pro mě zase posun v enduru o kousek dál...
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Beta RR Enduro 450: důvod neuveden
První dojmy - Koupi jsem neplánoval, ale nějak se to tak seběhlo... Věděl jsem do čeho jdu, na stejné jsem už měl možnost svezení. Potěšil podvozek i dostatečný výkon, naopak nepotěšil výfuk na levé straně, ale to je spíš o zvyku
Doplňky na motorce - Clever clutch, AL bastry
Recenze
Zatím nemám moc co psát, mám jí krátce...
Ale když už, tak si nejdřív postěžuju :)
1) chybí vypínač světel - zapnete klíček svítí obrysovky, nastartujete a svítí potkávačka
2) sahara běží jen s motorem - byl jsem zvyklí na doběh s vypnutým motorem případně přepínač manuál/čidlo
3) hlavní kabelový svazek jde kolem nepříliš upevněné baterky a má tendenci se prodřít, jako v mém případě - takže první vyjížďka, umytí a ejhle, už sem nenastartoval
4) stříkačka :) - jsem holt zastánce karbanátku... když někomu z kolegů dojde benzín, není zde jaksi žádný kohout z kterého by se dala vyndat hadička a "problém" vyřešit
5) kontrolka rezervy spolehlivá jen na rovné cestě
6) na displayi, který má jinak spoustu funkcí, postrádám (nebo jsem nenašel) počitadlo mth s nulováním (tzn. servisní interval pro výměnu oleje - kdo si to má pořád pamatovat...)
naopak pozitiva:
1) kick - chytne na první dobrou
2) manuální dekompresor
3) kontrolka rezervy paliva (vím, že jsem jí výše psal i do negativ, ale buďme rádi, že tam vůbec je)
4) přístup ke svíčce, baterce, filtru... vše je tak nějak jednoduché
Jinak je moto otypováno pro jednoho, zadní stupačky nemá. Originál tlumič výfuku poměrně tichý, zrádné je místo kde svod přechází do tlumiče - je tam mezera mezi plasty, kde se dá snadno spálit a při jízdě hodně topí na nohu.
Sedlo je "pohodlné" asi jako každé jiné na podobném motu...
Update po nějakých 120 MTH provozu:
Po roce ježdění doplním nějaké postřehy a srovnání, jelikož jsem v mezidobí pořídil i 350 Kačenu.
- motor prostě má výkon, kde si jen vzpomenete... nahoře, dole, jede jak píchlá srna. Zároveň při ubrání plynu motor výrazně brzdí (narozdíl od zmíněné 350)
- vibrace do stupaček, pro někoho nepříjemné, na enduro nevadí, na delších přejezdech je to "masáž"... Naopak do řidítek vůbec nic
- podvozek je velmi měkký - po repasi přesně podle "chytré" knížky jsem musel trochu "utáhnout" a to mám sotva 70kg. Opět podle vkusu každého soudruha, někdo to rád, někdo ne...
- znovu a tedy opakovaně :) palec nahoru za jednoduchý přístup prakticky ke všemu (snad krom radičky). Kdo tuhle motku vymyslel prostě věděl, že ji někdo bude ještě rozebírat. Většinu běžné údržby zvládnete s minimem nebo bez nářadí
- drobné netěsnosti a úniky oleje - asi vlastnost, nevím, Husy mám v okolí 3 a všechny to mají tak nějak podobně. Co 20Mth měním gufero na hřídeli řetězového kolečka, rosí kolem vodní pumpy, pod víkem... člověk si tak nějak zvykne a jednou za čas vymění těsnění
- dostupnost ND - díly jsou, ne že ne, jen cena vás občas posadí na zadel a někdy je třeba si počkat na dodání, ale nikdy to v mém případě nebylo víc jak týden
A už je pryč...
Díky, to víš, nové polepy a silikon spray dělají zázraky
Jinak naprostý souhlas, přesně na tohle dojela moje první Honda - napadená domácím kutilem...
čéče na tom vozejku vypadá docela zachovale, tak ať slouží a jezdí bez problémů. Podle mě největší bolestí těhlech mašin a jejich pověstí jsou jejich předchozí majitelé :) Tak ať si vyjímka :)