Už loňskou sezónu jsem cítil, že mi vibruje přední brzda při brždění. Ještě jsem to dojezdil, ale necítil jsem se s tím dobře. Proto v zimě došlo na laické proměření mikrometrem. Zjištěny rozdíly v tloušťce po obvodu minimálně na jednom z kotoučů (měřeno se slušnou hladinkou rumu v krvi).
Kotouče jsem po předchozí domluvě dovezl do Všechovic panu Zelovi z www.motokotouce.cz
Ten je proměřil střízlivý a ihned referoval, že oba mají rozdílnou tloušťku po obvodu a jsou mimo toleranci rozdílů v tloušťce. Celková tloušťka pod limit ještě nebyla. Navrhovaná oprava:
1)varianta-roznýtovat, líznout na magnetce a snýtovat (dost peněz, ale už omezená životnost vzhledem k již najetým 50 tis. km.
2)varianta-roznýtovat a vyměnit věnce za nové, buď zubaté dle návrhu, nebo kulaté dle originálu.
Varianta 2 byla jasná a v originálu-mám rád původní vzhled. Navíc jsem si objednal obložení od EBC dle doporučení pana Zely. Varoval mě před nižší životností, ale je to daň za lepší brzdný účinek. Pár týdnů to trvalo, ale jsou nádherné. Cena myslím 8400kč/2ks kotoučů + cca2000kč/2sady obložení.
Proběhla očista kola, následné navoskování a pak montáž kotoučů (šrouby samozřejmě na lepidlo. Zatím není kolo na motorce. Ještě musím vyčistit třmeny, pístky a vyměnit obložení. Jsem zvědavý, jak to bude kotvit.
Vlastník | Boss.trx850 | |
---|---|---|
Vloženo | 8.7.2010 | |
Aktualizováno | 8.8.2023 | |
Zobrazeno | 19 993x |
Myslím, že EBC desky mají dobrou životnost