Tento výrobek od Ohlins je nejlepší, co se dá na Tenere 700 sehnat. Tuto variantu jsem začal řešit už asi před rokem a půl, ale firma Ohlins Andreani v té době vyráběla omezený počet kusů. Když jsem podvozek poptával, tak už nebyl, (odkaz ). George Vangelas z Motoservis Brno zjistil, že tento rok údajně Andreani vyrobí 30 ks pro celý svět jako limitovanou edici. Neváhal jsem a jeden kompletní podvozek se objednal. Už jsem viděl hodně Tenérek, ale ani jedna tento podvozek neměla. Znám pár kluků, co mají přední set od firmy Boano. Zadní tlumiče jsem viděl obyčejné od Ohlins nebo TracTive.
Já jsem se rozhodl pro podvozek Ohlins, o kterém vím, že je v České republice servisovatelný a náhradní díly budou bez problémů dostupné. Ostatní řešení neznám dobře. O podvozku Boano nevím, jak je poskládán a nechtěl bych řešit jakýkoliv případný problém při jakémkoliv servisu. Vím, že svůj podvozek budu vozit do Brna a Vangelas Corporation se mi o to vždy náležitě postará a když bude potřeba, tak vadné části vymění.
S podvozkem od Andreani, který jsem doteď jezdil, jsem byl hodně spokojen a na moje blbnutí to stačilo (Přední cartridge Andreani rally +30mm a Modifikace zadního tlumiče Ohlins na Andreani Rally ). Kdyby Ohlins, který teď pořizuji, nebyl v nabídce, tak nechávám Andreani na motorce a jezdím dál. Já jsem nejspíš blázen, ale ten nový podvozek potřebuji vyzkoušet. Sám jsem zvědavý, jaké to bude. Jestli z toho budu nadšen tak, jak očekávám, se uvidí až po pár jízdách v offroadu. Montáž nechám na autorizovaný servis Yamaha Štěrboholy.
Mám jen jedinou výtku, a ta se týká brejlí. Jsou dodávány bez ložisek a bez pouzder, kde jsou montovaná řídítka. Pouzdra se samostatně neprodávají (jen s vrchními brejlemi). V balení nových brejlí je cosi jako vyndavátko na původní pouzdra, která se musí vyndat a následně použít při nové montáži. Za ty peníze bych čekal kompletní sadu ze vším všudy.
Výška sedla zůstává na 930 cm, a to je stejné jako na předchozím podvozku.
Informace o podvozku:
Přední vidlice (FGAG 2100) Ohlins 48 mm RXF:
Uzavřená cartridge s technologií TTX 22
Zdvih 226 mm
Délka vidlice 927 mm
Nastavení:
První zleva je odvzdušnění, uprostřed nastavujeme kompresi a na pravé straně plnění dusíkem. Dole potom nastavujeme rebound.
Zadní tlumič (AG 2101) TTX Flow s mechanickým přepětí:
Technologie TTX Flow
Zdvih 220 mm
Délka 375 mm
Tloušťka pístu 46 mm
Větší plynová nádobka FLOW ventil
Nastavení:
Nahoře nastavujeme kompresi a dole rebound.
Novinkou u tohoto modelu je štelování přepětí pružiny, které je mechanické. Hydraulické přepětí je pro tento model již minulostí.
Velké díky patří Georgeovi z Vangelas Corporation, který mi sehnal tento podvozek a vše zařídil. Já jsem si jen zajel pro hotový produkt, který je nastaven na moje jízdní vlastnosti a samozřejmě i váhu. Jestli máte jakýkoliv požadavek nebo problém s podvozkem, George Vangelas Vám určitě skvěle poradí a co je nejlepší, případné problémy i profesionálně vyřeší (já osobně doporučuji).
Video ke zhlednutí
Po větším testu napíšu aktualizaci příspěvku. Tam se dozvíte, jestli celá tato moje akce má smysl.
Vlastník | Fasces | |
---|---|---|
Vloženo | 14.9.2019 | |
Aktualizováno | 27.6.2024 | |
Zobrazeno | 20 154x |
Pecka
Ahoj, podvozek určitě pecka. Jen dotaz, jak je na tom váhově? Nabral jsi teď nějaká kila? Já když měnil pouze progresivní pružiny tak měly navíc 0,5 kg. Jinak to vidím, že máš Tenerku best off CZ
2 reakce
Pokusím se informace o váze komponentů sehnal a kdyžtak dopíšu do příspěvku.
No tak to jsem zvědav
1 reakce
Já taky
Krásná práce, George Vangelas už mi také něco dělal a vždy velká spokojenost.