PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Himalayan (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Thomas1987
Vloženo 19.8.2019
Aktualizováno 16.10.2020
Zobrazeno 5 316x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Pohodovej stroj na pohodový cestování po okreskách a silnicích třetí třídy pro vyklidněný lidi.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage (Praha 9-Čakovice) - Vše platilo, jak jsme si dopředu dohodli. Jako totální začátečník jsem byl spokojen.

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500X: všude plasty, na cestovním enduru chci 21 přední kolo a kola s výpletem, cena
Kawasaki Versys-X 300: všude plasty, na cestovním enduru chci 21 přední kolo, cena

První dojmy - Jede to podle mě velmi dobře. Zátah odspodu, pružnej vytáčivej motor, prostě to, co jsem chtěl. Ono ale asi všechno pojede dobře, když jste naposledy seděli na Jawě 250 před 13 lety :-). Na místě těžká motorka, po rozjezdu se váha ztratí. Podle mě, nefunkční větný štítek. Vibrace ve vyšších otáčkách, ale nic hrozného.

Motorku bych doporučil pro - Pro pohodové cestovatele, kteří nechtějí jezdit tři sta z místa a nechtějí jezdit po dálnici. Pro ty, co chtějí mít při cestování rovná záda a zadek v pohodlí. Po toho, kdo se rád kochá krajinou, pro lidi, co chtěj jet do lehčího terénu možná i těžšího terénu.

Doplňky na motorce - Tříbodové padáky od GIVI.













Recenze

Svůj popis žačnu nejdříve poděkováním ostatním majitelům Himalayana, kteří sem na Motorkáře napsali svoji recenzi - usnadnilo mi to rozhodování. To je taky hlavní důvod, proč to chci jim a potencionálním budoucím majitelům oplatit a sand jim moje recenze a její aktualizace pomůžou.

Považuji se za totálního začátečníka. Končil jsem před 13 lety na Jawě 250 a pak celých 13 let snil, že si jednou pořídím "dosplělou" motorku, na který budu cestovat. Však to znáte, nebyl čas, nebyly peníze atd., ale pořád to ve mě dřímalo. No a asi tak před dvěma lety jsem si řekl, že chci začít jezdit a tak jsem šetřil money, co to šlo.

První úplně nejdůležitější zásada pro mě byla, že ať už půjde o ojetinu, či novou motorku, musím jí koupit za hotový - žádný dluhy, jak je to v naší společnosti dnes moderní (chci to hned teď, tak si na to přeci půjdu půjčit, ne!?). Trpělivě jsem šetřil a načítal všechny možný recenze různejch motorek, ale i obecně o motorkaření - nákup oblečení, příslušenství, servis motorky apod.

Po těch téměř dvou letech čtení jsem zjistil pro mě další zásadní věc - motorku chci novou. Důvodů je pro to spousta a je o tom "milion" článků na netu. Prostě tak, jak se o novou motorku budu starat, tak dlouho mi vydrží a nemám vůbec žádný pochybnosti, že se dá s motorkou najet třeba půl milionu km (viz. třeba rozhovor s J. Šímou v Motoplkách).

Nakonec po načítání recenzí, jsem vybral následující favority, kteří by mohli splňovat parametry a požadavky ( já mám řp A2, měřím 175 cm, váha 80 kg, chci cestovat a to i v lehčím terénu ). - Honda CB 500 X model 2019, Kawasaki Versys X 300. No a když jsem se mezi nimi rozhodoval, náhodou jsem někde na netu - už ani nevím, kde poprvý - zabrousil a objevil Himalayana.

Když jsem to na fotce viděl poprvý, řek jsem si, že to je divný, ale zajímavý. Když jsem četl recenzi na tuhle motorku podíval se na ní znovu, už jsem si říkal, že je to pěkný a má to neotřelej styl. Potom už se mi tolik zalíbila, že jsem si řekl, že si jí pojedu vyzkoušet do Prahy. Popravdě řečeno jsem byl už předem rozhodnutej, že si jí koupím a to hlavně po přečtení recenzí zde na Motorkářích a po shlédnutí video vlogů na Youtubu (kanál Itchy Boots, KARMAkaze Moto a český Jednoustopou).

