Letos, od prvních vyjížděk motor sem tam nešel jak měl,zprvu jsem to připisoval usazeným nečistotám v karburátoru,ale po vyčištění a dodání palivového filtru byl na chvíly klid a pak zase, tak jsem vyměnil zapalko za origo 18 které má lepší nastavení předstihu, než to na které jsem jezdil doposud.Při výměně jsem dokoupil novou vačku a všiml si ,že levý válec má krapet slabší jiskru.Opět to samé chvíly klid a pak zase motor zlobil, studený jel dobře někdy i celou vyjíždku ,ale jakmile se ohřá,l začlo opět hádání,až nakonec přestal levý válec pálit ůplně, asi po 15 minutovém laborování začal opět pálit , tak jsem se vrátil domů.Tak že jasný vyměnit cívku,ale proč odešla,zkoukl jsem plánky elektriky na péráka , na každém zapojení je to trochu jinak, já jsem měl na svorce 54 zapojen klakson a ješte z ní vyveden kabel na cívku svorka 15 a z ní kablík na svorku 15 druhé cívky, na kývačkách už to bylo jinač klakson na svorku 51 a ze svorky 54 dva kabely každý zvlášt na svorku15,opět jsem si myslel, že jsem přišel věci na kloub,takže nádrž dolů, výměna cívky nový kabel zaletovat nacvaknout očkoa bude hotovo. Dnes když probbbběhla testovací jízda máša jede krásně ,tak jak má až poslední kilometry před domovem, opět to samé,doma schodim dekl koukám na výfuk a levý válec opět má nepravidelný chod, koukám na kladívko a pěkně jiskří,takže kondík,když jsem nastavoval předstih tak jsem kontroloval jestli kladívka nejiskří a za studena to bylo ok ,teprve až když se motor zahřál závada se projevila.No samozřejmě po výměně kondíku nebyl konec, pro změnu přestal pálit pravý válec po chvíly přemýšlení jsem si všiml že při výměně bakelitové svorky z kondenzátory, se plíšek ke kterému je přiletován kablík kondíku, lehce dotýkal statoru,stačilo přihnutí šroubovákem a válec nám pět pálil,po nasazení víka přestal pro změnu pált levý válec,tak znova sundat víko otočit očka kablíků od svorky s kondenzátory aby se nedotýkaly
víka a má anabáze z nepravidelným chodem motoru je tímto vyřešena .Dnes mám trochu více času ,tak se podělím o vychytávání much které jsem řešil do ted od renovace, motor mi po prvním nastartování neřadil na sucho ano ,ale při zaplém motoru na dvojku jakoby vyplá spojka,tak jsem po telefonátu probral s panem Sommerem co dělal go motoru, ho vyndal a odvezl zpět k němu,po 14 dnech volal at si přijedu, že na vině byla špona v kalhotkách takže čertíci na hřídely řazení vázli.Po opětovné montáži do rámu motor jel ,ale když jsem zařadil dvojku,tak jsem musel páku řazení špičkou nohy nadzvednout ,aby rychlost zapadla ,říkal jsem si ,to si časem sedne,ale ono nic,tak jsem sáhl do knihovny a studoval Jozífa s Dočkalem , napadlo mi, že by to mohly být replikové pružiny v kalhotkách,takže vypustit olej sundat víko vyříznout nové těsnění atd replikové pružiny byli ok ,ale kolík co běhá v kulise mezi pružinama se sekal,takže jsem vyndal plechový soudeček co obklopoval pružinu a trochu dotvaroval,aby nebránil v dráze kolíku mezi pružinami kulisy a pérák začal řadit jak má.Další co se mi hned nepovedlo byla geometrie ,stačí rovné prkno a na něj dopředu lištu z obou stran,která má každá tlouštku poloviny z rozdílu tlouštky mezi zadním a předním kolem to se změří šuplerou a A4 do tiskárny ,ta miusí ve všech 4 bodech kde se dotýká pneu prkna držet.Pak pérák krásně drží stopu.
Dále co zlobilo byla vůle v předním kole,na vině byl špatně nachromovaný hřídel,na první kývačce osy nachromovali páni u Hadrávka že osa nešla do ložiska a na péráku zase podbbrousili,po výměně hřídele ok.Jinač na motocyklu ocenuju jednoduchost a možnost servisu svépomocí.Radost mi udělalo když kamarád,který mi před lety říkal " jsou starý sráče " mi volal,že už do toho taky dorost,jestli onějaký nevím ,že nemůže sehnat hezkou za rozumnej peníz.Můžu jen potvrdit že díky jawám jsem poznal nové lidi,rozšířil si technické znalosti a povědomí o historii a uvědomil,že máme být jako češi na co hrdí.Něco na tom zlatý český ruce fakt bude.
Vlastník | jgrofik | |
---|---|---|
Vloženo | 9.6.2009 | |
Aktualizováno | 9.6.2009 | |
Zobrazeno | 6 852x |