Přestože servisní interval pro mazání drážkových hřídelí kardanu je 10 000 km, nedalo mi, a na kardan jsem se podíval. Nejprve jsem zkouknul nějaká ta videa na YouTube, a nakoupil především ty správné vazelínky. Na MojeGS doporučují pro styčné plochy gumových manžet mazivo Klüberpaste Staburags NBU 30 PTM, bílá lepivá pasta, používaná pro správnou fixaci gumových manžet kardanu.
Zamezí průniku vody a nečistot přes manžetu. Pro vlastní mazání drážkových hřídelí kardanu pak pastu Castrol Optimol Paste TA. Chtěl jsem zachovat značku a místo Castrolu jsem použil Klüberpaste 46 MR 401.
Bělavá mazací pasta na bázi syntetického základového oleje, lithného mýdla a speciálních složek pevných maziv, usnadňující montáž a demontáž vysoce zatížených silových spojů - Zabraňuje předčasnému stárnutí materiálu způsobeného tribokorozí a zadrháváním mezi kluznými plochami (stick-slip efekt). No ty malé tubičky bílé vazké hmoty jsou pěkně drahé.
Rozborka šla celkem hladce, až na to, že jsem nechtěl použít násilí pro vyražení hřídele z horní části kardanu – výstup z motoru. Hřídel se na drážkách krásně posouvala, ale když jsem byl na konci dráhy, vždy se vzpříčila a nechtěla dolů. No nakonec se mi vše podařilo vyčistit a namazat novou hmotou, jak vlastní drážky hřídelí, tak manžety. No takové to patlámo patlámo. Všechno pak bylo kolem zasraný od té bílé vazkéhmoty. Dušička má pokoj.
Ještě zbývá naplnit hrušku novým olejem.
Vlastník | DejvGSR | |
---|---|---|
Vloženo | 21.4.2021 | |
Aktualizováno | 6.8.2021 | |
Zobrazeno | 6 792x |
tys to rozbil
ba ne, vypadá to jednoduše a u mě má kardan prostě palec nahoru už dlooouhou dobu
..pěkná práce