Motorka je ještě v záruce, tak jsem se rozhodl, že servis bude proveden v autorizované pobočce. Předpokládal jsem, že by se měl měnit olej plus kontrola několika drobností. Protože mě čekala motodovolená, tak při jednom jsem ještě nechal vyměnit originální pneu za Metzeler Tourance EXP. Vzorek na původních ještě sice nebyl totálně kaput, ale pro klid duše jsem chtěl mít motorku na dovolenou na nových papučích. První zděšení přišlo, když se mě v servise ptali jestli mají vyměnit svíčky? S tímto jsem vůbec nepočítal. V manuále je uvedeno, že by se měly měnit až při 24 000 Km. Bylo mi řečeno, že je nezajímá co mám v manuále, že se řídí pokyny co mají uvedené ve spisech oni. No budíž, tak je vyměňte, řekl jsem. Další zděšení přišlo, když jsem zjistil, že jedna svíčka stojí přes 1000 Kč. Vzhledem k tomu, že V Strom je dvouválec, který má na jednom válci svíčky dvě, tak se nejedná zrovna o malou investici. Tato skutečnost společně s mým úsudkem, že svíčky ještě nebylo nutné měnit ve mě zanechala zvláštní hořkost. Sečteno, podtrženo ... prostě paleta, tak nevím jestli jsem z levného kraje, ale tolik jsem nepočítal. Žil jsem v domění, že svíčky nemůžou být přece tak drahé. Trochu jsem hledal. Podle manuálu tam příjdou jen ty jediné s označením LMAR8BI-9. Ceny jsou i na internetu dost vysoké. Né však tolik jako jsem za ně zaplatil já. Dají se sehnat od 750 Kč. Na PartsDepotu za přibližně 850 Kč. Podle tabulek od Brisku se dají jejich svíčky pořídit za 500 Kč. Rozhodl jsem se, že už si budu na motorce dělat základní věci jako oleje, kapaliny zase sám. Tak jako na starém Stromkovi. Odbornější věci svěřím osvědčenému mechanikovi panu Šebečkovi do Bašky, tam není o kvalitu práce nouze. Navíc se domnívám, že by to bylo i za zlomek ceny. Toť má zkušenost.
Vlastník | Ander1986 | |
---|---|---|
Vloženo | 16.4.2016 | |
Aktualizováno | 10.3.2023 | |
Zobrazeno | 6 650x |
Nestěžuj si... Já už mám za sebou servis po 24 000 km , taky u autorizovaných... R.
Přesně to mám v plánu. Jakmile dojezdím na tyhle 24 tisíc, tak tam vrátím zase ty původní a namotám dalších 12 tisíc. Jinak je to jak píšeš tahle mašina má iridiové už jako standart. Pokud bych měl dodržet přesně to označení co je v manuálu, tak ceny jsou opravdu dost vysoké navíc se ta svíčka skoro nikde nedá sehnat. Otázka je jestli by se dala nahradit třeba jiným modelem v rámci NGK. U Brisku mi tam podle jejich vyhledávače taky vyšel jeden model.
Výrobce jasně udává servisní intervaly, takže podle mě zbytečná investice do svíček, měls říct, že tě nezajímají jejich spisy, ale co udává výrobce, dál bych o tom nediskutoval.Svíčky v přebalech výrobce motorky jsou vždycky drahé (Suzuki, Honda...), protože ty přebaly musí někdo zaplatit.Takže kupovat NGK jen v jejich originál přebalech např. na www.motostar.cz nebo ten partsdepot, ale tam jsou taky drazí.Ale ne u dealerů, ikdyž v autorizovaných servisech tam stejně dají jen jejich svíčky.To, že ta svíčka stojí tolik, tak proto, že je iridiová.U některých, asi u novějších motorek už jsou iridiové svíčky standardem.Pokud ti ty starý svíčky vrátily, tak bych je tam pak lupnul zpátky na zbylých 12000km.