renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Čína Elektromoto (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kaso69
Vloženo 4.8.2015
Aktualizováno 22.2.2016
Zobrazeno 5 343x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.6

Popis motorky


Elektrický skútr s příjemně silným zátahem při rozjezdu, vše samozřejmě úměrně svému nominálnímu výkonu 5kW (krátkodobá špička 10kW).

Více fotografii

Motorka koupena od GreenRoute

První dojmy - Prvním dojmům předcházela testovací jízda nejprve na Akumoto 600 a též na tehdejším prototypu Akumoto 800 s tuším 60V systémem akumulátorů s maximálkou 75km/h. Jednoznačně jsem věděl, že chci řadu 800, leč tato nebyla ještě v produkční verzi dostupná a tedy jsem hledal jinou alternativu a nalezl společnost GreenRoute, která mi umožnila testovací jízdu na modelu FleX se 72V systémem akumulátorů a maximálkou 95km/h, což mi otevřelo prostor užívat Silnice pro motorová vozidla. :-) K rozhodnutí pořízení mi také dopomohl tehdejší článek redakce Skutrmania s odkazem níže.

Motorku bych doporučil pro - úplně každého kdo má ambice jezdit ve své kategorii svižně, levně a tiše, což je sám o sobě docela zvláštní pocit cítit sílu a slyšet jen ticho. :-) K řízení tohoto skútru je možno užít i řidičské oprávnění B do 125ccm resp. 11kW s automatickou převodovkou, takže snad opravdu pro každého komu již bylo 18 let. :-)

Doplňky na motorce - Kufr 29 litrů

Recenze

Skútr FleX je velmi snadno ovladatelný pro jeho poměrně rozumnou váhu 131kg. Tady záměrně uvádím pouze suchou váhu, protože natankování plné nádrže elektrické energie 72V / 50Ah (3,6kW), se na váze stroje překvapivě vůbec neprojeví...
Přiznám se, že co se jízdních vlastností týká, tady nemám příliš s čím srovnávat, než s Akumoto 800 a 600 a zde jsou jízdní vlastnosti téměř totožné. Po několika set ujetých kilometrech však začal být skútr poměrně hlučným na větších nerovnostech, což mne zneklidňovalo. Nakonec po vymezení vůle v řízení, nepříjemné ostré klepání ustalo. Vzpomínky na má klukovská léta prolítaná na Jawa 50 Mustang, už se dávno vypařily, natož abych srovnával jízdní vlastnosti. Také by to nebylo příliš korektní, protože jsem měl o hodně let nižší váhu...

Co se týká brzd, tak ty bych hodnotil velmi dobře a účinné. Je pravdou, že při razantním brždění má zadní kolo tendenci jít okamžitě do smyku. FleX využívá technologii zpětné obnovy energie (rekuperaci) a tedy při ubrání plynu brzdí motorem. Toto brždění však nikdy nezavdalo příčiny zablokování kola a také při dojezdu ke křižovatce, se rekuperace od určitého snížení otáček zadního kola vypne. Co by dle mého názoru stálo za zlepšení je odpružení, které se mi zdá možná příliš měkké a u předního blatníku je pozorovatelný "otlak/odřenina" od horní části přední masky (šroubku), kdy šel přední tlumič mnohokrát nadoraz. Je tedy nutno podotknout, že uvedený jev se děje na pražských silnicích, dlaždicích a kolejích tj. zkráceně při jízdě na tankodromu. Na kvalitní silnici k uvedeným deficitům nedochází a jízda je úplně senzační a návykově tichá, což může u slabších jedinců např. u mě, vyvolávat určitou závislost...

Skútr FleX se dle mého názoru překvapivě chová kulturněji se spolujezdcem, než bez něj, ale každých několik desítek kilo navíc je znát na zrychlení a subjektivním poklesu výkonu. V takový okamžik zátěže si již na křižovatce dopředu prokličkovat raději netroufnu, protože rychlost rozjezdu mám v tu chvíli podobnou jako osobák...

Slabinou tohoto stroje je poměrně malý dojezd, na jedno nabití dojede cca 60-70 km v závislosti na stylu jízdy. Nicméně pro dojíždění do práce přes celé město tento omezující faktor nikterak nepřekáží.

Hovořím-li o maximálce 95km/h (v TP 88kmh), pak musím podotknout, že tato rychlost skútru vůbec nesvědčí a stav nabití baterií se rapidně snižuje. Ideální cestovní rychlost je tedy něco mezi 40-70kmh a myslím, že rychlost do cca 70kmh je také ještě nejvíc cestovně příjemná.

