Stavba EVO3 pokračovala z EVO2. Mašina už v podstatě stála na USD vidlici, ale rám, elektrika zůstala nedotčená. Zadní tlumič originál jen s prodlouženou vidličkou, aby se zvedl jako předek.
V podstatě jsem se do toho pustil po jedné sezóně na EVO2, kterou jsem stavěl po rozbití EVO1 o srnku. Tak nějak ze sentimentu jsem chtěl tu motorku vylepšit, ale nechat jí stále být Afrikou. Výsledky viz galerie, je to ta trikolora. Hliníkové nezávislé nádrže, celkem 35 litrů, laminátová kapota a USD vidle, to jsou největší úpravy. Hele obrovskej skok dopředu proto serii, jenže hned první závod po dokončení(lak a STK) mě tak nějak nasral. Zjistil jsem totiž, že je to pořád ta původní Afrika a řekl jsem si: oba máme na víc!
Takže na potřetí, bez servítek a bez kompromisů!
Jenže jakej tlumič do ní dostanu? krosové tlumiče jsou příliš velké, sousta dalších s expanzní nádobkou napevno nepasuje kvůli té nádobce...takže jsem chodil lidem okolo motorek a čuměl jim pod sedlo. Pár si jich myslelo, že jim jí kradu, ale vždy jsem to urovnal, když jsem jim vysvětlit o co mi jde.
Nakonec se TT600R ukázalo, jako správnej dárce orgánů. Sice stará vrána, ale technologicky podvozkem o vesmír dál, než Afrika. Tlumič má prakticky totožné rozměry, jen se musela vyrobit nová vidlička, rozpěrky v horním oku, jiná hadice kvůli odlišnému uložení expanzky v rámu, a ten tlumič nastavit na Afriku: takže repase, olej, přepodložkování. No a taky jsem rovnou koupil druhej do zásoby na díly. Kdyby jeden odešel, mám fakt problém.
TTR tlumič má malinko větší zdvih než origo africkej, ale na 300mm na zadní ose to ještě nestačilo. Takže kostka Hliníku 7075, a pár krásnejch večerů u frézky.
Vidlice je z YZ450F, kolo, osa a brzda z WR450F, 320mm kotouč a redukce pod brzdič. Šla ze dvou 270mm kotoučů na jeden 320. Neodpružená hmota, ne? A MX pneu se toho asfaltu stejně moc nedotýká, takže není co brzdit.
Lidi na tu Afriku pasují kdejaké vidle, CRF, KX... já zrovna sehnal pěkný 48mm vidle za dobrou, takže šup, bude stát na Kayabách. Nutné úpravy: brýle. Výška krku řízení Afriky je menší, než u YZ, rám z oceli má i výhody. Takže znovu na frézku, a trošku srazit výšku, vyvložkovat otvory pro osu, protože jsem kvůli ložiskům řízení nechal originální ocelovou. Samozřejmě přepodložkování vidlice, repase a tužší pružiny.
Z rámu jsem uřízl vše co tam nemusí být, jen úchyt klaksonu vážil asi 80 zbytečných gramů. Dostanu se na 25!
Jo a taky šla pryč podsedlovka. Musím udělat sundavací, abych do rámu zašrouboval třetí nádrž pod sedlo, a upravil pozici sedla, protože origo posez je moc vzadu. Na průjezd zatáčky v sedě velmi nahovno.
Stojí na svých!
Vlastník | Tača | |
---|---|---|
Vloženo | 2.10.2019 | |
Aktualizováno | 5.10.2023 | |
Zobrazeno | 2 801x |