píšeš je přesně tak, nebo může tak být. Lidský přístup je ale jiný! A na ten jsem právě zvyklej od svýho prodejce HQ a jeho mechanika. Lidský přístup k našim klientům preferujeme taky v rámci naší firmy. Takže chápu jak se k nám chovali a zachovali. Je to jejich volba, Jde to ale dělat ŮPLNĚ JINAK! Ne že ne! Takže v tom obchodě a u té firmy už nejspíš nikdy nic nekoupím...podobné ohlasy mám od dalších lidí. Ale tak třeba se to u nich časem spraví, přeju jim jen dobré!

sirr
sirr napsal 20.12.22 v 13:20

Ahoj, k té špatná zkušenosti s dovozcem/servisem...osobně ho nijak neznám
On tento segment není nafukovací...
Určitě nejvíc peněz má majitel z prodeje a servisu..., který to hrne v maximální obraty
Na pultu je zaměstnaná slečna a v servisu zaměstnaný servisman za nejnižší mzdu...který se jistě nedloube v nose! Tady nejde jen o 10min a takových zákazníků tak udělat 6/hodinu = 50/den...
Nový stroj má předepsané úkony během garance (výměna oleje, kontrola kol - výpletu,kontrola rámu, utažení hlavních spojů, doseřízení a kontrola lanek, kontrola brzd , kontrola a seřízení řetězu...zapalaování až po ventilové vůle...
Pokud je servis plný, měl by to zákazník respektovat...i když mnohdy zákazníci nových strojů u přímého prodejce zakoupených mají přednostní právo, jiní zákazníci na servis běžně čekají i několik měsíců...
Během garance je zakázáno provádět odborné úkony na stroji, jinak padá záruka. Což jsi proved vlastním servisem a výměnou svého olej...nejsi totiž certifikovaný pracovník s jejich školením...
Což by toto všechno mělo být popsáno v uživatelské příručce stroje
Ty jsi psal, že jsi to tam přímo nekoupil?Četl jsi obchodní podmínky a příručku? Sám sis vyměnil olej a tímto svým servisem porušil pravidla garance! Tak čemu se divíš?

Jsou lidi kteří jsou fajn a domluví se...což je super, ale pak je mezi námi dost vejlupků, kteří "dobroty" zneužívají...načež se spálí i dobrodinec a následně jedná ...

Ať vše funguje a dělá jen radost

Pedl
Pedl napsal 20.10.22 v 11:05 10b.

Zajímavý stroj

Více komentářů



TOPlist