renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Derbi Cross city 125 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DoktorMax
Vloženo 17.11.2019
Aktualizováno 17.11.2019
Zobrazeno 1 760x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Silniční endurko pro puberťáky- jednoduchý, vzduchem chlazený motor Honda v rámu Derbi-Senda. Karburátor s ručním sytičem. Motocykl pro syna.

Více fotografii

Motorka koupena od http://www.k-moto.cz/

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Po ročních zkušenostech na 50ccm skútru po sestrách mého syna získal první zkušenost s jízdou na motocyklu a začal pošilhávat po větším objemu. Protože se často pohybuje na vesnici na statku u známých a jeho kamarád má čínskou napodobeninu endurové motorky, padla volba místo na naháče na "něco trochu endurového".

Recenze

- se synem jsme zvažovali cenově dostupný, jednoduchý na servis a i trochu spolehlivý typ motorky 125ccm. Aby byl dojezd z města na statek známých (40km). Časem přibyla i podmínka aspoň možnosti menšího terénu a tím odpadla možnost naháče typu CBF / CB 125.
- nová by se líbila (což o to), ale dle mého nemá úplně smysl investovat 100tis Kč do 125ccm stroje na 3-4 roky. Proto volba padla na jetý stroj.
- sehnat 125ccm jetou, v dobrém stavu a za rozumnou cenu- skoro nadlidský výkon. Pomohl jako tradičně p. Kovařík z www.k-moto.cz v Klatovech, který vozí ze zahraničí motorky i na přání (máme od něj již Hondu CBF 1000). Derbi 125 Cross City byla z SRN najednou v Klatovech. Trocha úřadování a příští týden bude i SPZ-tka. Stav k 11/2019: zachovalá, skoro ani neškráblá, najeto 11 tis km, nyní po výměně oleje a filtrů, 38tis Kč, r.v. 2009.
---
První ježdění na loukách za městem:
- váha kolem 120kg je parádní, 8kW tím pádem stačí
- chytnout grif stran manipulace se sytičem při studených listopadových startech, pak není již problém Jojo, zhýčkaní vstřikováním, automatickými sytiči apod.
- silnice s přední (ještě původní 10 let starou) pneu s hrubším vzorkem překvapivě ještě jde, ale logicky na louce předek na mokré trávě klouže. Nicméně syna na 10let staré pneu nepustím, takže příští týden výměna za silničně terénní Dunlop D 620F. Zadní je 4 roky stará, spíše terénně-silniční - ještě bude stačit.
- polňačky, silnice a hladší cesty - OK. Syn je nadšený. Aby ne, ze skútra 50ccm s propružením asi 3-4 cm se nedivím. Motor jde nezáludně a líbí se mu ve středních a vyšších otáčkách. Limity se ale objeví v terénu - přední blatník origo sice plní svoji funkci a bláto létá minimálně od předního kola, ale nízký blatník znamená rychlé ucpání mezi pneu a blatníkem.
- stojánek je jen boční, takže mytí a čištění řetězu a následné promazání potřebuje buď grif a bednu pod rám motoru a nebo práci ve dvou. Ideálně oboje dohromady. Navíc stojánek byl asi už opravovaný a motorka je hrozně moc nakloněná (už se na úpravě pracuje).
- syn by chtěl silnější žárovku, takže po víkendu jdeme pro Osram HS1 Night Racer 50+ 35W/35W za 180,- Kč z AutoKelly.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 17.11.19 v 20:24 9b.

Co se týká vzhledu, který samozřejmě prodává, není to špatné. Dál už tam vidím jen kompromisy, jak ostatně v této třídě jinak.

Ale jak jsi správně napsal, asi není ekonomicky nejvýhodnější nasypat sto litrů do malorážky...

... zvlášť když živíš doma dalšího koně.

Tenhle honďácký motůrek máme doma taky, i když s jiným rámem a jinou nálepkou na nádrži. Prozatím bez problémů, pouze ventily a olej, a nějaké ty malé šrámy z terénu. Kluk je spokojený a já taky - neotravuje s opravami. Osvědčila se mi dodatečná montáž teploměru, čidlo jsem zastrčil mezi žebra válce zezadu nad karbcem a kluk se cítí důležitěji, když občas mmusí v létě zastavit a chladit.

Více komentářů



TOPlist