Tak jsem s přicházejícím jarem dal motorku konečně do provozuschopného stavu. Jednak mě k tomu vedlo, že jsem chtěl konečně naplno jezdit a taky fakt, že se blíží expedice Na Jawách do Albánie.
Hlavní byla oprava převodovky - zlomené obě vidličky a ohlá tyčka řazení. Za opravu děkuji známénu Štěpánu Machačovi. S tím došlo i k výměně první lamely spojky za pružnou, což rapidně zlepšilo chod spojky, i když na úkor pohodlí, protože je potřeba trošku více síly na její stisknutí. Po stránce "pojízdnosti" to bylo vše. Ale v rámci příprav na expedici jsem přezul i sto let staré kamenné Mitasky (původní H-06) za nové Mitasky s měkkčí směsí - dopředu silniční/cestovní H-03 a dozadu enduro E-03. Při zouvání jsme zvládli ohnout montpáku jak z pásoviny, tak z kulatiny, takže nakonec šlo přední kolo do pneuservisu.
Dále jsem Jawu nalakoval a polepil. Na nádrž jsem použil 3v1 barvu HET namíchanou do polomatné černé a stříkalo se airbrushem. Odolnost proti benzínu zde byla hlavním důvodem. Zbytek jsem udělal doma klasickými spreji RAL v černé a limetově zelené. Polepy na zadní plast za sedlem a na nádrž jsem koupil zvlášt a doma je pouze aplikoval a překryl průhledným lakem. Drobné zelené doplňky jsem maloval modelářskými barvami Revell.
Pak už jen pár drobností typu těsnění ventilku nádrže, lepší uchycení ubastlených výfuků (bastl není moje práce), výměna žárovky předního světlometu za Osram SilverLight a podobně. Věřím, že s Jawkou najezdím ještě kupu kilometrů.
Vlastník | MourisonCZ | |
---|---|---|
Vloženo | 1.6.2015 | |
Aktualizováno | 28.4.2016 | |
Zobrazeno | 1 875x |