PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200F (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 14.10.2017
Aktualizováno 13.8.2020
Zobrazeno 10 256x
HODNOCENÍ PROFILU OD 57 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Triumph Tiger 1200 Alpine Edition

Vloženo: 07.08.2020, Uskutečněno: 07.08.2020, Stav tachometru: 37856 km, Zhlédnuto: 40x


Vyzkoušel jsem BMW R 1250 GS, novou Hondu 1100 Afriku a teď konečně přišla řada na Tigera 1200 v edici Alpine. Dojel jsem do DK moto Praha na svém VFR a v deset hodin jsem přebíral Tigera. Krátká instruktáž a hurá na výlet. Tiger Alpine Edition má bezklíčové startování, obousměrné rychlořazení a elektronický podvozek co si vás sám zváží. Vůbec nic mi nechybělo. Dealer mi staví plexy až nahoru, já hned dávám do nejnižší pozice, neb prostě miluji kontakt s větrem. Snažím se dostat přes Jesenici na známou slapskou vyhlídku. Všude samá objížďka – no pěkný vopruz. První hodinku se Tigerem nemůžu tak nějak srovnat, divně se mi s tím najíždí do zatáček, přijel jsem prostě na supersportu a najednou sedím na koni. Přitom GS mi padlo hned a Afrika se také poddala rychleji. Přitom vše funguje dobře, vynikající podvozek, fakt neuvěřitelně žehlí, ale hlavně možnost přitvrdit, či změkčit je opravdu funkční a rozpoznatelná. Ale ta ospalá reakce na plyn, motor jakoby mu chyběla šťáva. Mám tam mapu cesta, přepínám na sportovní (ikonka zatáčky) a hned se reakce o poznání zlepšuje, už není tak letargická. Zůstávám u nastavení sport a dle cesty si hraju s nastavením tlumičů. Dorážím na vyhlídku a šok. Vůbec to až na výhled nepoznávám. No holt jsem tam už rok nebyl. Nakonec si cestu od přehrady k vyhlídce dávám několikrát tam a zpět a najednou si začínám s Tigříkem rozumět. Rychlořazení skvělé, motor točím a má celkem koule. Triumph snadno padá do zatáček a dobře drží stopu. No to už je jiná. Přes Slapy a Dobříš najíždím na dálnici a mažu do Prahy. Snadno držím tempo kolem 180, motorka ale trochu vlaje ve větru, VFR je stabilnější a také její motor výrazně hutnější a agresivnější. Ale je to dost dobrý, motorku mám už celkem v ruce a dojíždím k dealerovi. 3 Hodiny utekly jak voda. Najednou se nemůžu na své VFR tak nějak poskládat, připadá mi prťavé a víc na něm fouká. Triumph je ze tří jmenovaných velkých endur nejsportovnější s točivým motorem, dobrými brzdami a opravdu perfektním elektronickým podvozkem. Kardan je cítit úplně stejně jako na VFR. Extrémně pohodlný stroj, na kterém jsou cesty středočeského kraje hladké jak dětská prdelka. Na stejné trase jsem byl loni s VFR dost rozladěný z neustálého poskakování a kodrcání. Tiger je prostě ideální stroj na ty naše cesty, vynikající na dlouhé trasy. Co mi vadilo, trochu širší v rozkroku a i u stupaček. Afrika byla lepší. Ještě není konektivita mobilu s palubní deskou, ale to už se řeší. V roce 2021 navíc přijede nový model, to bude zajímavé. No pokud bych měl volit bez ohledu na peníze, tak první GS, druhý Triumph a třetí Afrika. Stejně se budu pohybovat většinou v průběhu života po asfaltu. Triumph se tak jeví jako zlatá střední cesta. No uvidíme co ten nový model.
Ještě krátký dovětek. Spojka na Tigerovy zabírala dost trhavě. To BMW ani Hoda nedělají. Tiger měl najeto asi cca 1700 km, ten samý problém jsem měl i na Bonnevillu 900, po zajetí také začala při rozjezdu škubat spojka.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
elvis78 (138) napsal 18.08.2020 v 10:15

jo tak takhle? Na cesťáka si dostal chuť? Nikdy jsem na tom neseděl, ale chtěl bych asi angličana, gs má kde kdo a angličan má určitě zábavnější a poslouchatelnější motor. Rychlořazení je zábava
Ale angličan prej dost topí a asi i žere

TRA (29) napsal 08.08.2020 v 09:32

Ahoj, vím že jízda na AT byla hodně krátká na nějaké závěry, ale máš nějaké porovnání podvozků ? Je Triumph výrazně lepší ?

Milanek13 (48) napsal 07.08.2020 v 22:16

Tohle by bylo zajímavé, protože jich moc u nás nejezdí . Hlasuju taky pro Tiger .

zeke11 (138) napsal 07.08.2020 v 20:29

Jojo, Vyhlídku konečně opravili... A nechápu tu narážku na naše krásné středočeské silnice... Tady je enduro legální i na Dobříšském náměstí...

1 reakce

DejvGSR
DejvGSR 08.08.2020 v 06:16

Ano, přes náměstí v Dobříši jsem jel, je krásné, jsou tam i kočičí hlavy, ale tahle kočka je schroupla až jsem byl překvapen.


JirkaCL (10) napsal 07.08.2020 v 20:15

Fešák ,jestli všechno dobře dopadne a ještě bude zajedu taky otestovat.Pořád si myslim,že je to pro mně moto č.1.Ta vyhlídka se od minule fakt nějak změnila


Nejnovější záznamy v deníku
  • Prodej

    Dnes jsem prodal své vymazlené VFR, cena byla taková, že jsem to prostě musel udělat.No život jde dál. Tak ať novému majiteli dlouho a dobře slouží, musím přiznat, že to byla opravdu dobrá motorka a bohužel se už takové

    Typ: Prodej
    Vloženo: 13.08.2020
    Uskutečněno: 13.08.2020
    Tachometr: 38000km
    Komentářů: 4x
  • Podvečerní Chřibská

    Tento týden jsem měl dovolenou. V devět ráno jsem vyrazil na kolo a přijel dom po druhé odpolední, na tachometru přesně 100 km a 762 nastoupaných metrů při průměrné rychlosti 23 km/hod. No co budu povídat, utahaný jak ko

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.07.2020
    Uskutečněno: 22.07.2020
    Tachometr: 37732km
    Komentářů: 1x
  • Stav vody na Ploučnici

    Ukecal jsem svoje dcery a v sobotu vyrazíme na jeden den na Ploučnici. Cesta z kempu Boreček do Brenné. Včera navečer jsem jel obhlédnout situaci. Vyrážel jsem v půl sedmé večer, nejdříve do kempu Boreček. Kemp zhruba z

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 02.07.2020
    Uskutečněno: 01.07.2020
    Tachometr: 37543km
    Komentářů: 4x


TOPlist