Přes zimu mě zlobila baterka -nechal jsem jí v motorce a sama se rychle vybíjela, přestože byla ve vytápěné garáži. Došlo to až tak daleko, že na jedný z prvních projížděk mě nechalo WRko na holičkách asi 10 km od garáže s rozsvícenou červenou kontrolkou a na displeji hláška 'error 46' .(na netu většina lidí píše, že je to regulátor dobíjení)
Neměl jsem doma multimetr, ale podle všeho to vypadalo, že je baterka po smrti. S novou baterkou se ale problém opakoval. Postup detekce problému jsem našel na jednom angl. fóru.
1) Změřit klidové napětí na baterce - mělo by být kolem 12,5V.
2) Motorku nastartovat a změřit napětí na baterce znovu - mělo by být přes 13V. Pokud napětí klesne pod 12V, baterka se nedobíjí!
3) Jít po kabelech, rozdělat všechny konektory a zkontrolovat je, jestli není problém tam.
4) Rozdělat konektor od regulátoru dobíjení (je pod levým předním plastem u nádrže, taková žebrovaná krabička). Mělo by tam být 5 kabílků - červenej, černej a tři bílý.Bílý káble vedou od alternátoru. Nastartujte motorku (pojede jenom na baterku) a změřte napětí mezi těma třema bílejma káblíkama, Pozor, tady už je samozřejmě střídavý napětí. Mezi každýma jednotlivýma dvěma bílejma drátama by mělo být kolem 20V na volnoběh, když přidáte plyn, vyšplhá se to na 30-40V.
Já jsem měl v prdeli regulátor dobíjení, u kterého jsou 2 možnosti: koupit originál kterej stojí asi 5000 a nebo neoriginál, kterej je asi za 2900. Já koupil neoriginální a motorka běží bez problému. Tvar i přichycení a konektor, všechno je stejný jako na původním.
Štěstí, že jsem nemusel měnit alternátor, ten totiž stojí asi 7000.
Vlastník | Czrapel | |
---|---|---|
Vloženo | 7.7.2017 | |
Aktualizováno | 25.12.2020 | |
Zobrazeno | 2 835x |