Po zkušební jízdě nebylo o čem dál přemýšlet a moto jsem objednal v bílé barvě. Za pár dní jsem si pro ní jel do Prahy. Už mám za sebou první servis po 500 km. Zatím se s motorkou stále sžívám. Berte to tak, že jsem začátečník a nemám s čím - s jinou motorkou srovnávat.

Po zajetí motorky a po prvním servisu má pocit, že to jede ještě daleko líp než při zajíždění. Docela mě překvapuje, že tenhle jednobuch si nechá líbit podtáčení. Motor je pružnej a od tří tisíc plynule táhne. Nečekejte žádný raketový zrychlení a kdo chce jezdit tři sta z místa ať si koupí jinou motorku. Pokud chcete předjet na okresce plechovkáře musíte si to dobře rozmyslet a kalkulovat dopředu.

Ideální cestovní rychlost je podle mě do 90 km, ale i v těch devadesáti je to pro mě už nepříjemný kvůli nízkému přednímu plexi. To v budoucnu určitě pořeším nákupem nějakého turistického plexi - pokud nějaký vůbec na tuhle moto seženu . Jinak motor má klidně na to, aby se cestovalo konstantní rychlostí 100 - 110 km. Vůbec bych se toho nebál. Na dálnici ale absolutně zapomeňte.

Osobně nejradši jezdím po okreskách a silnicích třetí třídy, kde se tahle motorka cítí nejlíp a je radost se z ní kochat krajinou. Někdo tady na Motorkářích napsal, že tohle je "takový chopper do terénu" - s tím souhlasím. Předek 21 kolo dost dobře pobírá nerovnosti. Do zatáčky kvůli tomu to chce trochu přemlouvání, ale nic hroznýho. Motorka jako celek mi přijde dobře ovladatelná. Na místě je znát váha 191 kg a to, že je to kus poctivýho železa místo plastů. Zadek mi přišel dost tvrdej, tak jsem o jednu polohu otočil s nastavovací matkou zadního monoshocku, tak uvidíme.

Spojka je tužší a rozhodně si nedovedu představit, že bych jí ovládal pouze jedním či dvěma prsty. Mě to ale nevadí. Kritizovaná přední brzda je podle mě pro tuhle motorku dostačující - prostě se za páčku přední brzdy musí vzít víc silou. Kvalty tam padaj dobře. Ve městě v koloně se bez spojkování neobejdete. Bublavý dunivý zvuk tohohle jednobuchu při jízdě je naprosto okouzlující. Osobně maximálně využívám brzdné síly motoru a tahle moto brzdí motorem velmi dobře - bacha ale na tvrdý podřazení hlavně ze dvojky na 1, - může se vám kvůli kompresi bloknout kolo, jako se to stalo mě . Výška sedla je 800 mm, došáhnu objema nohama na zem, ale né celým chodidlem - sedlo je pohodlné ale taky docela široké.

Dílenské zpracování není úplně nejlepší. Asi mají v Indii opravdu jiná měřítka, co je u motorky důležitý. Jeden kolega tady psal, že jeho Himalayan má nakřivo zadní nosič. Můj Himalayan má zase nakřivo zadní blatník - 1 cm uhnutej doprava. Na funkci to nemá vliv a mě to nevadí, ale kazí to dojem z jinak moc pěkné a stylové motorky. Kdo je detailista a puntičkář, ať si radši koupí jinou moto. Spotřebu jsem zatím nepočítal, tak později doplním.

Zatím to je takhle asi všechno, postupně budu doplňovat. Jinak čekám na tříbodové padáky od GIVI. Příští sezónu určitě pořídím kufry asi taky od GIVI. Tak zatím čus.

