Po čtyřech bezproblémových letech v sedle Triumphu návrat k Japoncům a proč nevyzkoušet třeba Yamahu, kterou jsem ještě neměl.
Výška jezdce: 181 cm
První dojmy - První dojmy z jízdy byly veskrze kladné. Čekal jsem cestovní ekvivalent k minulé motorce Trimph Sprint ST 1050 a Fazer ji dokonce překonal. Zaujal mě zejména motor, brzdy a celková ergonomie stroje.
Recenze
I když mám najeto pouze 200 km, tak malé shrnutí už mám. Po cestovním Triumphu jsem pokukoval po něčem, na čem bych se cítil podobně pohodlně, protože zalamovat ruce na sportech není nic pro mě. V hledáčku mi přistál litrový Fazer, ideálně ve verzi GT-na delších dovolených se vždycky šikne set tří kufrů, přídavné kapoty a origo Yamaha turistické plexi. Jedno GTéčko v krásné vínové barvě bylo kousek od domu a po zkušební jízdě a prohlídce jsme si s majitelem plácli.
Když udělám menší srovnání se Sprintem, tak Fazer má o něco silnější motor. Nejde jen o absolutní výkon těsně před omezovačem, ale i o ochotu pracovat od nižších otáček. Co mě také dostalo jsou brzdy. Nevím jestli to je ABS, ale tak mizerné brzdy jako na Triumphu jsem na žádné motorce neměl.Tady dávám Yamaze pochvalu, i když samozřejmě mohou být i lepší. Jízdní pozice je pro mě pohodlnější na japonském stroji, který má řidítka ještě blíž k řidiči. Výtku mám k sedlu, které vypadá a asi i bude po pár stech denních kilometrech tvrdé a prosezené. Úložný prostor pod sedlem není nic extra, ale lékárnička,vesta a nářadí se tam vejdou. Abych pochválil i Triumph, tak ten má plusové body za palubní počítač, větší nádrž a asi i menší spotřebu. Tu jsem aktuálně vzhledem k odjetým km ještě neměřil, ale věřím, že se do udávané tolerance 5-10 litrů dostanu.
Krasavec, jak jinak
Ty by jsi ani nemohl mít špatnou nebo škaredou motorku
To bude zase najetých kilometrů
Pěkné to máš, jen co je pravda. Graguluju k novému stroji.
Pěkný kousek a ty kufry k tomu.