Nějaký ten měsíc po koupi motorky mě za jízdy občas cukla, nějak jsem tomu nevěnoval pozornost a neřešil to. Až když se to začalo projevovat častěji, tak jsem začal zkoumat, čím by tomohlo být. Zkusil jsem všechno možné až když jsem se nad tím opravdu zamyslel, tak jsem zjistil, že motorka cuká pouze na 4. kvalt a když vezmu razantně za plyn. Jedno z posledních cuknutí bylo asi takové, že při přidání šly otáčky nahoru, zachroupalo v převodech, kvalt zaskočil a jelo se dál...to byla poslední kapka. Díky tomu, že jsem měl náhradní motor s nejistou historií jsem se rozhodl, že ty převody prohodím. Po rozebrání stávajícího motoru se potvrdilo to co jsem si myslel, ozuby na kolečku byly zaoblené, nikoli ostré. Ve vaně se válely špony, nikoli šponky. Rozebral jsem předlohovou i hlavné hřídel, všechno pěkně vyčistil a nově promazal. Podotýkám, že jsem se do toho pustil sám, díky servisnímu manuálu, kde je postup krok za krokem, by to zvládnul každý, kdo trochu uvažuje a umí udržet v ruce nářadí. Všechny šrouby dotaženy na předepsaný moment a tam kde bylo vyžadované úhlové přetažení, jsem tak učinil. Co bylo potřeba vyměnit (těsnění, šrouby) jsem vyměnil. S čím jsem si nevěděl rady, to jsem probral s odborníkem. Když už jsem to měl rozebrané, rovnou jsem vyměnil ložiska (přítlačný kotouč spojkového koše, kuličkové i jehlové ložisko na hlavní hřídeli). Poměřil jsem co se dalo. Spojkové lamely v cajku. 5.8.2019 jsem bez problémů nastartoval, kvalty krásně zapadávají.
Vlastník | joker.j | |
---|---|---|
Vloženo | 14.11.2016 | |
Aktualizováno | 28.7.2020 | |
Zobrazeno | 1 604x |