TDMko má už 45tis. najeto.Z preventivních důvodů jsem vyměnil rozvodový řetěz,nový napínák-měl jsem ještě starý typ. a seřídil jsem vůle na ventilech.
Před demontáží vaček jsem si motor nastavil na klice na značku T a kola vaček ryskama do roviny.Pak jsem si koupil šroub s jemným závitem a zaaretoval jsem s ním kliku ,aby se mi nepohla.Kola vaček jsem zafixoval k řetízku elektrikářskými páskami.Pak jsem teprve povolil napínák.Potom jsem vyndal sací vačku a pak výfukovou.Jelikož jsem chtěl řetěz bez spojky,musel jsem vyndat pravé víko a vyndat olejovou pumpu-bacha na těsnění!Po výměně řetízku jsem namontoval zpět výfukovou vačku,zafixoval a pak sací a taky zafixoval,pak jsem namontoval napínák.
Neni to tak složitý ,jak jsem si myslel,jenom doporučuju si sehnat malý momenťák
na dotahování vaček-nesmí se to přetáhnout!
-
nastavení kol vaček na rysky
-
značka T na klice
-
postavení kola na starém řetězu :(
-
na tyto domečky je nutný momenťák!!!
-
zafixování starého řetězu
-
zaaretování kliky
-
vyndavání sací vačky
-
vyndavání řetízku spodem od olejové pumpy
-
už nový řetízek -rysky sedí!
-
samodomo aretace vaček:)
Ahoj, mám na TDM cca 51 tis, napínak jsem měnil při koupi moto (cca 32tis) ten nový (svolávací akce).
Plánuji asi příští rok vyměnit rozvoďák,asi sám , nakoupím si díly (u Yamahy je Kampaň – Tolik % sleva, kolik let má tvoje Yamaha) do konce 2/2021. Máš nějaký servisní manuál?
2 reakce
Manuály jsou zde:https://www.motorkari.cz/motokatalog/yamaha/yamaha-tdm-900.html#manualy
Jsi menil docela brzy rozvodak;) ja ho menil pri cca 74 a jeste napinak nebyl ani na konci.
1 reakce
Jak píšu,vyměnil jsem ho preventivně,nic necvakalo ,nebo něco takovýho.Ale vytahanej evidentně byl-neseděli kola na rysku a i vůle ventilů byli na minimu.A riskovat ,že mi 1000km od baráku klekne napínák staršího provedení,se kterým jsou údajně problémy?
Takhle mám na pár let klid...?