PROFIL MOTORKY

Beta RR Enduro 430 (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hofi01
Vloženo 26.11.2018
Aktualizováno 17.2.2022
Zobrazeno 2 372x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Nádherná hračka z níž vyvěrá obrovské množství emocí, srandy a do budoucna snad i zkušeností..

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 450F: za tyhle peníze stará vrána..

První dojmy - Pro mě po 10 letech ježdění a cestování na V-Stromu 1000 a nyní na GSA 1200, navíc ve 41 letech, první kontakt s takhle lehkou motorkou. Sedla do ruky hned, ale vše je pro mě nové, vše objevuji. Zatím jsem jí jel tak hodinu a půl, ale každá minuta na tomhle stroji je minuta radosti..

Motorku bych doporučil pro - -pro kohokoliv, kdo chce blbnout mimo silnice

Doplňky na motorce - - velký kryt motoru
- chránič chladiče














-výroba a instalace krytu přepákování z plastu na bazény tl. 5mm




Recenze

Chuť jezdit v terénu jsem měl už dávno, s velkým GSA můžu jet polní a lesní cesty, na víc se nějak moc necítím, mj. i proto, že každý pád na takto drahé motorce něco stojí, další věc je váha 260 kg, atd, atd.. Delší dobu jsem tedy pokukoval po něčem lehčím, zábavnějším, čím bych mohl vyplnit podzimní, zimní a jarní off období. Měl jsem možnost svézt se na Hondě CRF 450 R, ale tam mi přišlo, že pro začínajícího amatéra je to neřiditelný stroj :D pak jsem okusil BMW G 450 X, to bylo na řízení snažší, ale neoslovilo mě. Když už konečeně byly i peníze, projížděl jsem inzeráty. Yamaha WR pěkná, ale 10 let stará za cenu, kterou jsem byl ochoten dát. Z japonské provenience se v enduru snad ani nic dalšího v inzerci nevyskytuje. KTM jsem nechtěl, dál už nezbývalo moc možností. Španělský Gasgas, nebo italská Beta. Kamarádi, kteří se v tom orientují mi doporučili Betu. Pár týdnů jsem koukal do inzerce a minulý týden jsme vyrazili do Krkonoš na nákup.. Beta 430 RR z roku 2015 se 170 mth za přijatelnou cenu. Líbila se vzhledově, sedla pěkně, nebylo moc co rozmýšlet..

Moje zkušenost s touhle motorkou je velmi krátká na jakékoliv hodnocení, navíc jak už jsem zmínil, s tímto typem moto je to můj první kontakt, předtím jsem jezdil jenom cendura, ale i po hodině provozu můžu říct tohle : absolutní zdroj zábavy, každou minutu v sedle adrenalin, huba od ucha k uchu..

Teď je třeba jezdit, zdokonalovat se, užívat a až budou nějaké zkušenosti, tak můžu případně napsat.. Věřím ale, že jsem udělal dobře s nákupem tohoto stroje, že mi zkušenosti v jeho sedle pomůžou právě i při případném cestování mimo silnice na velkém cenduru..

20.11.2020 - tak zatím jsem s Betou nalítal za 2 roky asi 35mth, což není moc, většinu z tohoto času trávíme na tratích, kde najedu sotva pár kilometrů, ale o to víc jsem zničenej. Je to naprostá pecka a po dvou letech jsem neskutečně šťastnej, že jsem si to pořídil a mohl ochutnat tohle naprosto jiné ježdění proti cestování na silnici. A co víc, dokonce jsem navnadil ženu, která si ke svému BMW pořídila letos novou Betu Xtrainer 300, takže si můžeme vybírat, kde budeme trávit společný čas na motorkách. Právě teď je to období, kdy už to na silnici moc neláká, relativně zima, oslizlý asfalt, mlhy, atd. Na Betách to ovšem je přesně naopak, člověk se zpotí během prvních pár minut na trati a v tom se udržuje, ještě k tomu se většinou sejde fajn parta lidí, takže to není jenom o ježdění.