Aktualizace 16.04.2020:

Tak dlouho jsem tady na motorkářích nebyl, takže teď přidám malou aktualizaci. Na moto jsem zatím pořídil tříbodové padáky od GIVI. Instalace snadná, každej to zvládne sám. Přečtěte si však prosím pozorně návod. Kdo by o ně měl zájem - pořizoval jsem je přes italskou firmu CARPIMOTO. Platil jsem předem online v eurech. Doručení bylo do 14 dnů. Nebyl s tím vůbec žádný problém. Navíc tato firma má i dost jiného příslušenství na Himalayana, takže tam v budoucnu určitě ještě nakoupím.

Zatím mám najeto okolo 2500 km. Nebylo moc času, ale tuhle sezónu se to pokusím napravit, i když jenom určitě po Česku. S motorkou jsem spokojen a stačí mi. Spojka už nejde tak ztuha, takže řazení je v klidu. Přišel jsem však na jeden neduh. Mezi 4. a 5. při řazení nahoru se občas pětka úplně nezařadí. Chce to prostě pořádně docvaknout řadící páku nohou. Osobně to nepovažuji za závadu, ale tak radši to zmiňuju. Jinak mám v plánu pořídit kufry a hlavně něco udělat s tím větrným štítkem. Našel jsem firmu, která přímo na Himalayana dělá vysoké přední plexi. Stojí 88 euro. Zde je odkaz: https://www.parabri...yz/en/Royal-Enfield/

Problém je, že firma sídlí v Buenos Aires . Chci se tam nějak mailem doptat, jak to teď je s doručováním, tak uvidíme. Každopádně na stránkách se můžete na to jejich plexi mrknout, vypadá fakt skvěle. Co se týká spotřeby tak jezdím přibližně za 3 l/100 km, což je fajn hodnota. Jinak jsem se s motorkou podíval i do lehčího terénu. Na polnačkách je to úplně v klidu. Těžší terén ta motorka asi taky zvládne, ale tam jí tahat nebudu a ani mě to neláká. Naprosto mi vyhovuje jezdit po silnicích třetí třídy a sem tam občas zajet na nějakou polňačku. Pokud chcete jezdit takhle jako já, pak s Himalayanem určitě neprohloupíte. Během sezóny jsem hodím další aktualizaci až pořídím další doplňky. Tak se zatím mějte a jezděte tuhle sezónu tolerantně, pač všichni čeští motorkáři budou tuhle sezónu jezdit jenom v Čechách .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 16.10.20 v 22:28 10b.

Stroj se tváří pracovně a železně, s fotkami a s psaním sis dal práci, jako málokdo, nechválíš jen svůj ocas, jak to dělají ostatní lišky, ale napíšeš i věci, které se "nehodí", tož co jiného, než deset.
Ať to jezdí a ať se vždycky vrátíte oba a celí.

Thomas1987
Thomas1987 napsal 29.08.20 v 17:19

Hitchcock motorcycles, jojo, už jsem na ně koukal a maj na Himalayana fakt kotel věcí. Zatím ten štít neřeším, docela jsem si už zvykl, tak možná příští sezónu. Ale díky za zprávu.

st11
st11 napsal 10.08.20 v 20:13 10b.

Nevím jak moc je ještě aktuální ten štítek, ale má ho i Hitchcock motorcycles. Já od nich beru díly a spokojenost převeliká. A na Himalayana toho mají celkem dost. Tady je odkaz: https://accessories...5?ref_page=Himalayan

Nordvind
Nordvind napsal 08.06.20 v 10:28 10b.

M1r3k_cz
M1r3k_cz napsal 31.12.19 v 09:27 10b.

krásný stroj a hezky popsaná recenze. Rozhodně pokračuj a aktualizuj deník prosím

Více komentářů



TOPlist