Zkontroloval jsem funkčnost a funguje nastavení módů Comfort/Normal/Sport. Pocitově poznám rozdíl – minimálně zadní tlumič mění jízdní vlastnosti (na dírách mne sedačka kopala více či méně). Pouhým prohoupnutím předku/zadku motorky to neumím poznat.
Režimy naložení (ikony helmiček, bagáže) nefungují. Přímo jsem sledoval zadní tlumič v místě, kde se má při přepínání vysunovat a nedělal nic. Momentálně to mám v poloze dole – pro jezdce bez bagáže.
Půl dne jsem lovil na internetu a našel spoustu různých možností, co s tím může být. Od softwarové chyby, přes požkozenou kabeláž až po mrtvý či zarezlý servomotor.
Budu to řešit a časem to tady aktualizuji, jak jsem dopadl...
Tak dopadl jsem vcelku dobře. Doma jsem si zjistil, že motorek vrčí (přímé napojení na baterii), ale s tlumičem nic nedělá. Takže jsem tomu dal šanci a dovezl to do servisu. V Car servis Praha demontovali a rozebrali tlumič a podívali se dovnitř. A zjistili, že tam nebyl olej. Ale ještě zajímavější je to, že to vypadalo, že tam NIKDY žádný olej nebyl. Žádné stopy po úniku, ani ten tlumič nikdo předtím neotevíral, nehrál si s ním. Prý to vypadalo, jako z fabriky, kdy v plničce dojde olej a tlumič to jen natlakovalo vzduchem. Zajímavé, že? Každopádně tlumič mi naplnili olejem, zkalibrovali polohy ESA a začalo to krásně fungovat. Zároveň zasilikonovali vnější opláštění toho kablíku, který tak rád praská a pak se dostává dovnitř vlhkost. Vnitřní těsnění prý bylo ok. Tak uvidíme, jak dlouho mi to vydrží. Jen taková rada nakonec pro vás, co máte ESA. Nenechávejte zapnutý režim většího naložení, než jedna "helmička" trvale. I pokud moto stojí jen přes noc, tak si to přenastavte na jednu helmu (nejnižší pozice moto). Tlumič bude mít o něco delší životnost.
Vlastník | Bellerophon | |
---|---|---|
Vloženo | 28.3.2020 | |
Aktualizováno | 26.3.2024 | |
Zobrazeno | 1 579x |