U elektrických pohonů lze asi použít pravidlo, že čím pomaleji jedu tím déle jet vydržím a tedy pojedu-li konstantní rychlostí např. 30kmh, pak mám možná spolu s příznivým větrem v zádech, šanci dosáhnout na výrobcem uváděnou maximální dojezdovou vzdálenost 150km. Možná bych ale zároveň nesměl vážit skoro metrák... Nicméně mám nadějnou myšlenku, že po pár nedojetých jízdách, kdy bych byl nucen stroj dotlačit, se záhy dostaví i kýžené snížení tělesné hmotnosti. Takže možná bych stroj doporučil i těm, kteří potřebují pár kilo shodit...

Kladně hodnotím především rychlost, která není omezena na častých 45km/h u podobných menších skútrů, ale dosahuje poměrně svižně rychlosti přes devadesát. Z tohoto hlediska se cítím na silnici bezpečnějším, protože žádný osobní vůz ani náklaďák mě nemá potřebu předjíždět.
Kladně hodnotím i svůj odhad nájezdu vs. zůstatková kapacita akku, kterýžto mě nikdy nenechal tlačit...

Co je neskutečné, je tichost s tím, že vlastně nejhlučnější je pouze přerušovač blinkrů, který patrně pamatuje ještě dobu Škoda 120L. Cvakání přerušovače má ale svou výhodu, protože nezapomenu blinkr vypnout.. Fakt, že jde o nejhlučnější část skútru je však zvláštní, ale příjemný...

Technické parametry:
nominální výkon v dané konfiguraci 72V/50Ah: 5kW
maximální krátkodobý výkon: 10kW (dle informací prodejce)
maximální rychlost: 95km/h (na tachometru)
kola: 130/60 R13
brzdy: kotoučové
rozměry d/š/v: 2030/670/1210 (mm)
rozvor: 1390 mm
přepínač režimů: eko / sport
váha stoje: 131 kg
maximální užitečné zatížení: 150 kg

Teoretická životnost akumulátorů dle informací výrobců LiFoPO akumulátorů a ze zdroje Wikipedia, uvádí počet nabíjecích cyklů cca 1500 (Wiki 2000-7000) a životnost článků >10 let. Obdobné údaje uvádí například české Akumoto.
Relevantní odkaz na LiFoPo akumulátory Wikipedia (zde)
Relevantní odkaz na www.akumoto.cz (zde)

Shora zmiňovaný článek redakce Skutrmania: http://skutrmania.c...-elektricky-sil.html

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
L6L
L6L napsal 02.05.21 v 22:50 10b.

kaso69
kaso69 napsal 21.05.17 v 18:10

Sic mám již delší dobu nový jednostopý elektrický stroj, ale přesto děkuji za kladné hodnocení..! Jinak se mi jízda na elektro stále neomrzela a zatím jsem nedospěl k rozhodnutí pořídit druhé klasické moto. Spíš jsem se zaměřil více na možnosti dobíjení za účelem překonání větších vzdáleností, než abych sám sebe vnitřně přesvědčil, abych šel do fosilní verze. Dokonce bych řekl, že vazba na elektro, je ještě silnější než dříve a srovnám-li myšlenku, že musím sednout do naftového auta, jdou na mě mrákoty, protože se již přes rok vozím zároveň i v elektrickém autě. Pro mě je jízda na elektro, neskutečně uspokojující... Skoro bych řekl, že jsem našel sám sebe...

KennyL
KennyL napsal 23.02.17 v 09:07 10b.

Mně se to líbí, jsem velký fanoušek elektromobility. Přemýšlel jsem nad něčím podobným do Prahy, ale chci i cestovat, proto jezdim zatim na benzin a dokud se výrazně nezvýší dojezdy, tak to tak zůstane. Pokud bych ale využíval motorku jen na dojíždění do práce, do elektromotorky bych šel

princmilan
princmilan napsal 11.08.15 v 18:40 2b.

Už jen proto,že to je čína a el. k tomu!!

kaso69
kaso69 napsal 09.08.15 v 23:24

V reakci na níže uvedenou úvahu, jsem přímo do recenze doplnil informace o životnosti akumulátorů technologie LiFePO. Děkuji tímto za zaslaný podnět, ale i kladné hodnocení, ze kterého mám dobrý pocit.
Uznávám, že bez toho, aby měl člověk vlastní zkušenost, se takto odlišná technologie jen obtížně hodnotí.

Více komentářů



TOPlist