Známý má první verzi Tuona, navíc ve verzi Factory, takže se při společné vyjížďce nabídla možnost výměny motorek a jejich vzájemného srovnání.
Začněme vzhledem. Nová působí kratším a vyšším dojmem, starší je proti ní o něco bachratější a delší, hlavně v zadní části, holt roky jsou znát. Po usednutí do sedla se dojem potvrzuje, to znamená, že na starší je člověk jakoby víc natažený k řídítkům. Starší má rozhodně měkčí sedačku. Také všechny ty karbony tomu docela sluší.
A při jízdě ? Motor je jednoznačně o třídu výš, prostě dva válce navíc jsou znát, hlavně ve vyšších otáčkách je čtyřvál silnější. Odspodu se moc nechce oběma, což je dáno i dlouhými kvalty. Ale pozor, i starší model má na silnici rozhodně co říct a pokud se točí, cca do 150 km/h bez problému stíhá ! Na novější o něco méně fouká.
Brzdy jsou bez debat u obou, prostě radiální Brembo.
A podvozek, to nejdůležitější ? Stará je pocitově měkčí, ale při jízdě to není na škodu, jen v opravdu vysoké rychlosti kolem 200 km/h se trošku zahoupe. Ale opravdu je to znát jen při přímém srovnání. Stará je rozhodně pohodlnější (sedačka i měkčí podvozek), nová je prostě ve všem tvrdší. Je hodně znát jak za ty roky jde vývoj kupředu. Novější verze je o něco stabilnější a přitom i obratnější, lépe se sklápí do zatáčky.
Důležité ale je, že obě dávají jezdci pocit jistoty při všech těch hovadinách co jsme na nich prováděli Jisté je, že stará nové na silnici bez problému stíhá, kde už by měla novější verze navrch, je okruh.
Je to zkrátka o tom, že na běžné silnici člověk ten potenciál a výkon plně nevyužije. A že v rukou zkušeného jezdce rozdíl cca 30k nehraje roli a je to hlavně o rukou. To znamená, že pokud mám Tuono V4 měsíc a on má svojí Factorku několik let, má více najeto a je s ní mnohem více sžitý a občas mám co dělat abych mu stíhal
Vlastník | Frankie | |
---|---|---|
Vloženo | 22.8.2016 | |
Aktualizováno | 25.11.2017 | |
Zobrazeno | 5 932x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