PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure R (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _zdenda_
Vloženo 31.10.2013
Aktualizováno 22.8.2018
Zobrazeno 8 307x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Prasklý svod výfuku zadního válce

Vloženo: 09.06.2017, Uskutečněno: 08.06.2017, Stav tachometru: 46230 km, Zhlédnuto: 56x


Poslední vyjížďku začal výfuk zlehka "prdět" při zaklapnutí plynu, snažil jsem se nalézt co je kde prasklého nebo špatně dotaženého, ale nic jsem neviděl. Tak jsem to neřešil a čekal co se z toho vyklube. Trvalo to přesně jeden den.
Cestou do práce se po agresivnějším přidání plynu začaly ozývat zvuky jako bych někde přišel o celý výfuk. Praskl zadní výfukový svod Praskl tak, že spaliny šly pod kyvku - na tlumič ani řetěz to nešlo, tak jsem pár kilometrů dojel za šíleného randálu přes Pardubice do kanclu.
Nouzově jsem to opravil pomocí šroubovacích hadicových spon, které s sebou vozím ve výbavě na motorce - dojel jsem s tím v pohodě k našim, kde jsem motorku rozebral a svod připravil na sváření.

Co bylo třeba rozebrat:
- odšroubovat boční podsedlové plasty - není nutné sundávat kvůli tomu nosič kufrů, stači plasty odšroubovat tak aby se člověk dostal k hornímu šroubu podsedlového rámu.
na pravé straně podsedlového rámu, pod povoleným plastem odšroubovat objímku kabelů k zadnímu světlu a blinkrům a kabely rozpojit.
- ze zámku sedla a kastlíku vyháknout lanko ke kastlíku
- mám podsedlovou nádrž od Rade Garage, takže bylo nutné odpojit i tu. Je nutné zavřít přední nádrže, kohout k přídavné nádrži. A z kohoutu ve směru k předním nádržím sunad benzínovou hadičku. K tomu je nutné odpojit i odfuk nádrže, který mi vede od zadního víčka dopředu ke krku řízení.
- povolte desítkou oříškem svody výfku
- pak už stačí "jen" velkým torxem povolit 4 šrouby držící celou zadní část motorky a sundat celý zadek. Pozor při sundávání na svody - je tam uhlíkové těsnění a bylo by dobré ho nepoškodit. Při větším poškození se musí koupit nové.
- odpojte lambda sondu. Musel jsem kvůli tomu povolit levou nádrž, odšroubovat spodní a zadní šroub nádrže abych ji mohl o pár centimetrů odklonit a dostal se ke konektoru lambda sondy.
- Zadní svod drží na dvou šteftech, na odšroubování je potřeba třináctka oříšek a malá ráčna (mám cca 10cm dlouhou), svod se dá odšroubovat a vyndat i když zůstane na motorce zadní tlumič. Pokud byste chtěli sundávat tlumič, tak odšroubujte jen vrchní uchycení. Na to je potřeba 12mm imbus.
- Po sundání svodu je třeba ho očistit od napečeného bláta. K tomu stačí ocelový kartáč, ručně to zabere čtvrt hodiny.
- Pro sváření musíte sundat lambda sondu. K tomu je dobré jemně svod uchytit do svěráku a 22mm prstýnkovým klíčem lamdu povolit.

Motorku jsem si rozberal sám - většinu pomocí nářadíčka co vozím s sebou. Jediné co jsem neměl byl 12mm imbus (je doma v base s nářadím k motorce) a 22mm prstýnek (ten bych mohl v nouzi nahradit sikovkama, ale nechtělo se mi kurvit lamdbdu).
Svářel mi to taťka TIGem. Sváření trvalo skoro dvě hodiny - velmi špatně se k tomu dostává, je potřeba různě měnit uchycení svodu při sváření, často brousit hrot, když si člověk škrtne o materiál právě kvůli blbému přístupu apod.
Každopádně je svařeno, svod namontován a motorka zas jezdí.

Stejný problém jsem měl už před třemi lety - tenkrát to vylo řešeno v rámci záruky.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Šéďa86 (0) napsal 26.02.2019 v 19:50

Ahoj mám na tebe prosbu, včera jsme přivezl adventure r r.v.2010 a dnes při první vyjížďce mi podobně praskl výfuk jako u tvého stroje.
Tigem svaříme ale chtěl jsem se zeptat jaký přídavný materiál při sváření táta používal zda stačí klasický nerezový?
A zda zavaření drží, případně jestli jsi kupoval nový a kolik stal?
Moc díky Martin


Nejnovější záznamy v deníku
  • Malý servis

    Malý servis po 7500 km: - vyměnil jsem olej - dotáhl pár povolených šroubů - dotáhl malé řetězové kolečko, i když je zajištěno pojišťovací podložkou tak se matka trochu uvolnila :-/ - doplnil olej do scottoiler

    Typ: Údržba
    Vloženo: 22.08.2018
    Uskutečněno: 21.08.2018
    Tachometr: 61750km
  • Pravidelný velký servis

    Motorka si zasloužila trošku větší servis, takže jsem to během pár dní udělal. Vyměnil jsem preventivně gufero (a s tím i osičku a ložisko) vodní pumpy. Staré gufero vypadalo naprosto v pořádku a neprotékalo, ale když

    Typ: Údržba
    Vloženo: 22.08.2018
    Uskutečněno: 11.05.2018
    Tachometr: 54060km
  • Nové spojkové lamely

    Nedávno se začaly objevovat drobné problémy se spojkou - při rozjezdu párkrát pocukávala a při plném plynu na pětku nebo šestku proklouzla. Objednal jsem tedy nové spojkové lamely Ferodo FCD0711/1, které jsou označené

    Typ: Údržba
    Vloženo: 13.06.2017
    Uskutečněno: 13.06.2017
    Tachometr: 46657km


TOPlist