renocar_duben



PROFIL MOTORKY

X-motos XB 31 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kevco
Vloženo 12.2.2019
Aktualizováno 12.2.2019
Zobrazeno 2 284x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5


Vloženo: 12.07.2019, Uskutečněno: 12.07.2019, Zhlédnuto: 111x


Po nedostatku času se k motorce a úpravám dostávám až k posledním jarním dnům, motorka do té doby stála doma s přetrhnutým plynovým lankem. Tímto nedoporučuji kupovat plynovou rukojeť ze sohoo, která je těžce nekvalitní.

Motorku trápilo dušení motoru při přidání plného plynu a poté následně žraní oleje, které se projevovalo bílým dýmem z výfuku.

Řešení:

1. Rozebrání karburátoru - zjištění špatného těsnění, pravděpodobně jeden z kanálku zanesen nečistotou. ŘEŠENÍ: Ultrazvukové čištění a seřízení karburátoru. Pokud bude stále karburátor blbnout a nebude se chtít nechat seřídit, objednám opravnou sadu.

2. Rozebrání motoru

2.1 zjištění ventily plné karbonu.
- Řešení výměna za nové (cena 540kč i s dopravou) na jiných webovkách třeba s dopravou za 830,- člověk musí trochu hledat. Rovnou nové ventily šly na zabroušení sedel, přitom se za pár korun objednala nová gufera(60kč/Kus). Mají zelenou barvu a určení 200/250ccm, hnědá barva je pro 125ccm motory. Mimojiné já měl ventily typ 01 - 91mm a 89mm dlouhé + sedla 34 a tuším 28.5. Samozřejmě se vše nechalo seřídit.

2.2 Výměna pístní sady
- Vyměněný nový píst, pístní kroužky (dva) a jeden pro mazání včetně čepu a spon. Celá sada stála 695 Kč ale zase cena na jiných webech se pohybuje až 1000,- Kč. Já měl na svém motoru 67mm píst a 16mm čep.

2.3 Výměna svíčky
- Aktuálně ještě nevím, jakou tam budu chtít doplním později.

2.4 Výměna motorového oleje
- Využíval jsem Motul 5100 10W40 aktuálně po této výměně půjde na zajetí do motoru motul 7100 15W50 po vyjetí zhruba 2 plných nadrží, půjde olej ven a dá se tam nový.

2.5 Výměna Těsnění Válce a hlavy
- Cena 428,- protože jsem pospíchal na dodání dílů a musel jsem brát tentokrát nejdražší variantu. Jinak by se to dalo pořídit o pár korun levněji a hlavně za menší dopravné.

3. Airbox
- Výměna kompletního airboxu za jetý ale v top stavu včetně nasávací gumové trubky, která vede od karburátoru po airbox. Moje původní byla už potrhaná a airbox netěsnil z vrchu měl ulomené cvočky na dovřítí. Při airboxu se dával rovnou i jiný vzduchový filtr.

Opravy nadrámec řešení motoru:
a) výměna plynové rukojetí + lanka - univerzální koupena z bazoše za 500,- hlavně kovová žádnej čínskej plast.
b) vyměněné duše a ventilek na kolech.
c) nový ale jetý drapák na zadek značka pirell. (z bazoše za 500,-)
d) Svaření jednoho z držáků motoru, který mi při vyndávání motoru upadl. Má to svoje výhody. Bratr se živý jako svářeč s tigem a CO2, takže si dává na svárech záležet a připevněné díly drží lépe.
e) nechal se seříznout kovový zadní ocas, který podpírá plastový ocas za sedlem po úroveň sedla. Z důvodu, když motorka 2x padla, vždy se ta zadní část vyhnula. Crossky třeba ten kovový rám až po konec nemají z tohoto důvodu.

EDIT// 17.7.2019

- Koupena nová opravná sada na karburátor. Je zde kompletní balení včetně těsnění na přírubu. Cena vyšla na 215 kč + doprava, za tuto cenu úplně ideální kauf a mám jistotu, že karburátor bude šlapat jako nový. Karburátor mám model PZ30.

Dokoupil jsem lehce jetou a funkční CDI jednotku, která je original. Po hodně debatách s lidmi, co zkoušeli různé racing jednotky a blbosti se vyplatí do tohoto typu motorek dávat to, co tam patří. Klasickou cdi. Jetá cdi jednotka mě vyšla na 200kč. Nová stojí cca 400kč, bohužel aktuálně v tomto čase není v čr žádná skladem na můj typ motorky a doručení až za 6 týdnů, takže prozatím bude muset vystačit tato.

Aktuálně je motorka v servisu a bude se provádět ladění motoru, tak aby nestřílela do výfuku a měla ideální směs. Žádná racing čupr úprava, spíše ladění do normálního stavu.

EDIT // 3.9.2019
Při testování v servisu se utrhlo plynové lanko u karburátoru, takže pořízena opravná sada i s lankem do spojky.

- Zjistilo se, že bude potřeba udělat repas přední vidlice (v jiných zápiscích ode mě je návod, jak jsem dělal přestavbu z xmotos přední vidlice na vidlici z yamahy DT125 LC), tento úkon jsem nechal provést servisáka

- Bohužel servisák neměl čas ani manuál k seřízení motoru, takže jsem měl motorku zbytečně u něj opřenou měsíc a půl, což znamená, že dodělání zase zbývá na mě.

Cíl pro příště:
- Sehnat novou pumpu přední brzdy ta z xmotos na brzdy z dt nestačí, člověk brzdí i očima.

- Konečně dořešit motor, seřídit, poladit jehlu, délku plynového lanka, aby nepraskalo. Poslední věc, která by mohla dělat neplechu je špatná cívka, což doufám že ne jinak mě už klepne.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Xmoto XB31 250ccm předělání na 21 a 18 zadní kolo

    Byl jsem uvedený v omyl, když jsem si myslel, že napasuji 18 ráfek na xmoto XB31 250ccm s koly 19 vepředu a 16 vzadu. Takže pokud přemýšlíte nad přestavbou z 19, 16 na 21 a 18 ráfkem, ne origo čínským ale něčím kvalitní

    Typ: Oprava
    Vloženo: 24.03.2019
    Uskutečněno: 24.03.2019
  • Přestavba Xmoto XB31 250ccm předni vidlice

    Po vytečení přední vidlice na mém xmoto xb31 250ccm jsem se rozhodl předek vyměnit z jiné motorky. Volba padla na díly z motorky Yamaha DT125 lc ale bude sedět i R (je novější). Co vše bylo potřeba: Přední vidlice

    Typ: Oprava
    Vloženo: 03.03.2019
    Uskutečněno: 03.03.2019


TOPlist