Rok 2018 je muj prvni rok, kdybych mel mit prvni celou sezonu na okruzich, a proto jsem se velmi vzorne pripravoval pres zimu (dle rad starsich a zkusenejsich :)).
Zaprve motorka byla pres zimu hozena do plastu a par dalsich uprav se na ni take udelalo (podvozek pritvrzeni, tlumic rizeni, kratky plyn, nova retezova sada, apod.). Zadruhe jsem peclive zarezervoval cely rok u agentury FVP Moto a zatreti se take jezdec musel trochu pripravit - takze nejaka mala fyzicka priprava na motokrosu/pitbicich a take v telocvicne (joga, pilates, posilovani).
Nicmene, mozna i diky takove peclive priprave, se zima neskutecne tahla. A pak konecne nastal Den D - prvni pozimni 4 denni rodeo na autodromu v Aragonii pres Velikonoce. Nastesti zase spolecne s nasi okruhovou bandou (tentokrate vetsi navstevnost, takze nas bylo zhruba 15).
Vyrazili jsme vetsinou na zhruba 1400Km dlouhou cestu spolecne. Takze rano sraz na pumpe a jedeme konvojem 5 dodavek smer Aragon. Zbyli frajeri dorazi po vlastni ose.
Aragon jako takovy nas privital pomerne OK pocasim zhruba 18 stupnu slunecno. Takze prvni dva dny se dalo pekne jezdit. Pro me prvni den uceni okruhu, zvykani si na nove dily na motorce (kurva ty brzdy brzdi az moc, "fishtailing" v kazdy zatacce :); ale ten progresivni kratky plyn je super).
Aragon sam o sobe je relativne neprijemny okruh v prvni sekci az po "Vyvrtku". Hned prvni den se ukazuje, ze vyvrtka a zatacka 7 pro me budou velky problem :) Na druhou stranu rychla 10, 11 a 16, 17 budou moje oblibeny. Take jsem uz otestoval nektere unikove zony, preci jenom to chce taky procvicit :) Bohuzel jsem netusil, ze to bude predzvest neceho horsiho. NIcmene obecne Aragon ma neskutecne dobre propracovany unikovy zony a pak navrat nazpet na okruh, takze se da skutecne experimentovat.
Prvni dva dny dopadli dobre, dostal jsem se na solidni cas 2:20 a vypadalo to, ze si zacneme atakovat 2:18, coz byl cas jednoho z kamaradu (muj vodic :)). Take jsem byl ze zacatecnicke modre skupiny poprve prerazen do rychlejsi zelene (kam jinam by mela Kawa patrit, Team Green!). Bohuzel jsem se namlsal a v posledni zatacce prisel prvni highsider v zivote. Nastesti kdyz proklouzla zadni guma, tak mne sklouzla bota a dostala se pod motorku, tudiz pri raketovem startu zafungovala jako dobra kotva. Takze jsem opustil trat v pozici superman v rychlosti neco kolem 200kmh do jedne z unikovych zon. Kurva klika, bohuzel to byl v podstate pro me konec celeho jezdeni. Veskere sebevedomi na nule, i prestoze se prislo na pricinu highsideru - kamaradovi prestal fungovat meric tlaku v pneu, takze misto 1.7 jsem mel presne 2.3 :)
Treti den navic prisla vetrna smrst - trochu to pres noc pochroumalo nase stany - dva velky stany pro 4 bajky byly na odpis :) Hahaha. Ale pres den foukalo nepredvidatelne na trati, coz uz byl vetsi pruser. Zejmena ve vyvtrce foukal vitr smerem nahoru, takze nadlehcoval predni kolo (ano chudak na ZX10R pred mnou se poroucel do kacirku, a jeden z nasich kamaradu podobne). Dale v posledni zatacce zase foukal do zad, takze behem jedny jizdy se nas 6 frajeru potkalo v unikovy zone, protoze jsme proste probrzdili :) Obecne jsem se celej den trapil jak vyleceny alkoholik v palirne a otestoval jsem snad vsechny mozny unikovy zony (pred 12, po 14 a 16, po 1 a po 7). No proste parada - casy tragicky 2:31.
Posledni cvrty den jsem se zkusil kousnout a relativne jsem to odkrouzil v OK tempu - 2:22.
Zaverem: Aragon pro 600 je super trat, az na dve dlouhy roviny a tahlou zatacku 10/11 do kopce, kdy motor oproti litrum hodne ztraci. Nicmene z toho mala okruhu, na kterych jsem byl, se zaradil Aragon urcite do TOP3 a rad bych pristi rok jel znovu.
Vlastník | Pedrito | |
---|---|---|
Vloženo | 10.12.2017 | |
Aktualizováno | 16.2.2019 | |
Zobrazeno | 2 787x |