PROFIL MOTORKY

Čína Elektromoto (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kaso69
Vloženo 4.8.2015
Aktualizováno 22.2.2016
Zobrazeno 5 368x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.6

Komentáře a hodnocení profilu
Nalezeno 15 záznamů

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
L6L
L6L napsal 02.05.21 v 22:50 10b.

kaso69
kaso69 napsal 21.05.17 v 18:10

Sic mám již delší dobu nový jednostopý elektrický stroj, ale přesto děkuji za kladné hodnocení..! Jinak se mi jízda na elektro stále neomrzela a zatím jsem nedospěl k rozhodnutí pořídit druhé klasické moto. Spíš jsem se zaměřil více na možnosti dobíjení za účelem překonání větších vzdáleností, než abych sám sebe vnitřně přesvědčil, abych šel do fosilní verze. Dokonce bych řekl, že vazba na elektro, je ještě silnější než dříve a srovnám-li myšlenku, že musím sednout do naftového auta, jdou na mě mrákoty, protože se již přes rok vozím zároveň i v elektrickém autě. Pro mě je jízda na elektro, neskutečně uspokojující... Skoro bych řekl, že jsem našel sám sebe...

KennyL
KennyL napsal 23.02.17 v 09:07 10b.

Mně se to líbí, jsem velký fanoušek elektromobility. Přemýšlel jsem nad něčím podobným do Prahy, ale chci i cestovat, proto jezdim zatim na benzin a dokud se výrazně nezvýší dojezdy, tak to tak zůstane. Pokud bych ale využíval motorku jen na dojíždění do práce, do elektromotorky bych šel

princmilan
princmilan napsal 11.08.15 v 18:40 2b.

Už jen proto,že to je čína a el. k tomu!!

kaso69
kaso69 napsal 09.08.15 v 23:24

V reakci na níže uvedenou úvahu, jsem přímo do recenze doplnil informace o životnosti akumulátorů technologie LiFePO. Děkuji tímto za zaslaný podnět, ale i kladné hodnocení, ze kterého mám dobrý pocit.
Uznávám, že bez toho, aby měl člověk vlastní zkušenost, se takto odlišná technologie jen obtížně hodnotí.

MARTlN
MARTlN napsal 09.08.15 v 14:00 10b.

Jen k tem uvaham o ekonomicnosti je nutno zahrnout zivotnost baterii, ktere tvori nezanedbatelnou castku a jejich zivotnost odhaduju na 5 let +max neco navic.

Jako hodnoceni davam 10b, dle pravidel, ze se hodnoti popis a ne stroj. Stroj bych hodnotit nedovedl.

Edit: kazdopadne diky za zajimavou recenzi,

kaso69
kaso69 napsal 08.08.15 v 16:30

K diskuzi tiché jízdy asi není co dodat, někdo sedne na kolo a šlape, přičemž náklady na vydanou energii ze šlapání na kole... No myslím, že tento druh dopravy také něco energie navíc spálí, alespoň v případě mé váhy atakující téměř 90kg. Ta „slušná údržba“, to je právě to... Elektromotor alespoň těchto modelů skútrů, který je součástí náboje zadního kola, žádnou údržbu nepotřebují. Nemají žádné pohyblivé ani třecí součásti, krom vnějšího rotoru a ložisek (princip kola).

Nicméně asi jsem už schopen pochopit, že někomu to smysl nedává.. Ono jsme lidé různí a někomu nepřekáží ani odhodit hořící vajgl z jedoucího či stojícího auta, ale já když tohle vidím, tak mám sto chutí vystoupit a vrátit dotyčnému co mu upadlo zpět do auta...

Jízda na elektrickém moto má zatím opravdu určité nedostatky, přičemž nejhlavnější je asi dojezd vs. doba dobíjení. Cena jízdy se často porovnává na nízké provozní náklady a moc se neřeší vysoké náklady pořizovací. To všechno je asi pravda a nelze než souhlasit a doufat, že náklady ve výsledku nižší budou, to ukáže opravdu jen čas a myslím, že se to už i potvrzuje... Ale i když by nebyly, tak bych svůj postoj neměnil, už jen pro podporu rozvoje těchto technologií. Ostatně za ekologii se prostě platí, ale stojí to za to…

Dobře spalovací motory dávají smysl, dávají smysl na dlouhé vzdálenosti, které nelze v současné době rozumně překonat jinak. Dávají mi smysl i jako koníček a záliba se vším co k tomu patří... Nakonec sám zvažuji budoucí nákup druhého (třetího stroje) se spalovacím motorem, pro možnost absolvování delších tras, baví mě to a jinou možnost zatím nemám. Jakmile však možnost bude, přejdu na mnou preferované elektro či obdobný pohon budoucnosti, bez mrknutí oka...

