Yamaha XT 660 Z Tenere (2011)

Vlastník Vit5
Vloženo 26.5.2016
Aktualizováno 9.2.2024

Co napsat,někomu se líbí jinému zase ne.
Mezi všema těma GSama je to takovej exot

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I) - Pán v prodejně byl ochotnej,vytáhnul mi dvě motorky abych si je mohl prohlédnout,odpovidal na všechny otázky,takže spokojenost

BMW F 650 GS: není tak pěkná a za ty samý peníze starší víc ojetá
Kawasaki Versys 650: není to moc enduro,spíš jen cestovní
Honda XL 650V Transalp: motorka dobrá,ale tenere mi prostě padla do oka

První dojmy - Je to pěknej kus mašiny,snadno se mi ovládá,samozřejmě si na ní musím zvyknout a spřátelit se s ní,jediná nevýhoda je asi vejška sedla,ale to vyřešej delší kosti na přepákování.

Motorku bych doporučil pro - Každýmu koho to táhne do lehkýho až středního terénu.

Doplňky na motorce - kufr givi,hlavní stojan,cestovní plexi,sada na snížení o 30mm,padací rám RDmoto,pořádnej šusplech pod motor DBparts,nosiče a aero kufříky swmotech-ty hliníkový bedny se mi prostě nelíběj

Když ji představili tak se mi pravda moc nezalíbila,ale jak šel čas tak se to změnilo,za ten týden co ji mám sem moc nenajel,ale oproti canyonu 500 je to o moc lepší.
Tak sem nechal vyrobit delší kosti do přepákování a je to mnohem lepší,už sem si jistější,když dostanu nohama na zem,ten hlavní stojan je super hlavně když sem potřeboval vyčistit řetěz.
Na moto byly obuty pneu michelin anakee III,ty jsou dobrý jen na silnici,tak sem po dlouhým pročítání a porovnávání vybral heidenau scout,na lesní a polní cestě je to pecka a to že na silnici trochu hučej je mi vážně jedno.
Jediná věc co mi vadí je plexi štít,jsem malej,ale i tak při rychlostech nad 90-100 mi jdou do přilby turbulence a je to nepříjemné,to že drnčí při otáčkách mototoru kolem 4000 ot. je asi spíš vlastnost než vada :)
Tak v neděli sem motorku končně taky trochu umyl a zjistil se, že začala praskat maska od růžku světla začala praskat na obou stranách,asi v důsledku toho cetovního plexi od givi,který te přestalo klepat v celým využitelným spektru otáček,tak to si nechám takhle zavařit a nebudu se tím trápit.
Tak po delší době,nakonec jsem koupil masku novou,když už jsem objednával věci tak jsem vyměnil i expanzní nádobku chlazení,neb začala kapat kolem zatavený matky co má držet ten šedej krycí plast.
Dále jsem si pořídil vyhřívaný hefty,pořádný blástry.
Na jaře nechal vycentrovat obě kola a obul pořádně zubatý motoz tractionator a vyrazil do enduro školy abych taky něco dovedl v těžším terénu a kámoši na kroskách si že mě přestali dělat ofce.
Teď na podzim jsem si koupil delší páku spojky určenou na T700 a světě div se skoro to tam sedlo a spojka jde mnohem lip,takže kdo máte pocit že po chvíli spojkování přijde o ruce,můžu jen doporučit,je to hodně poznat.
Teď přes zimu asi jenom běžná údržba.Sice mě trochu svrběj ruce že bych si pořídil jinej stroj ale zatím jsem nepotkal nic lepšího,kromě T700,ale to je ranec peněz,takže zůstaneme zatím svoji.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 11.07.17 v 19:39 10b.

Vit5
Vit5 napsal 27.05.16 v 06:59

pánové děkuju za komentáře,myslím si že centrál je užitečná věc a nemám v plánu s motorkou zdolávat nějaký extrémy,mě vyhovujou polní-lesní cesty,sem tam rozbahněná svážnice a na blbnutí někde v kamenolomu nebo v lese mezi stromy je to moc velkej otesánek,já stejně nedovedu využít plnej potenciál týhle krásný motorky

paratrooper
paratrooper napsal 27.05.16 v 03:13

cong156 : S tím souhlasim, centál určitě svůj smysl má, ale při offroadu je spíš na obtíž.. Takže při defektu může posloužit třeba pařez

cong156
cong156 napsal 26.05.16 v 20:31

Je to krasnej stroj. To je jediny mozny stanovisko . S tim centralem si do toho nenech vubec mluvit. Hosi, chtěl bych vas videt resit defekt bez centrálu

Petr_TA
Petr_TA napsal 26.05.16 v 18:38 10b.

Parádní poctivý endurko
Jedno z posledních ze starý školy