PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900RS Cafe (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ZXRfan
Vloženo 8.4.2018
Aktualizováno 10.6.2018
Zobrazeno 4606x
HODNOCENÍ PROFILU OD 54 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Spojení tradice s modernou ? Nebo nejmodernější technologie v retro designu ?

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Modřice (Modřice)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R nineT: důvod neuveden
Honda CB 1100 RS: důvod neuveden
Triumph Thruxton: důvod neuveden
Kawasaki Z900: důvod neuveden
Kawasaki Z 1000 SX: důvod neuveden

První dojmy - Bomba ! Tahle motorka jako retro opravdu jen vypadá. Styl, výkon, skvělý podvozek, výborná ergonomie.

Motorku bych doporučil pro - Určitě doporučuji vyzkoušet. Kdo chce pěknou klasiku a pohodlí, ať vezme Z900RS, kdo chce trochu více sportovního ducha, tak jedině Z900RS CAFE.

Doplňky na motorce - Originál mřížka chladiče. Přece jenom kamínky po zimě můžou udělat své.

Recenze

Proč jsem uvažoval okrajově i o Z1000SX? Před tím jsem měl kapoty, takže sportovně cestovní motorky mi jsou nejblíže. Nyní jsem hledal něco zajímavého, jedinečného, co by mě umožnilo možná i trochu zpomalit a finančně nezruinovalo. Prostě něco na pohodu, stylového, ale zase něco, co dobře funguje a dá se na tom i svižně svézt, pokud člověk chce.

Svezl jsem se na BMW (Nine T, Pure, Racer) , Triumphu Thruxtonu, CB1100 RS, Ducati Scrambler Racer, Z900, Z1000SX. Jeden známý mi řekl, když můžeš, vyzkoušej si všechno, ať víš, co ti nejvíc vyhovuje. Když jsem viděl poprvé Z900RS, tak jsem si řekl, no další retro, sice pěkný, ale na tom se asi moc nesvezu. Omyl, přátelé, velký omyl!
Nechci tady psát o každé z výše uvedených motorek, to ať si každý sám vyzkouší. Jen uvedu, že u některých motorek, které majitelé tak vyzdvihují, je mi už jasné, že nemohli jet na ničem jiném, a koupili první, co je napadlo, nebo jim někdo řekl, kup si toto. Jinak to snad ani není možné.

Nikdy by mě před lety nenapadlo, že někdy vlastně budu mít naháče ( s kapličkou).
Když jsem se letos svezl na předváděcí Z900RS, jako bych zapomněl, že jedete na retru.
MOTOR: táhne opravdu prakticky od nuly. Sice to je 900, ale objem je ve skutečnosti 948, takže vlastně litr. Papírově to nemá na první pohled možná nejvíc koní, ale sbírají se tak rychle a hladce, že ostatní motorky Vám přijdou jako vibrující cosi, co nejede.
Příjemným bonusem je celkem slušný pěkný sytý zvuk sériového výfuku, což dneska není moc obvyklé.

PŘEVODOVKA: Říkám si, jestli je tohle Kawa, protože často čtu o nepřesné převodovce na Kawě, ale tady je to samet a řazení je fakt rychlé a krátké. Snad jen 6 si klapne.

BRZDY: Fráze zastavit jedním prstem tu není jen hláškou, ale realitou. přední monoblokové třmeny Tokico jsou prý identické jako na nové Ninja H2 SX. Jsou boží.

PODVOZEK: To je asi to hlavní. Ikdyž motorka má nějakou váhu, překvapí vás opravdová lehkost a snadnost ovládání. Jenže ono to funguje skvěle i při celkem svižné jízdě, a způsob s jakou jistotou to vykrouží zatáčku, je bez přehánění celkem podobná supersportům. Měl jsem obavy, zda nebude potřeba tlumič řízení, ale zatím asi ne. Jak to ti japončící udělali, nevím. Faktem je, že podvozek funguje lépe než na některých rádoby sportovních naháčích. Tohle je zřejmě ta největší výhoda oproti výše uvedeným motorkám, které jsem zvažoval.

ERGONOMIE / POHODLÍ: Světe, div se, ale celkem přesný, až skoro sportovní podvozek, umí být i komfortní na české silnici, což byla nutná podmínka mého výběru, protože se chci podívat i někam, kam holt nevede jen pěkný asfalt.
Normální Z900RS má na mě moc vysoko řídítka a chybí kapota. Když jsem sedl na výstavě na Cafe, byl jsem nadšený nižšími užšími řídítky, které skvěle padnou do ruky. A to sedlo ve stylu Cafe racerů ? Pecka. Fakt krásně zpracované - materiál, obšití. Při akceleraci se pěkně zastavíte o jeho zvýšenou zadní část.

ELEKTRONIKA: Jasně, dnes všudy přítomná kontrola trakce ve 2 stupních, ale dá se i vypnout. ABS standard. Displej uprostřed budíků má fajn velký ukazatel zařazeného stupně, a venkovní teplota je jen příjemný bonus.
Nejvíc mě ale baví kompletní LED osvětlení. Přední bílo-modré LED světlo je skvělé.

Prvně jsem nechápal cenový rozdíl oproti běžné Z900, ale s tou nové RS nemá prakticky moc společného. Komplet jiný podvozek, upravený motor, převodovka, lepší brzdy, LED světla, kontrola trakce, prostě mnohem dospělejší motorka - high class. A ta možná úchylná přední maska?Jako ochrana před větrem funguje skvěle, takže splnila svůj účel, a mě zůstalo něco ze sportovně cestovních motorek. Navíc Z900RS Cafe defakto odkazuje na závodní speciály Kawasaki z 80. let. Takže v sobě nese dál sportovního ducha značky...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kaabo
Kaabo napsal 10.03.19 v 16:15 10b.

Krásná motorka ...myslím, že nejzajímavější volba ve smyslu poměru ceny, vzhledu, použité techniky a nákladů na provoz. A jako bonus je určitě nepřehlédnutelná!

Honza-K
Honza-K napsal 30.10.18 v 15:36 10b.

Nádherná motorka , moc se mi to líbí a dost vážně o ní uvažuju. Už jsem to někde psal, ale tenhle design nikdy, prostě nikdy nezestárne. Po dlouhý době motorka, která mě vážně zaujala.

volkswagen
volkswagen napsal 22.10.18 v 08:09

Ahoj, na Café už nižší sedlo je.

Více komentářů



TOPlist