Když se vrátím k výhodám, pak mě samotnému se prostě tento model dopravy líbí a věřím, že časem bude ještě dokonalejší. Pro mě je pocit tiché síly zrychlení opravdu příjemný a když jsem to poprvé zažil, byl to podobně nevšední zážitek, jako když jsem kdysi dávno v hluboké totalitě 16-17 letech poprvé sedl na Babetu a pocítil jsem poprvé ve svém životě rozjezd jiný než na kole...

Mám rád sílu elektromotoru a jízda se mi líbí o to víc, o co je tišší a dynamičtější... Možná teď popřu všechny motorkářské ideály, ale není mi příjemná představa, že někomu pojedu těsně okolo malebné zahrádky a budu mu před plotem burácet motorem... Mnohem více si pocitově užívám, když cítím tu sílu pod zadnicí a přitom mohu jet těsně kolem zmiňovaného plotu v té nejodlehlejší uličce s vědomím, že vůbec nikomu nepřekážím a nikoho neomezuji (nikdo mě neproklíná).

Možná jsem měl někde hned v úvodu napsat, že jsem nekuřák a vadí mi když vidím v přírodě někoho, kdo si sebou přinese cigára a vůbec ho nenapadne, že tím smrdí na sto honů...

Stejně to někdo může pociťovat s motorkou, když mu budu brousit někde na samotě kolem plotu zahrádky. Ano, mohu vzít kolo, ale tu fyzičku prostě úplně nemám a není to to, co bych si tak užíval...
Pěšky ale chodím rád a v přírodě často s fotoaparátem... A možná právě to odráží ten můj mírně odlišný postoj, který ale rozhodně není jen mým…

Ještě k té rekuperaci, těžko se to hodnotí, brzdí podobně jako benzínový motor tj. lze se naučit jezdit plynule a brzdit jen v nečekaných případech a nebo již na křižovatce před semaforem. Brzdný účinek rekuperace tohoto skútru však rozhodně není zanedbatelný a projevuje se i při jízdě z kopce, kdy musím někdy mírně přidat plyn, abych zmírnil úroveň rekuperace. U svého nového elektro skútru BMW, lze na display sledovat měnící se úroveň rekuperace (zpětného návratu energie v -0.1 až -4 kW) dle míry otočení rukojeti plynu.

honza.tar
honza.tar napsal 08.08.15 v 12:21 9b.

Mě by zajímalo jak silnou rekuperaci scooter disponuje . Jestli brzdí a nepotřebuje k tomu kotoučové brzdy. Do jaké míry?

pajapaja
pajapaja napsal 08.08.15 v 10:15

upřesnění--- pokud píšu o tom,že mně to nedává smysl,myslím tím ekonomickou stránku celýho toho podniku.Pokud koupím vawe,vision, tak se na cenu cca 110000 dostanu po nájezdu cca70 000 km.A že takovou porci km tyhle stroje při slušné údržbě zvládnou,není pochyb.Pokud zvážím následný prodej kdykoli v průběhu životnosti z jakéhokoli důvodu,jasnou volbou je benzín.dalším důvodem a ne nepodstatným- je možnost jet kamkoli bez omezení
Když chci jet tiše,levně,vytáhnu kolo.

kaso69
kaso69 napsal 07.08.15 v 21:06

Jako majitel této elekromoto musím souhlasit, že se často setkávám s dotazy s lehkým náznakem opovržení typu "co Tě k tomu prosím Tě vedlo??".

Sám nevím jak na takové otázky odpovídat, ale patrně asi takto:
1. byla zvědavost;
2. zarezervoval jsem si zkušební jízdu;
3. jakmile jsem si jízdu na elektromotu zkusil, ten zážitek byl prostě zvláštně jiný, dostalo mě to.

Asi tedy není překvapením, že "odpůrci" se rekrutují především z řad lidí, kteří možná už předem vědí, že je to nanic, aniž by měli jakoukoli svou vlastní zkušenost... Já tu zkušenost chtěl mít a líbí se ta myšlenka.

Jasně že to má spoustu neduhů, ale má to i své nepopsatelné kouzlo...
No a popravdě odlišovat se od většiny mi nikdy moc nevadilo, spíš naopak, jsem svůj a jsem tak spokojený... Mám rád inovace a moderní technologie, fandím technickému pokroku.

KAREL_PLAY3
KAREL_PLAY3 napsal 07.08.15 v 17:18 8b.

