Dnes jsem vyměnil původní (zelenou) chladící kapalinu, za kapalinu Sheron Antifreeze Maxi D G12+ (fialová). Měla by být mísitelná s G48 i G12, ale raději jsem systém důkladně vypláchl vodou. Výměna je jednoduchá. Musí se demontovat levý plast pod nádrží. Po sejmutí víčka chladiče a zátky expanzní jsem vyšrouboval výpustný šroub na boku vodního čerpadl na pravé straně. Až kapalina vyteče, sejme se z chladiče levá hadice a skloněním se vypustí zbytek kapaliny. Pak zbývá jen vypustit expanzní nádobku. Já jsem použil kompresor a ofukovací pistoli. Koncovku ofukovací pistole jsem omotal lepící páskou tak, aby hubice alespoň trochu těsnila v hrdle expanzní nádobky. Mírným přetlakem jsem kapalinu vytlačil do chladiče a otdud již vytekla do čerpadla a vypouštěcí zátkou ven. Druhou možností je sejmout hadičku na přední straně expanzní nádoby (hůře přístupná) a nechat kapaliny volně vytéct.
Kapalina se smísí (ještě před naplněním do chladiče) v poměru 1:1 s demineralizovanou, nebo měkou kohoutkovou vodou (použít destilovanou vodu není dobrý nápad, přesto že k tomu některé manuál nabádají). Expanzní nádoba se naplní po horní rysku a zazátkuje se. Zbytek kapaliny se naleje do chladiče. pomalu se dolévá, dokud hladina nepřastane klesat. zazátkuje se chladič a krátkou jizdou se motor zahřeje tak bay se otevřel termostat. Po vychladbutí motoru se doplní kapalina do chladiče, případně i expanzní nádoby.
Vlastník | Goodji | |
---|---|---|
Vloženo | 30.11.2017 | |
Aktualizováno | 13.9.2019 | |
Zobrazeno | 1 358x |