17.2.2022 - v první polovině roku 2021 jsme hodně jezdili na naší trať a tam se dosytosti vyblbli. V půlce října jsem si bohužel narazil při pádu obě zápěstí tak moc, že jsem cca 3 měsíce nejezdil (byly i další okolonosti proč jsme měli pauzu). Po tomto pádu jsem motorku dával do kupy a poladil, protože ještě před tímto incidentem jsem už objednal u prodejce novou. Takže nakonec jsem se na Betce už ani nesvezl, páč si jí v sobotu odvezl nový majitel.

MOJE SERVISNÍ HISTORIE :

17.11.2018 - 171 mth - zakoupil jsem výše uvedený motocykl
19.11.2018 - 172 mth - evidenční kontrola, zřízení povinného ručení a přehlášení na

- nainstaloval jsem větší kryt motoru (který jsem dostal k
motorce) a chránič chladiče, který jsem dokoupil.. s montáží
na levé straně bych trochu problém, protože levý chladič je
lehce zmuchlaný, tak tam chránič nešel, jako když by byl
chladič ve svém původním stavu, ale dalo se to
01.12.2018 - 173 mth - výměna motorového oleje 0,75l a filtru a oleje v převodovce
0,75l (Vrooam VR50 10W-40)

11.02.2019 - 178 mth - výměna ložisek a gufer v předním i zadním kole
- výměna přední i zadní pneu - Mitas C-21 90/90 R21 a Mitas C-04 130/90 R18
08.11.2019 - 183 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
- ošetření vzduchového filtru, ošetření kluzáků předních vidlic, dopnutí řetězu

17.04.2020 - 191 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
25.04.2020 - 193 mth - komplet nové přepákování a víčko spojky s odvzdušňovákem
15.05.2020 - 196 mth - sundání kol, vyčištění a promazání
prostoru u ložisek, 3x nová gufera, jedno se dalo ještě použít,
už ta kontrola byla tak akorát, dopnutí řetězu
29.05.2020 - 197 mth - dodělání krytu přepákování
10.06.2020 - 198 mth - zakoupení a výměna nové baterie Exide ETX5L-BS 4Ah 70A
01.09.2020 - 200 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
11.12.2020 - 210 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
- kontrola ventilových vůlí, kontrola kol, celkové ošetření ACF
- výměna přední i zadní pneu - Dunlop GEOMAX D909
06.03.2021 - 220 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
16.04.2021 - 230 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
- výměna ložisek v krku řízení
- servis předních tlumičů
- výměna předního brzdového kotouče Moto Master a brzdových destiček
SDP-321MX M/C Pro-Mx
- výměna brzdové a chladící kapaliny
- výměna řetězu Sunstar 520 RDG, sekundárního kolečka a rozety Moto Master
( 13/50 ) včetně všech vodítek
- oprava upadlého nosníku zadní brzdy
27.05.2021 - 240 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
03.09.2021 - 251 mth - výměna motorového oleje 0,75l a olejového filtru (HF631-
MTZ) a oleje v převodovce 0,75l ( Eni iRide Racing OffRoad 10W-50 )
15.10.2021 - 253 mth - výměna přední a zadní pneu Mitas EF-07 Terra Force
20.12.2021 - 254 mth - nové chladiče IROD, porovnání chráničů chladičů, oprava
výfukového kolene, kompletní nová sada plastů včetně polepů a světel, nové
gripy Domino





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JKLM
JKLM napsal 20.04.21 v 10:22 10b.

Hodnotné informace a spousta zajímavého!

Hříbek
Hříbek napsal 20.11.20 v 15:44 10b.

Pěkná Betinka taky jsem letos začal a chvílama si už i říkám,že je to lepší jak na silnici

Mann
Mann napsal 21.03.20 v 14:21 10b.

Vnímám to podobně, ne-li úplně stejně Pěkný celoroční cvičební a zábavný nástroj

Ladinzx10r
Ladinzx10r napsal 04.02.19 v 18:56 10b.

dobře jsi vybral

pavelh53
pavelh53 napsal 04.12.18 v 19:39

Hezký, udělal sis radost pod stromek, ať Ti slouží

Více komentářů



TOPlist