Města bez výfukových splodin a řevu motorů? Inu, krásná představa, ale když si čtu internetový komentáře, tak to zůstane krásnou představou ještě spoustu, spoustu let, jelikož "odpůrců" ticha a čistoty ovzduší po světě jezdí stamiliony

Když si tak vybavím ty dávný představy "vizionářů" z 80.-90. let, kteří na obrazech ukazovali usměvavý obyvatele planety Země ve 21.století, kteří žijí v úžasně čistých městech, ve světě bez válek, všeho mají dostatek, všude kolem vozidla neznečisťující životní prostředí, o vznášedlech a ulehčení pozemní dopravě nemluvě...je až k pláči, jak naše společnost ustrnula na mrtvým bodě a stále do popředí tlačí fosilní paliva, který pomalu, ale jistě dochází

Pokud jde o mě, tak já vozidlům (minimálně pro městský provoz), který pohání cokoliv jinýho než benzín / nafta rozhodně fandím a neměl bych v budoucnu problém opustit spalovací motory a "přesedlat" na čistější i tišší pohon. Za mě 8 bodů, jelikož si musí člověk nechat pár bodů v záloze i pro případná elektro-přibližovadla známějších západních společností

Tak ať slouží k maximální spokojenosti...

kaso69
kaso69 napsal 07.08.15 v 16:30

Ale tak ona na fotkách také holka sedí... Nicméně jezdil jsem na něm dva roky a teď jej prodávám, protože jsem si koupil větší elektrický skútr. Jen těžko jsem si uměl představit, že bych šel do benzínu, když elektrická jízda je tak návyková. Těžko se ty pocity vysvětlují, doporučuji přečíst si článek, který jsem uvedl v závěru recenze.

Nevím co stojí šalin karta, ale když spočítám svou dojezdovou vzdálenost 10km tam a 10km zpět, jsem dejme tomu na 20km denně což mě přijde na cca 4-5Kč x 20dnů a jsme na ceně za dopravu na pěkných 80-100Kč za celý měsíc ježdění do práce!

No nevím, mě to docela smysl dává...

S 50ccm v Praze na křižovatku před dav nervózních řidičů aut..? To bych opravdu nedělal, protože by mě asi někdo dřív sestřelil.

Tahle sranda se může naprosto směle srovnávat se 125ccm a jediným mezníkem je maximálka, kterou ale ve městě takřka nevyužiji. Odpich, který tenhle skútr má, lze asi porovnávat s opravdu nadupnutým skútříkem s variátorem a 125ccm. Jsem pro si někde i někde porovnat síly při rozjezdu s každým pochybovačem...

Co se týká poznámky k bateriím a zimy, tak jen informuji, že LiFePO článkům jsou nízké teploty prospěšné a naopak jim nesvědčí teploty vysoké. Výrobci uvádějí cca 1500 cyklů tedy x cca 60km a to je opravdu slušné číslo. Akumoto pak uvádí životnost stejných baterií 10let a za taková léta ježdění se skútřík již určitě sám rozsype.

V recenzi jsem uvedl teoretické výpočty nájezdu a ruku na srdce, chtěl bych vidět levnou 50ccm, ale i 125ccm, která by takový nájezd ustála... Samozřejmě jen čas ukáže, zda si výrobci akumulátorů stojí za svými údaji... Zatím jim nemám proč nedůvěřovat.

sedli01
sedli01 napsal 07.08.15 v 16:07 4b.

Pro holku asi OK, ale jinak bych to nechtěl ani zadarmo. Vezmu za plyn ( za baterku :D ) a dojezd je v háji. To už je lepší investice šalinkarta...a až půjdou do kytek baterky, což dřív nebo později půjdou ( hlavně jak se ochladí ) tak pořizovací cena nových bude asi slušná, takže by i vzhledem k použitelnosti vyšla levněji nějaká padesátka s normálním benzínovým motorem...nebo kolo...ale toto nemá smysl.

A to, že to nejde slyšet, beru jako těžkou nevýhodu. Při souběžný jízdě řidič v druhým pruhu i zapomene, že vedle něj něco jede a průser + silniční lyšej je na světě...ale věc názoru :)

pajapaja
pajapaja napsal 07.08.15 v 14:45 3b.

nejsem odpůrcem elektropohonu v případě,že to dává smysl.Bohužel,zatím mně to smysl nedává jinde než ve vysokozdvižnejch vozejcích ve firmách.
nicméně přeju hodně spokojenejch kilometrů,a piš deník,možná to bude zajímat více lidí,kteří nad něčím podobným uvažují.

Midnightmare
Midnightmare napsal 07.08.15 v 09:12 10b.



TOPlist