Spolehlivý 4t, žádná rychlá střela, ideální do města, na silnici a na polní cesty
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
MZ 125 SM: Horší dostupnost dílů a přece jen Yamaha je spolehlivější značka
První dojmy - Motorka krásně ovladatelná, s váhou 120kg nemá žádný problém jí ukočírovat ani člověk s 50kg a 160cm výškou. Hodí se spíše pro osoby menšího vzrůstu. Není to žádný blesk, poměrně dobře zabírá na 4t, na 90km/h jde v klidu, poté už se lehce trápí. Téměř bezúdržbová motorka, skoro stačí hlídat olej a řetěz.
Motorku bych doporučil pro - Začínající jezdci s A1, kteří se nechtějí úplně vrhat do 2t, ať už kvůli údržbě či financím.
Recenze
Průkaz A1 jsem vlastnil poměrně krátkou dobu, proto sem chtěl něco spolehlivého a bezúdržbového a byl jsem ochotný kvůli tomu obětovat výkon. XT X vypadalo, jako to, co hledám a tak jsem moc dlouho neváhal.
S motorkou jsem toho zatím tolik nenajel, ale za tu dobu, co jsem řídil jsem se na ní cítil jistě a bezpečně. Pro mě dostačující záběr, možná by mohla zvládnout i větší rychlosti. Do zatáček jde pěkně a na silnici drží solidně. Zprvu mě trochu zlobil sytič, který byl nakonec seřízen a nyní jde poměrně dobře. Brzdy jsou lehce citlivé, ale brzdí famózně. Ovladatelnost dobrá ( díky malé váze ) , ovšem se spolujezdcem jste poněkud omezen v pohybu. Zadek hodně sedí a motorka pochopitelně se spolujezdcem nedosahuje závratných rychlostí. Jediné, co bych vytkl je nedostatek úložného prostoru. Bez přídavné brašny či kufru nemáte kam dát lékárničku a nářadí. Krásná spotřeba zhruba 3 - 3,5l/100km je jednou z výhod motorky. Servis možný téměř kdekoliv, známý model, velká dostupnost . Zatím jsem musel měnit pouze pokažené relátko a předchozí majitel vyměňoval akumulátor.
Nejlépe se s moto jezdí na silnicích, ale zvládne i lehký terén ( prašné cesty, louky, udržované lesní cesty ) . Její lehká váha je pro takové cesty ideální. Uplně nejlépe se, ale cítí ve městě , kde téměř ve všem vyniká ( spotřeba, dostatečná rychlost, ovladatelnost, váha, velikost ) .
Motorka se hodí i na delší cesty, ale dále než 200km bych osobně asi nejel.
Joj, co bych dal v šestnácti za takové brko!
A umím si představit, že bych se na ní svezl s radostí i dnes.
Ať ti slouží věrně a spolehlivě a ty se o ni starej s láskou a pečlivostí, ona ti to všecko vrátí.