Šestý den se loučíme s BIH návštěvou nejprve městečka Blagaj, kde ze skály vyvěrá řeka Buna hned u dervišského klášteru Tekija využívaného stále mnichy. Druhá zastávka s koupáním je u nádherných vodopádů Kravica. Je neskutečné vedro, tak že chlazené pivko a průzračná chladná voda jsou k nezaplacení.
Pak už přejíždíme do nedalekého Chorvatska. Platíme si vjezd do chráněné krajinné oblasti Biokovo, která se rozkládá na stejnojmenném horském masivu nad Makarskou riviérou. Úzká silnička s nespočtem zatáček vede až na vrchol Sveti Jure ve výšce 1762 m.n.m. Cestou stavíme na prosklené vyhlídce Skywalk a kocháme se nádherným výhledem na moře. Jsme okouzleni úžasnou přírodou a trávíme na samém vrcholku dost času. Ty pohledy jsou nezapomenutelné a tento výjezd je pro nás nečekaně milým zážitkem, je to tu fakt parádní. Ubytko dnes máme kousek od Omiše u kamaráda, který nám tu poskytl pokoj ve své nádherné vilce u pláže. Další krásný den jsme si užili, tak že je třeba to pořádně zapít.
Sedmý den zahájíme ranním koupáním v moři a poté si jedeme prohlédnout Split plný krásných historických památek, z nichž nejznámější je asi katedrála svatého Domnia, kterou poznáte podle vysoké věže zvonice. Po druhé hodině se pakujeme a přesunujeme se po dálnici 300km na sever k chorvatsko-bosenským hranicím, kde navštívíme atrakci v podobě podzemního letiště tehdejšího jugoslávského letectva u Željavy. Celý podzemní komplex uvnitř horského masivu Plješevica v délce 3,5km projedeme na motorkách. Nesmí samozřejmě chybět fotka u opuštěného letadla. Na Željavě letadlo přistálo naposledy v květnu 1992 a zůstalo tam. Jedná se o starý Douglas C-47 „Dakota“, vojenská dopravní verze civilního osobního letadla DC-3...info pro znalce!
Jinak jsme dnes ubytovaní kousek od Plitvických jezer a Jiřinka tady perlí se svou angličtinou... Na číšníka: hallo, please, popelník!
Osmý den jsme na konci naší cesty. Byl to parádní týden a opět skvělá motodovča s tím nejlepším parťákem! Díky Jiřinko! Posledních 500km ukrajujeme z části po rakouské dálnici, cena za litr benzinu parádních 60Kč!
Vychází nám to tu ale pouze na jedno tankování, a pak už přechod u Dolního Dvořiště a jsme oba téměř doma.
-
Dervišský klášter Tekija na řece Buna
-
Dervišský klášter Tekija na řece Buna
-
Dervišský klášter Tekija na řece Buna
-
Vystoupání do hor před obcí Blizanci
-
Vodopády Kravica
-
Vodopády Kravica
-
Skywalk v chráněné oblasti Biokovo
-
Skywalk - výhledy
-
Skywalk - výhledy
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Sveti Jure - Biokovo
-
Biokovo
-
Biokovo
-
Biokovo
-
Biokovo
-
Split
-
Split
-
Split - katedrála svatého Domnia
-
Split
-
Split
-
Split - socha biskupa Řehoře Ninského
-
Nádherná krajina nedaleko Bjelopolje
-
Starý Douglas C-47 „Dakota“ u Željavy
-
Starý Douglas C-47 „Dakota“ u Željavy
-
Starý Douglas C-47 „Dakota“ u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
-
Letištní komplex u Željavy
Paráda. Tiež som od 18.6 dva týždne pojazdil po Bosne, Srbsku a Albansku. Pozerám, že veľa fotiek máme z rovnakých miest .
mazec jako vždy
Super
Info pro znalce Nejedná se o Douglas C-47 Dakota , nýbrž o Lisunov Li-2 .
https://www.armyweb.cz/clanek/lisunov-li-2-americky-tahoun-sovetskych-vojsk
1 reakce
Dík za upozornění, to je docela klidně možné, co jsem koukal, tak až tak velký rozdíl mezi nimi není. Já znalec letadel rozhodně nejsem, bylo to myšleno ironicky, čerpal jsem z jednoho článku na internetu, ale odkaz je již neplatný. Tak se omlouvám znalcům, ti jistě prominou...
Dechberoucí fotky