PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1988)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MourisonCZ
Vloženo 1.6.2015
Aktualizováno 28.4.2016
Zobrazeno 1 875x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Stará klasika, která nerezaví (no dobře, občas jo). Skvělá motorka pro začátečníka, který se chce nejen vozit, ale taky si s motorkou hrát v dílně. Hned mi přirostla k srdci, i když někdy bych ji nejradši kopl z meze.

První dojmy - První dojmy byly rozporuplné, když na mě poprvé vykoukla zpod plachty, tak jsem na chvíli zaváhal, ale když jsem se s holkou seznámil a poprvé si na ni sedl, tak jsem věděl, že ji chci. A to i za cenu toho, že se v ní budu dlouho vrtat a bude mě stát spoustu probdělých nocí. S první jízdou bylo potřeba počkat, ale i přes její stáří i váhu to šlo jako po másle.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná především pro ty co nejsou zrovna při penězích, ale chtějí ochutnat něco z toho světa dospělých motorek. Cena motorky nebývá tak hrozná, náhradní díly jsou za hubičku, řadu oprav si člověk udělá sám. Je to ale těžká neohrabaná potvora. Takže menší slabší jedinci s ní budou asi dost bojovat, především v menších rychlostech.

Doplňky na motorce - Zatím žádné, plánují se nosiče zavazadel a drobné úpravy ve stylu cestovního endura.
Ale v základu má Jawa padáky :)

Recenze

"Tři a půlka" ještě k tomu 638. Prostě stroj, po kterém kdysi toužil každý, kdo měl "jen" fichtla. Já jsem si ji vybral především z finančních důvodů a tím se nijak netajím. Ale vedlo mě k tomu samozřejmě i to, že jsem chtěl naked, klasiku, prostě vozítko a ne závodní střelu. Taky jsem vzdáleně tušil, že mě bude bavit si s motorkou hrát v dílně a spravovat/upravovat si ji sám.

Motorka je to stará, o tom žádná, ale pořád dobře slouží a překousne hodně. První jízdy byly trochu ve stylu hororu, především kvůli jejímu stavu a váze, ale nakonec jsem si zvykl a jízdu si užíval. O technickém stavu nemá moc cenu psát. Když jsem ji přivezl domů (na vozíku), tak to bylo hrozné. A když se na Jawé konečně něco opraví, tak se zase rozbije něco jiného a tak pořád dokola. Je důležité si uvědomit, že tohle jsou dnes srdcovky, na kterých si užijete jízdu, můžete na nich cestovat a jezdit se s nimi chlubit na srazy a ne stroje, se kterými budete lámat rychlostní rekordy a ujíždět Pomahačům a chráničům. Bude na ní ještě hodně práce než bude sloužit plně svému účelu.

S motorkou se dají podnikat jak krátké "každodenní" vyjížďky, tak delší cesty (třeba konečně na dovolenou ). Na českých silnicích se cítí moc dobře. Rychlejší cesty jí moc nesvědčí, především proto, že ji chybí pohodlí těch velkých silničních a cestovních motorek. Terén zvládne taky, ale jak náročný, to už záleží na jezdci.

Zkrátka a dobře. Je to motorka pro všechny, kteří se chtějí vozit! Ale nezapomeňte, že do ní musíte něco investovat, aby vám dlouho a dobře sloužila.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 01.07.18 v 16:21 10b.

Podas
Podas napsal 28.04.16 v 21:01 10b.

Pěkně si to napsal. Dnes už se nevidí moc mladých, kteří by se dali na Jawu.
Faktem je , že se od ní něco naučíš, někdy tě dost nasere, ale stejně má něco do sebe.
A jak jsi poznamenal. Co by tenkrát za to někteří dali mít 638.
Takže fandím.

petrchoulik
petrchoulik napsal 28.04.16 v 19:47 8b.

... i když ji obětuješ spoustu času a i nějakou tu korunu, odměnou je pak spokojené breptání dvouvalcového dvoutaktu - a pak ta vůně spaleného benzinu...

Spoďár
Spoďár napsal 20.07.15 v 15:29 8b.

Více komentářů



TOPlist