PROFIL MOTORKY

X-motos XB 31 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kevco
Vloženo 12.2.2019
Aktualizováno 12.2.2019
Zobrazeno 2 301x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5


Vloženo: 24.03.2019, Uskutečněno: 24.03.2019, Zhlédnuto: 59x


Byl jsem uvedený v omyl, když jsem si myslel, že napasuji 18 ráfek na xmoto XB31 250ccm s koly 19 vepředu a 16 vzadu. Takže pokud přemýšlíte nad přestavbou z 19, 16 na 21 a 18 ráfkem, ne origo čínským ale něčím kvalitním a se zadním drapákem 110/100, tak budete muset předělávat zadní kyvku a koupit nový řetěz.

Co bude potřeba než vůbec začnu (můj postup):

Budu rozhodně potřebovat svářečku, plechy, flexu a v neposlední řadě soustruh ale šlo by to i bez něj.

Jak jsem postupoval?

1. Je zapotřebí demontovat zadní kolo, zadní kyvku s tím, že pokud máte přepákování tak povolit od kyvky a pak i centrální tlumič zespodu, aby šla kyvka vytáhnout. Přístup ke šroubkům a matkám je v pohodě. Pokud nejde povolit šroub, tak zkuste odtahovat matku.

2. Tady přichází první zlom, kyvka je vytažená a je zapotřebí si říct, jak budete kyvku chtít prodloužit, ja to vyřešil trochu nešikovně v můj prospěch. Nechal jsem si navařit dva kusy železa do vnitřní strany kyvky ( fotka č. 1) bod č.1 je vyfocený kus kovové desky, který tam je navařený, navíc zpevňuje kyvku, která je v těchto místech na tenkém plechu. bod č.2 navařené dva plechy dvojky, které zajištuji boční držení vymezovacích zlatých destiček, tak aby šlo kolo hezky štelovat.

3. Člověk navařením do vnitřní strany zmenší rozteč mezi vnitřní stranou kyvky, bude potřeba zmenšit vymezovací válečky, tady přichází otázka jestli na soustruhu nebo flexou. Já měl možnost využít soustruhu a mám jistotu, že je to na milimetry. Vymezovací válečky řežeme dle toho, jak nám bude pasovat kolo do kyvky a hlavně na dráhu řetězu. Řešil jsem to tak, že jsem na straně u řetězu nechal kratší váleček a zdruhé strany jsem si pomohl delším. viz foto č. 2 a č.3. Snažte se, aby dráha řetězu nešla moc šejdrem, protože pak při každém skoku budete zvedat řetěz ze země.

4. Délka řetězu, Já koupil levnější řetěz japonské značky D.i.D. je to řetěz 428 šířka, takové se používali i na jawkách 250,350 atd. je to velice rozšířený řetěz. Délku jsem bral 138 článku, Pro ty co neumějí počítat články, stejně jako kdysi já, počítá se každý váleček jako článek. Reálně by mělo být zhruba 124-127 článku na xmoto xb31 250ccm s 19 předkem a 16 zadkem. Zkracování bylo zhruba o 7 článků, každému to bude sedět jinak, doporučuji zkracovat do lichého počtu, takže o 3,5,7 článků.

5. Vymezovací šrouby, jelikož budete potřebovat delší šrouby, dá se to vyřešit jednoduše je to klasická M8, buď sehnat šroub o délce 7-8cm nebo si vzít závitovou tyč M8, uříznout požadovanou délku, navařit a zbrousit na ní matku, která vám udělá hlavičku pro dotahování klíčem.

Závěrem chci říct, že přestavba je často náročný proces, který se ne vždy musí zadařit, člověk musí často přeměřovat ne dvakrát ale 10x a stejně se může seknout, je zapotřebí mít trochu selského rozumu a dívat se na věc nejlépe 4 očima.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Údržba motoru Xmoto XB31 250ccm 2007

    Po nedostatku času se k motorce a úpravám dostávám až k posledním jarním dnům, motorka do té doby stála doma s přetrhnutým plynovým lankem. Tímto nedoporučuji kupovat plynovou rukojeť ze sohoo, která je těžce nekvalitní.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 12.07.2019
    Uskutečněno: 12.07.2019
  • Přestavba Xmoto XB31 250ccm předni vidlice

    Po vytečení přední vidlice na mém xmoto xb31 250ccm jsem se rozhodl předek vyměnit z jiné motorky. Volba padla na díly z motorky Yamaha DT125 lc ale bude sedět i R (je novější). Co vše bylo potřeba: Přední vidlice

    Typ: Oprava
    Vloženo: 03.03.2019
    Uskutečněno: 03.03.2019


TOPlist