Protože jsem nebyla ochotná se dlouhodobě smířit s podivnou ucukaností velkého dvouválce, hledala jsem příčiny a možná řešení. Všechny tanečky okolo toho jak přesně se musí dělat synchronizace mě přestaly bavit, protože to evidentně nemělo velký účinek.
Jako další viník se nabídly vstřikovače, respektive dávkování paliva. Proto je předchozí záznam o instalaci vstřiků z R1200, které sice trochu pomohly, ale samy o sobě žádná hitparáda. Můj názor je, že je to pouze předpoklad k dobrému běhu, nikoliv lék.
Takže co dál? Lambda sonda. A když už, tak taková, která umí něco navíc.
První pokus ebay a wideband controller z druhé ruky(Innovate LC-1) - výsledek oči pro pláč, protože controller je nefunkční.
Druhý pokus - nový controller(Innovate LC-2). Laborování se zástavbou, poté ladění, ladění a ladění.
Prozatimní výsledek? jednoznačně velký krok kupředu Cukání ustalo, motor má plynulejší záběr a to především od nižších otáček (velká pomoc hlavně při potloukání se po městě a mimo silnici).
Aktuálně je AFR nastavené na zhruba 13.8 a spotřeba se z dlouhodobého hlediska výrazně nezměnila. AFR ještě posunu dolů, nahoru od současných hodnot to smysl moc nemá.
Od prvního controlleru mi zbyl budík na zobrazení AFR. Původně mi přišel zbytečný, ale finále je to šikovná blbinka dávající zpětnou vazbu. Datalogger by byl asi vhodnější. Tak třeba příště.
Vlastník | Clostridia | |
---|---|---|
Vloženo | 20.10.2014 | |
Aktualizováno | 8.3.2022 | |
Zobrazeno | 5 204x |
Byť to nejspíš nikoho nezajímá, ale kdyby třeba:
při posledním servisu jsem vyndala svíčky a měly krásnou cihlovou barvu, kterou jsem u týhle motorky nikdy předtím neviděla. Takže aktuální a reálné AFR kolem 13.9 motorce svědčí.