Jawa 660 Sportard/Adenium (2015)

Vlastník Milan1963
Vloženo 3.7.2015
Aktualizováno 31.12.2020

Vloženo: 01.10.2023, Uskutečněno: 01.10.2023, Zhlédnuto: 58x

O tomto víkendu se opět v Křižanově na Vysočině konalo již 18. setkání motocestovatelů a přátel časopisu MotoRoute. V areálu v Křižanově byl sraz naposled, příští rok bude na jiném místě - u vodní nádrže Seč na Chrudimsku a to třetí víkend v květnu.
Sraz začal již ve čtvrtek. Do práce jsem nemusel, v pátek byla dovolená a tak jsem nabalil pár věcí, nastartoval Jawu 660 a v poledne vyjel. Ne rovnou do Křižanova, ale...
Kdesi jsem četl o vesnické reservaci Krátká na okrese Žd'ár. Protože to do Křižanova není z Krátké daleko, rozhodl jsem se navštívit ji. Článek kdesi v časopisu neklamal. Jde o nevelkou vesnici v kopcích Vysočiny, poblíž obce Sněžné. Zastavil se v ní čas. Dřevěné chalupy, roubené zdi, malá okénka v nich - a dodnes se v těchto domcích žije. Podíval jsem se i do "infocentra" ve vesnici, kde je expozice o historii vesnice, okolí a životě v této oblasti. Krátká je asi dost známá, protože lidí - návštěvníků tam bylo hodně. A aut ještě víc...motorka jen moje.
Po prohlídce Krátké jsem jel do Křižanova. Tam už jsme se setkali se známými, dali si kafe a následovala večeře. A přednášky motocestovatelů. Ty bývají zajímavé, i když někdy trošku mimo realitu - to když např. mladý motorkář doporučuje a tvrdí, že s sebou na motorce vozí dron a bez něj nemá cenu někam jezdit, že právě filmující dron zaručuje ty správné zážitky po návratu. No, nevím, já potřebu vozit dron nemám a cesty at' už po naší zemi nebo zahraničí si fotím fotoaparátem. Zážitky mívám vždy velice dobré. Z fotek si dělám fotoalba a návrat do léta při zimním prohlížení fotek je příjemný...
Pátek - den společné vyjížd'ky. Jelo na ni 43 motorek. Trasa měřila kolem 140 kilometrů. Popravdě - moc se nepovedla. Trasa ano, ale jízda ne . Rychlost okolo 40 km /h., neustálé řazení dvojky a trojky, pětku jsem vůbec nedal, prostě nic moc...po 100 kilometrech jsem tuto vyjížd'ku vzdal. V Nedvědici jsem zastavil u restaurace, dal si dobrý oběd a jel do Boskovic, které jsem si vytipoval jako ideální bod k návštěvě. Boskovice nezklamaly, naopak. Navštívil jsem synagogu, v cukrárně na náměstí si dal dobrou kávu se zákuskem a popovídal si s manželským párem z Brna, který také na motorce přijel do Boskovic na výlet. Z cukrárny jsem se pěšky vydal okolo zámku ( zavřený ) na hrad. A protože hrady mám rád a historie mně zajímá, "musel" jsem hrad navštívit. A opět - příjemné překvapení. Dobře zachovaná zřícenina hradu, v pokladně se vstupným 120.- korun jsem dostal brožuru s historií hradu a trasou samostatné prohlídky. Na hradě jsem strávil asi hodinu. Mohl jsem tam bát déle, ale čas...za hodinu jsem byl opět v Křižanově. Následoval guláš a opět přednášky motocestovatelů.
Sobota je dnem, kdy pořadatel vyhlašuje orientační "tajný závod". Jednou jsem ho jel, ale stačilo. Závodit nechci a ani bych nemohl, protože neporovnatelnou výhodu mají ti, kdo jezdí podle navigace. A já jezdím zásadně podle mapy.
Jel jsem tedy do Brna - Králova Pole, kde startoval závod veteránů Brno - Soběšice. Jde o opravdové veterány , vyrobené do roku 1939. Protože sám jich doma pár mám a podobných akcí se účastním, setkal jsem se tam s kamarády - veteránisty, popovídal jsem si o našich předválečných autech i motorkách, prohlédl si stroje, počkal si na start a potom jel dál. Cílem byla rozhledna Žernovník, nedaleko Černé Hory. Jde o poměrně nízkou stavbu, která ale stojí o samotě na kopci, takže výhled z ní je hezký. Navíc informační tabule co je v dáli vidět jsou pěkným doplňkem.
A následovala už jen cesta zpět do Křižanova. Tam už běžely další přednášky, stihl jsem akorát přednášku Martina Pouby o jeho cestách.
Blížil se konec tohoto setkání - ale jen pro mně. V neděli jsem ráno musel do práce, takže po večeři proběhlo rozloučení a odjezd domů.
Najezdil jsem asi 800 kilometrů. To ale není důležité. Jsem rád, že jsem se srazu opět zúčastnil a mám z něho moc příjemné zážitky.