Dlouho mě trápily výrazné přechody brzda-plyn a celkově cukání motorky. Až u kamaráda se zjistilo, že mám výrazně ojeté sekundární kolečko a s ním i výstupní hřídel z převodovky. Tak jsem uvažoval co s tím. Fakt se mi nechtělo kupovat výstupní hřídel a sundávat i půlit motor z motorky. A jednoduché řešení se nabízelo.
Koupil jsem dvě nové kolečka, vše proměřil a jedno z nich upravil. Úprava spočívala v odstranění zubů, zmenšení průměru a snížit tloušťku z 6 na 4mm.
Doma jsem našel šroubky, na ně dal upravené matky pro vymezení vůle a spolu s kolečky zkompletoval. Tímto jsem zvýšil dosedací plochu koleček na hřídeli z původních 6 na 10mm.
Jednoduchá a funkční úprava co sníží vůli, zvýší životnost jak sekundárního kolečka tak i výstupní hřídele.
Úpravu jsem dělal i z toho důvodu abych zvýšil životnost sekundárního kolečka na úroveň řetězu/rozety. Kolečko se totiž opotřebovalo mnohem rychleji než tyto části.
Příští rok dám novou řetězovku a tuto úpravu udělám znova. Vzhledem k tomu, že uvažuji o prodeji motorky, tak věřím, že tuto úpravu další majitel ocení.
P.S. vím, že by to mohlo být uděláno lépe. Ale měl jsem k dispozici jen flexu s brusným kotoučem.
Vlastník | pernik92 | |
---|---|---|
Vloženo | 23.11.2017 | |
Aktualizováno | 4.1.2024 | |
Zobrazeno | 3 208x |