Po nedostatku času se k motorce a úpravám dostávám až k posledním jarním dnům, motorka do té doby stála doma s přetrhnutým plynovým lankem. Tímto nedoporučuji kupovat plynovou rukojeť ze sohoo, která je těžce nekvalitní.
Motorku trápilo dušení motoru při přidání plného plynu a poté následně žraní oleje, které se projevovalo bílým dýmem z výfuku.
Řešení:
1. Rozebrání karburátoru - zjištění špatného těsnění, pravděpodobně jeden z kanálku zanesen nečistotou. ŘEŠENÍ: Ultrazvukové čištění a seřízení karburátoru. Pokud bude stále karburátor blbnout a nebude se chtít nechat seřídit, objednám opravnou sadu.
2. Rozebrání motoru
2.1 zjištění ventily plné karbonu.
- Řešení výměna za nové (cena 540kč i s dopravou) na jiných webovkách třeba s dopravou za 830,- člověk musí trochu hledat. Rovnou nové ventily šly na zabroušení sedel, přitom se za pár korun objednala nová gufera(60kč/Kus). Mají zelenou barvu a určení 200/250ccm, hnědá barva je pro 125ccm motory. Mimojiné já měl ventily typ 01 - 91mm a 89mm dlouhé + sedla 34 a tuším 28.5. Samozřejmě se vše nechalo seřídit.
2.2 Výměna pístní sady
- Vyměněný nový píst, pístní kroužky (dva) a jeden pro mazání včetně čepu a spon. Celá sada stála 695 Kč ale zase cena na jiných webech se pohybuje až 1000,- Kč. Já měl na svém motoru 67mm píst a 16mm čep.
2.3 Výměna svíčky
- Aktuálně ještě nevím, jakou tam budu chtít doplním později.
2.4 Výměna motorového oleje
- Využíval jsem Motul 5100 10W40 aktuálně po této výměně půjde na zajetí do motoru motul 7100 15W50 po vyjetí zhruba 2 plných nadrží, půjde olej ven a dá se tam nový.
2.5 Výměna Těsnění Válce a hlavy
- Cena 428,- protože jsem pospíchal na dodání dílů a musel jsem brát tentokrát nejdražší variantu. Jinak by se to dalo pořídit o pár korun levněji a hlavně za menší dopravné.
3. Airbox
- Výměna kompletního airboxu za jetý ale v top stavu včetně nasávací gumové trubky, která vede od karburátoru po airbox. Moje původní byla už potrhaná a airbox netěsnil z vrchu měl ulomené cvočky na dovřítí. Při airboxu se dával rovnou i jiný vzduchový filtr.
Opravy nadrámec řešení motoru:
a) výměna plynové rukojetí + lanka - univerzální koupena z bazoše za 500,- hlavně kovová žádnej čínskej plast.
b) vyměněné duše a ventilek na kolech.
c) nový ale jetý drapák na zadek značka pirell. (z bazoše za 500,-)
d) Svaření jednoho z držáků motoru, který mi při vyndávání motoru upadl. Má to svoje výhody. Bratr se živý jako svářeč s tigem a CO2, takže si dává na svárech záležet a připevněné díly drží lépe.
e) nechal se seříznout kovový zadní ocas, který podpírá plastový ocas za sedlem po úroveň sedla. Z důvodu, když motorka 2x padla, vždy se ta zadní část vyhnula. Crossky třeba ten kovový rám až po konec nemají z tohoto důvodu.
EDIT// 17.7.2019
- Koupena nová opravná sada na karburátor. Je zde kompletní balení včetně těsnění na přírubu. Cena vyšla na 215 kč + doprava, za tuto cenu úplně ideální kauf a mám jistotu, že karburátor bude šlapat jako nový. Karburátor mám model PZ30.
Dokoupil jsem lehce jetou a funkční CDI jednotku, která je original. Po hodně debatách s lidmi, co zkoušeli různé racing jednotky a blbosti se vyplatí do tohoto typu motorek dávat to, co tam patří. Klasickou cdi. Jetá cdi jednotka mě vyšla na 200kč. Nová stojí cca 400kč, bohužel aktuálně v tomto čase není v čr žádná skladem na můj typ motorky a doručení až za 6 týdnů, takže prozatím bude muset vystačit tato.
Aktuálně je motorka v servisu a bude se provádět ladění motoru, tak aby nestřílela do výfuku a měla ideální směs. Žádná racing čupr úprava, spíše ladění do normálního stavu.
EDIT // 3.9.2019
Při testování v servisu se utrhlo plynové lanko u karburátoru, takže pořízena opravná sada i s lankem do spojky.
- Zjistilo se, že bude potřeba udělat repas přední vidlice (v jiných zápiscích ode mě je návod, jak jsem dělal přestavbu z xmotos přední vidlice na vidlici z yamahy DT125 LC), tento úkon jsem nechal provést servisáka
- Bohužel servisák neměl čas ani manuál k seřízení motoru, takže jsem měl motorku zbytečně u něj opřenou měsíc a půl, což znamená, že dodělání zase zbývá na mě.
Cíl pro příště:
- Sehnat novou pumpu přední brzdy ta z xmotos na brzdy z dt nestačí, člověk brzdí i očima.
- Konečně dořešit motor, seřídit, poladit jehlu, délku plynového lanka, aby nepraskalo. Poslední věc, která by mohla dělat neplechu je špatná cívka, což doufám že ne jinak mě už klepne.
Vlastník | Kevco | |
---|---|---|
Vloženo | 12.2.2019 | |
Aktualizováno | 12.2.2019 | |
Zobrazeno | 2 284x |