PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono V4 1100 Factory (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tommasson
Vloženo 28.2.2024
Aktualizováno 3.3.2024
Zobrazeno 2 817x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 30.04.2024, Uskutečněno: 22.04.2024, Stav tachometru: 3250 km, Zhlédnuto: 70x


Motorka šlape jak na drátkách, takže je potřeba postoupit dál. Za mě k dokonalosti této motorky, ať už vzhledu nebo zvuku, chybí snad už jenom výfuk.

Po dlouhých úvahách a vybírání, x hodinách poslechu různých zvuků, jak v reálu, tak na YouTube jsem se rozhodnul pro tento Akrap.



SCčko mi přijde moc uřvané a na karbonovém se mi nelíbí ta přehnaně velká a barevná plaketa SC Project. Jak jsem později zjistil, moje rozhodnutí bylo správné, výfuk jde krásně po nastartování slyšet, zvuk je hluboký, ale při jízdě to není kravál a celodenní ježdění je v pohodě.



Když už jsem byl v tom, tak jako další přišel na řadu vzduchový filtr.

Sériový papírový



jsem vyměnil za to nejlepší, co ve světě sportovních filtrů je, tudíž za Sprint Filter P08, zde:



Více info o těchto filtrech: https://www.sprintfilter.net/motorcycle/

Ne že by Tuonu chyběly koně, kvůli tomu jsem výfuk nedával. Ale když už byl na pořadí dne, tak pro správné sladění celku a pro dlouhou životnost motoru, je samozřejmě potřeba udělat palivová mapa. A ladění motoru/mapy jsem nechal na těch nejlepších - Dnx-shop.cz . S Honzou jsme dlouholetí kamarádi, co se řekne to platí, a vím, že jejich přístup je ve všem top. Ano jsou to ti, kteří ladili motor Sršňovi na jeho Public Enemy .

Takže je na čase zjistit, jak je na tom Aprilka se sériovým výfukem a filtrem.

Uvázat a jde se na to



A světe div se, z brzdy vypadla na první dobrou čísla, která samotná Aprilka uvádí. Tzn. 120 Nm a výkon 175PS.

Mrkej tady:



O poznání horší to už bylo ale s průběhem krouťáků. Obrovskej propad mezi 4 000 - 5500 rpm fakt nevypadá pěkně a při jízdě samotné jde cítit, že motorce se prostě pod 5 vůbec nechce a vyloženě se jí tam nelíbí. No jo, to je způsobené zřejmě těmi eco nesmysly, obrovskými katalyzátory atp. Tohle se musí napravit!

A to se Honzovi z DNX podařilo na jedničku, nešli jsme po max výkonu, ale po co možná nejlepší křivce krouťáku a samotného výkonu.



Výsledek 130Nm a 190PS je super, koně navíc se vždycky hodí . Nejhezčí je ale průběh motoru a jeho výsledná křivka. Zelená - původní krouťák, červená - krouťák po naladění, hnědá - původní výkon, modrá - výkon po naladění. V celém spektru jsme nad a je to krásně plynulé. Největší mazec je nárůst krouťáku o 50% ve 4 750 rpm z původních 73Nm na 103 Nm.

Ještě jedna hezká fotka z brzdy.



A jak to celé funguje? Nad tím se tady budu rozplývat někdy příště, až bude zase čas, teď je venku 27 a honem, vypínám PC, musím jít jezdit. Tak čus.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna destiček a brzdovky

    Po 4 500km proběhla výměna brzdových destiček za Brembo směs LA, která je alternativou za OEM brzdové desky. Po zajetí a pár km je pocit na páčce stejný, stejně jako brzdný účinek. Zároveň s deskami jsem udělal i brz

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.05.2024
    Uskutečněno: 10.05.2024
    Tachometr: 4425km
  • Druhá výměna oleje

    Po 2800 km od první výměny oleje jsem se rozhodnul, že udělám druhou. Aktuálně najeto 3 778 km. https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/18/671855_419ce878f2118d319946e702eb7122aa.jpg Velmi dobrou zkušenost

    Typ: Údržba
    Vloženo: 05.05.2024
    Uskutečněno: 30.04.2024
    Tachometr: 3778km
  • Design

    Po dlouhém přemýšlení, co se vzhledem motorky, jsem se konečně rozhodnul. Hledal jsem různé designy nebo návrhy, kterým směrem jít, ale nic se mi extra nelíbilo. Původně jsem chtěl jít spíš klasickým racing lookem: nápis

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 30.04.2024
    Uskutečněno: 28.03.2024
    Tachometr: 2500km


TOPlist