renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson SR 4/2 Star (1965)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Noudy_72
Vloženo 12.1.2020
Aktualizováno 24.2.2021
Zobrazeno 3 137x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Sice už je to dědeček, ale i přesto je svezení zážitkem. Není to žádný závoďák ale motocykl pro klidné povahy na pohodové jízdy a kochání se krajem.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Na první pohled se mi zdál zajímavý design motorky. Ale časem jsem se do ní zamiloval. Líbí se mi kombinace barev, tvary motocyklu, detaily jako jsou kontrolka neutrálu, blinkry, které v té době byly velký pokrok.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl Simson bych určitě doporučil lidem, kteří nikam nespěchají, neboť jízda na Simsonu má své kouzlo v poznávání krajiny :D

Doplňky na motorce - K Simonu jsem dokoupil originální ,,revmaplech". A nosič s koulí, na který jsem navařil kus plechu pro zásuvku k vleku. Zásuvku jsem koupil také původní z bývalého NDR. Pro vozík za Simsona jsem jel do Německa, tam ho má každy ve stodole tak, jako tady pionýra. Takže jsem zakoupil i vozík MKH/M3 za Simsona. Nyní mám vše komplet funkční a hotové. :D

Recenze

K Simsonu jsem se dostal náhodou a to ze známosti. Byla to rarita, kterou jsem předtím viděl na srazu veteránů a hned mě motorka zaujala. Motorka u předchozího majitele dlouho stálá. Po převzetí jsem začal s rekonstrukcí opotřebených a věkem zašlých součástí. Začal jsem sedlovkou, kde byl celý molitanový vnitřek věkem rozpadlý na prach a potah zašlý. Koupil jsem proto nový molitan a potah z Německa tak, aby byl nejpodobnější originálu. Další potřebnou věcí byla elektrika, byla sice zachována původní ale kontakty byly zoxidované, některé dráty ,,přežvejkané¨ a například klakson, blinkry byly uplně nefuknční. Takže potřebné díly jsem dokoupil a vyměnil, kontakty oživil. Pak přišel na řadu motor. Sehnal jsem šikovného opraváře, který mi opravil na motoru co bylo potřebné k chodu, kupodivu toho moc nebylo, kromě simeringů, startovací hřídele se strženým tisícihranem a pružince držící řadící páku nic jiného. Ani výbrus nebyl potřeba a dle slov mistra nemůže mít moc najeto. Za opravu motoru jsem dal tedy necelé 2000,-. Před namontováním motoru jsem vyčistil karburátor. První zkouška byla úspěšná, motor běžel krásně, časem jsem musel seštelovat plovákovou hladinu a vyměnit zašlé trysky na karbecu. Nyní jezdí jako za mlada. Simsona chválím hlavně za dobrý úložný prostor pod vyklápěcí se sedlovkou, dále je dostatečný nosič na brašnu. Simson celkově je spíše motorka do měst a na vesnice, zkrátka na provoz mezi kraší vzdálenosti je i díky své spotřebě 3.2l ideál. Motor je ventilátorem chlazený jednoválec o obsshu 50 ccm a výkonem 3,4hp, chlazení by mohlo být spíše náporem vzduchu jako u následných modelů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 07.06.20 v 08:27 10b.

Tož s tím jsem nepočítal, že bych ještě někdy něco takového uviděl.

Pamatuju si z doby, kdy jsem byl opravdu maličký klučina (kuwa, to je let...), ty blinkry na koncích řídítek.

Ty mě doslova očarovaly.

Za smradlavého germána nedám ani ťuk, za hnusný vozík ti ještě strhnu!!!

Ale ty blinkry na koncích řídítek...

Seš borec!

Proříznuťák
Proříznuťák napsal 21.04.20 v 09:16 7b.

Ahoj
Pěkný. Já ho zdědil nepojízdný a již nevhodně zmodernizovaný. Uvést do původního stavu to budu mít složitý. Potřeboval bych novou nádrž (uvnitř zkorodovaná), blinkry a i šikovného opraváře, který umí opravit motor. Nemáš kontakt na objednání dílů z NDR, případně na toho šikovného opraváře? Přívěsný vozík je paráda, ale ten zkoušet nebudu. Děkuji za odpověď.

papiboy
papiboy napsal 17.01.20 v 16:59 10b.

Pekná súprava, gratulujem.
Ale:
Mám určité skúsenosti s dvojstopovými prívesmi za ľahkým motocyklom. Na okolí našej obľúbenej čunder-čistinky pri Dunaji sa vždy minulo dostupné palivové drevo, tak náplavové drevo som vozil z odľahlejších a ťažko dostupných miest pomocou domarob-vozíku za svojim Šarkanom 125.

Podobne, ako soudruzi z NDR, aj ja som ale udelal pri výrobe chybu. S prázdnym vozíkom som lietal až do 80 km/h, ale ak jedno koleso už naloženého prívesu narazila na prekážku v teréne, vozík mal tendenciu vybočiť do strany, na ktorej koleso narazilo na prekážku. Takže nejaký ten metrák dreva ma aj so Šarkanom občas pekne jebol o zem... A to aj pri pomalej jazde,
Potom som až začal študovať dvojkolesové prívesy za moto a zistil som, že klopný moment je najmenší, ak je závesná guľa čo najnižšie nad terénom. Nie nadarmo majú aj ťažké hovadá, ako napr. HD alebo Gold Wingy ťažnú guľu tesne nad cestou.

Po boji je každý generálom, jak jednoduché, kua, fyzika zo ZDŠ-ky...

Nechcem poučovať, len upozorniť: na asfalte nebude problém, ale v teréne tá naložená kua zavesená môže prekvapiť...
(tvoje veľké kolesá sú samozrejme lepšie)



Mercurio
Mercurio napsal 16.01.20 v 09:31 10b.

Na tomhle typu jsem začínal. Nový čtyřkvaltní Simály jsem z vrchu a po rovině dával...

kralici79
kralici79 napsal 15.01.20 v 19:27

Nádherný Jen tak si podrandit po okolí na výlet musí bejt na takovým stroji TOP.

Více komentářů



TOPlist