Dnes jsem dořešil olejový chladič.
Originál je klasický výměník olej-vzduch, ale je na tak pitomém místě, že dostává nálož všeho bordelu od předního kola, přičemž se z něj stává pálená cihla a přestává plnit svojí funkci. Kromě toho zabírá zbytečně moc prostoru v místě kritickém pro nádrž.
Proto jsem už od začátku počítal s tím, že jej nahradím výměníkem olej-voda. ten pochází z Oppelu Combo 1,6 diesel a je notně upravený. Je připojený na výstupu z levého chladiče kde je chladící kapalina nejstudenější a je vybavený čidlem teploty oleje na jeho vstupu z motoru. Olej je do chladiče hnán přímo od olejové pumpy z vany motoru přes čidla tlaku oleje, postupuje do filtru oleje a dále do motoru.
Výsledek: olej je po startu studeného motoru ohříván vodou ihned po otevření termostatu, teplota oleje je stabilnější a nepřekračuje 100°C, celý systém zabírá méně místa, nárůst hmotnosti je zanedbatelný, spolehlivost 100%.
Poslední úpravou je výměna za teflonové hadice s nerezovým opletem a šroubení z hliníku, které nahradilo hadicové spony instalované dočasně.
Vlastník | Tača | |
---|---|---|
Vloženo | 2.10.2019 | |
Aktualizováno | 5.10.2023 | |
Zobrazeno | 2 801x |
Zajímavé