Vzhledem k tomu že mě začala zlobit na podzim motorka, tak jsem zvažoval co dále. Servis byl domluvený na odstranění závady. Než se servis podařilo zrealizovat tak se mi do rukou dostala lehce bouraná motorka jen o dva roky starší, než byla moje. Chvíli jsem uvažoval, co bude lepší. Rozebrat tu bouranou a použít díly co bych potřeboval a chtěl vyměnit, případně dovybavit tu svou s nájezdem 161000 nebo tu svou použít jako dárce orgánů a zprovoznit tu bouranou která měla po přepočtu z mil nějakých 81000. Servis se stále neozýval a čas se krátil (limitovala mě pojistka). Tak padlo rozhodnutí na zprovoznění té bourané motorky. Začal jsem rozebírat tu havarovanou abych se ujistil, jestli se tam neobjeví nějaký problém, který by vše zvrátil. K ničemu nedošlo, nic nepřekáželo tomu abych se do toho pustil. Takže bourané eltéčko bylo odsrojené a pustil jsem se do přestrojování. Vše dopadlo na jedničku a po výměně všech olejů, chladící kapaliny a filtrů schází pouze přepsat barvu.
Tedy jeden zádrhel se objevil po skoro poskládání, kdy jsem motorku chtěl nastartovat což se nepovedlo. Abych to trochu přiblížil…
K podzimu jsem si všiml, že má motorka (zatím ta původní) začala trochu zlobit. Starty už nebyly na poprvé jak jsem byl zvyklý. Ze začátku startovala na druhý pokus. tomu jsem ještě nepřikládal žádný význam. Po kratší době už to bylo na potřetí a ve vyšších otáčkách (od 3500 otáček za minutu cca) ji docházel dech. Prostě nechtěla jít za plynem. Potom se to už začalo zhoršovat více. Nechtěla potvora startovat. Když už chytla tak nechtěla do otáček a začala střílet do sání. Následovala výměna baterie, která tam byla už od doby kdy jsem ji pořídil. Nepomohlo. Na řadu přišly nové svíčky, vzduchový filtr. Taky nic. Potom se mi povedlo ukecat sevisáka s diagnostikou, aby přijel ke mně. Diagnostika diagnostikovala vadnou lambda sondu. Lambdu jsem koupil novou s tím, že bude problém zažehnán… A prd. Potom se domlouval už výše zmíněný servis. Proč to píšu…
Když jsem strojil tu novou motorku tak v nádrži byl původní (aspoň myslím) filtr. Na své jsem ho měnil před 20000 km a předepsaná výměna je po 60000. Tudíž jsem ze své nádrže vymontoval celý bazmek (čerpadlo s filtrem) a namontoval do té nové motorky. Potom jsem ji zkusil nastartovat… Jaké nemilé překvapení to bylo, když se jí ani za prase nechtělo. Tak jsem popřemýšlel, co jsem to vlastně všechno z té svojí staré namontoval do té nové… Aha čerpadlo. Tak opět nádrž dolů, přehodit čerpadlo, vyměnit filtr a šlo se zkoušet. Motorka chytla na brnk. Tak ve finále kvůli čerpadla jsem koupil druhou motorku, ale co už. Zase mám spoustu náhradních dílů a práce mě baví…
Vlastník | Marťas33 | |
---|---|---|
Vloženo | 23.11.2018 | |
Aktualizováno | 13.3.2024 | |
Zobrazeno | 1 746x |
Tak to nasere , ale hlavně že startuje.
Dobrá akce, osobně jsem držel palce
Jóó, ty elektrohejblata a hlavně nezpochybnitelně pravdomluvné diagnostiky...
Kdybych sepsal všechny ty roztomilé příhody lišky Bystroušky, rozsah díla by mi záviděl i Alois Jirásek.
No, důležité je, že závada byla zjištěna a odstraněna. Sice asi za ranec prachů, ale kdo se chce nechat "míškovat", nesmí u toho kvičet, že jo...
A hele, jestli nejseš měkkej, spravíš barvu v technIčáku domácím ŠTĚTKOLAKEM!!!