Pohodlná cestovní motorka bez elektronických fičurin, s dostatečným výkonem a která snad něco vydrží.
Motorka koupena od pivrsmoto (Chrudim IV)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: Chtěl jsem ji na ježdění s batůžkem a hlavně po silnici, a tak jsem dal přednost výkonu před cestovním endurem,ač jsem v pravěku jezdil motokros.
První dojmy - Na motorce se mi vcelku dobře sedělo, protože jsem v dobách dávno minulých jezdil motokros, hledal jsem moto na kterém je vzpřímený posez, podobný enduru. TDMo se dobře sbírá z nízkých otáček a na to, že je to dvouvál, dá se i solidně vytočit. Má solidní brzdy a na silnici se s ní cítím dobře.
Recenze
Důvody koupě, jsem už nakousl v prvních dojmech. Chtěl jsem motorku, na které se sedí víc vzpřímeně a jezdec nemám moc pokrčené nohy, protože už mám potíže s kolenama. Motorku, pro cestování po silnici, s dostatečným výkonem pro jízdu ve dvou a hlavně s velkou výdrží, ne příliš finančně náročnou na údržbu.
V cenové relaci, kterou jsem byl ochotný akceptovat mi byla doporučena Yamaha TDM, a to už v provedení 850 nebo 900. Není to žádný mastodont se slušným výkonem, bez spousty elektroniky a je to Japonka. Ne, že bych měl něco proti jiným zemím původu, ale Japonci motorky uměj a to hlavně co se týče spolehlivosti. No a Yamahy mám obzvlášť v oblibě. Tak jsem se na nich svezl (850 i 900) a ujistil se, že by to skutečně mohla být ta správná volba. Dlouho jsem nejezdil a tak o množství koníků nebyla žádná pochybnost. Proti tomu co jsem sedlal v mládí, jela jak ďas, i když motokrosová dvaapůla se mnou v terénu cvičila taky slušně. Brzdy jsou víc než dostatečné a srovnávat je s bubnovýma, který jsem do té doby používal, je víc než hloupý. Cena byla solidní a tak jsem si jí odvezl domu.
Nastala fáze obnovování si návyků z jízdy na motorce a oťukávání si mých možností a schopností i možností motorky. Potvrdilo se, že to nebyla špatná volba. Výkonu dostatek, brzdy dobrý, podvozek se na české silnice taky hodí, necítím každou dirku. Sice mě po ujetí 200 km v kuse troch bolela zadnice, ale to se dá řešit přečalouněním sedla, nebo si zvyknu, ale hlavní je, že mě nebolej kolena.
Doufám, že se potvrdí i pověst motorky, jako stroje téměř nesmrtelného. Taky doufám, že s ní najezdim nějakej ten kilometr, abych mohl napsat víc.
Tak dolu kolama divočáku, apropó, pekně jsi to napsal
Nazdar sousede, dobrá volba Tak už budou jezdit v Šenově 2 TDMka
PĚKNÁ..TAKY JSEM O NÍ UVAZOVAL..
Dobrá volba...