Každý rok ladím Guzzinku dopředu a dělám z ní lahůdkový stroj...
Letos jsem se rozhodl pro tyto drobné úpravy:
- druhá svíčka na válec, aby to mělo lepší zapalování,
- výměna vodítek výfukových ventilů a samotných ventilů, už byly ošoupané,
- frézování sedel, úprava výfukových kanálů, leštění spalovacích prostorů
- úprava válců, snížení
- snížení hlav, úprava antidetonační spáry
- odlehčení spojky o 600 g a její vyvážení,
- kované písty, které jsou o 58 g lehčí na každý píst a mají větší kompresi a
- odstranění přímých filtrů, mají horší výkonové parlamenty než originál...
- měření výkonu na brzdě
- odladění řídící jednotky, palivová a předstihová mapa.
prakticky se dělala repase motoru...
Písty mám již delší dobu (Wisseco od Fast by Ferrachi) a myslel jsem, že z nich budou jen těžítka. Protože válce V11 rok 2014 mají větší průměr a to by nesedělo. Tak mi kolega vyměnil válce ze starší V11, kde tento rozměr je již použitelný.
Dále bude potřeba vyměnit výfukové ventily.
Cílem celé této srandy je:
- zvětšení výkonu,
- rychlejší reakce na plyn.
Skutečný výsledek podle obrázku na brzdě:
- pokud se podíváte na přiložené měření z brzdy tak skoro úplně zmizel propad výkonu kolem 5.000 otáček.
- vyhladil se průběh výkonu a krouťáku
- došlo k nárůstu krouťáku a výkonu
Vše samozřejmě nedělám sám, ale dělá to kolega a guzistický fanda Tomáš Gelnar z REPRE moto, kterému moc děkuji za odborný přístup.
Jaký je skutečný pocit po první jízdě?
5.8.2017 - první jízda, najeto 190 km
Je to prostě paráda...
- motor jde parádně do otáček,
- přidalo to výkonu a jde to fakt cítit hlavně ve špičce.
- pryč jsou i pocitově propady v otáčkovém spektru,
- 200 je tam hned a neleze to jako předtím.
- proč to nedělali takto hned z výroby???
Trochu přeci jen negativ:
- při ubrání plynu se to propadne ihned dolů, je to díky té spojce, že je odlehčená, ale chce to citlivěji pracovat s plynem,
- další jsem zatím nenašel...
-
Odlehčená spojka 1
-
Odlehčená spojka 2
-
Lehčí čep kliky.
-
Lehčí kovaný píst Wiseco.
-
Měření skutečného nárůstu kompresního poměru.
-
Měření ventilů.
-
Díra pro druhou svíčku.
-
Měření 1
-
Měření 2
-
Starý píst
-
Měření 3
-
a motor je v kupě I
-
-
Porovnání výkonových křivek před a po úpravě