Suzuki GSF 600S Bandit (2000)

Vlastník Claricia
Vloženo 10.6.2018
Aktualizováno 26.4.2019
Zobrazeno 956x

Tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastným...

Vloženo: 16.08.2018, Uskutečněno: 21.06.2018, Zhlédnuto: 13x

To si tak na podzim (nebo spíš skoro v zimě) koupíte motorku a těšíte se na sezónu. Sezónu úspěšně odstartujete motoškolou u Sršně (18.4.) - a pak v podstatě zakončíte čtyřdenním výletem na Šumavu (7. až 10.6.). Za dva měsíce 1700 kilometrů, to by šlo - no a pak se vám ve čtvrtek 21.6. rozezvoní krátce po půl deváté ráno telefon a když ho zvednete, tak na druhé straně se ozve...

"Dobrý den, vy jste žena J. L., narozeného dne toho a toho?"

Krve by se ve mně v té chvíli nedořezal, protože mi bylo okamžitě jasné, že muž boural - vyrážel krátce před sedmou ráno na motorce do Prahy, kde měl mít už třetí den školení.

Policista na druhé straně mi volal v podstatě proto, že na silnici stále ležela mužova motorka a jeho osobní věci, protože muže transportovali vrtulníkem do Prahy - v době, kdy mi volali, ještě nikdo nevěděl, kam ho vezou a co mu vlastně je. Poprosila jsem policistu, jestli mu můžu zavolat za chvíli, že to potřebuju vydýchat...

Po zavěšení jsem začala burcovat lidi - neteř, aby přišla a pohlídala naše čtyři holky, kamaráda s vozejkem, že potřebuju motorku dostat pryč ze silnice. Následně jsem zavolala zpátky policistovi s tím, že jedu na místo a budu tam asi za 40 minut. Ne, motorku jsem si fakt nebrala - vzala jsem si auto, protože jsem věděla, že budu muset naložit mužovy věci...

Dojela jsem na místo a moc nevěděla, co vlastně čekat. Od policie jsem věděla, že se tam nehody dějí skoro každý týden (což následně potvrdila prohlídka příkopu u silnice - tolik různých odlomených kusů z aut různých značek už jsem dlouho neviděla) a že muž naboural do kamionu (později jsem ze záznamů zjistila, že to byla klasická velká Scania s návěsem), že celou dobu komunikoval a že s ním odletěl vrtulník. Když jsem viděla motorku (ne, nemám to vyfocené, vůbec jsem nad tím, že bych to fotila, nepřemýšlela - a přitom normálně fotím všechno), tak jsem jen řešila, jak ji dostat na vozejk a snažila se přemýšlet maximálně pár minut dopředu.

Zajímalo by mě, co si říkali projíždějící řidiči. Policejní dodávka, náš touran, mezi tím rozsekaná motorka a já postávající u ní.

Po dvaceti minutách dojel kamarád, motorku jsme naložili, já podepsala převzetí všech věcí... To už jsem věděla, že muž je na JIPce na Vinohradech a že ho čeká první operace. Sedla jsem do auta a valila jsem na Prahu s tím, že ho prostě potřebuju vidět. Povedlo se - zcela upřímně, přístup k němu jsem si v podstatě vybrečela, jinak by mě tam nejspíš nepustili.

Z havárky si do dneška nic nepamatuje - vlastně si nepamatuje nic z celého dne až do momentu, kdy mu na JIPce řekli, že volá jeho bratr a jestli mu můžou podat informace. Nepamatuje si, že jsem tam za ním byla ještě před první operací, nepamatuje si, že ráno vstal a odjel z domova...

Měl neskutečné štěstí - polámanou pánev mu stabilizovali vnější hrazdou (s tou trpěl šest dní od nehody, pak mu pánev sešroubovali při velké operaci vevnitř), obratle měl jen naštípané a ne polámané, žebra se nepočítají, protože to nešlo do plic... Jediná věc, která hrozí trvalými následky, je pažní nervový pletenec na pravé ruce, který částečně nefunguje. Ale to se uvidí až časem.

Já jsem od té doby seděla na motorce všehovšudy čtyřikrát (z toho jednou jsem ji vezla ke kamarádovi do servisu), první delší vyjížďka proběhla až včera, jinak maximálně poskakování z domova do nemocnice a zpátky. A ani to ne moc často, protože máme čtyři děti a dost omezené možnosti hlídání.

A když už jsem konečně včera vyjela, tak luplo ve spojce... Nejdřív jen problém s páčkou (ale přišlo mi divný, že by odešly nové pružiny, které tam mám od května), následně i s celým řazením. Takže motorku odvezu o víkendu znovu ke kamarádovi do servisu, aby se na to podíval. Doufám, že to bude jen nějaká pitomost a že do konce sezóny ještě něco málo najezdím - muže by měli převézt do Kladrub, kam to máme 70 kiláků, což je ideální vzdálenost na motorku. Jen pořešit to hlídání. ;)

No a protože není aktuálně co fotit, leda bych cvakla motorku pod střechou v průjezdu, tak aspoň jedno zpestření... Způsobů, jak se vyrovnat s havárkou blízkých, je spousta. Tak já mám tenhle...

elvis78 (144) napsal 17.08.2018 v 12:35

páteř se srovná, akorát už vozim helmičku i na tom kle
ať se daří, ahoj,

Claricia (0) napsal 17.08.2018 v 08:34

elvis78: Díky. Jo, veselo teda rozhodně je. ;) Jak se to stalo - vzhledem k tomu, že si to muž nepamatuje, tak máme jen info od PČR. Vypadá to, že ho vynesla zatáčka, bohužel klasická chyba, která se stala asi každému z nás (jen málokdo měl v ten moment v protisměru kamion). Muž by si rád vzpomněl, co za chybu udělal, proč se to stalo, ale zatím mozek odmítá spolupráci.
Krysa na kole taky dobrý... By člověk neřekl, jak málo stačí. Snad se ta páteř časem srovná, držím pěsti.

Čadil: Děkujeme.

elvis78 (144) napsal 17.08.2018 v 08:06

smutná věc. jak se to vlastně stalo se ví?A hlavně že táta je živ. 4 princezny, to musí být veselo Držím palce
Já se rozsekal na kole, sedřená kůže na ruce a rameni zůstane na furt flekatá, jizva nad spánkem nezmizí, žebra se zatáhly, nic méně mám furt problém s bederní páteří. A to jsem hodil krysu z kola

Čadil (31) napsal 16.08.2018 v 20:17

tak mnoho,mnoho sil a štestí.

• Velikonoční vyjížďka

Dvanáctá hodina odbila, jezinky mi přestaly skákat po hlavě, tak jsem dodělala poslední nezbytnosti a s mírným zpožděním dorazila do Štoků na benzinku, kde jsem měla sraz s kamarádkou. Vyrazily jsme na zhruba 150 kilomet

Vloženo: 22.04.2019
    Uskutečněno: 22.04.2019
  • První kilometry 2019

22. března jsem letos poprvé nastartovala motorku - musela se nejdřív nabít baterka, která toho měla po zimě dost, ale jinak chytla skvěle. Ovšem ven jsem ji nakonec nevzala, i když počasí tomu nahrávalo - muž totiž nast

Vloženo: 20.04.2019
    Uskutečněno: 20.04.2019
  • Poslední letošní kilometry

Od mužovy havárky jsem toho mnoho nenajezdila. Dostala jsem se v polovině srpna na jednu vyjížďku - a od té doby se na motorku jen prášilo. A že na ni naprášilo solidně. //img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/42