Brouzdal jsem netem a natrefil na skvělou německou stránku Off The Road, kde je kompletní sortiment pro XT 660 X,R,Z. A tak jsem si řekl že si udělám radost a koupil jsem si tam DNA filtr a věcičku nazvanou Dynojet O2 Optimizer. V recenzi jsem mluvil o cukání, což je skutečně někdy problém, narazil jsem na udělátko co poladí poměr palivo/vzduch tím, že se napojí na čidlo v airboxu a nastaví se nižší teplota, tím dává motorka bohatší směs (kvůli emisím běží dost chudě), problém ale nastal v tom že ročníky 2007 a výš už mají 2 okruhy palivové mapy, jeden uzamčený, do 20% plynu a pak otevřený.
Právě v tom otevřeném funguje výše zmíněná úprava, jenže cukání se projevuje hlavně při malé dávce paliva, a na to právě slouží O2 Optimizer, napojí se mezi lambda sondu u motoru a zaručí, že se hodnota palivo/vzduch přiblíží nějaké rozumné hodnotě. To má za následek eliminaci cukání.
Do jisté míry to funguje, cukání skutečně ustoupilo, ale stejně se projevuje když je motor studený, i samotná koncepce motoru 1V + stříkačka + vysoký zdvih napovídá, že se cukání nelze zbavit na 100%.
Ale aspoň je možné to minimalizovat.
**EDIT**
Nainstaloval jsem i věcičku zvanou Kev´s Fuel Mod, návod se dá sehnat na netu a funguje jako výše zmíněný oblbovák čidla teploty, odzkoušeno a prověřeno, vše funguje. Pokud by měl někdo zájem o bližší informace, klidně napište.
Vlastník | JeyJey80 | |
---|---|---|
Vloženo | 29.12.2016 | |
Aktualizováno | 20.3.2020 | |
Zobrazeno | 2 401x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
Ahoj, prosím Tě kde jsi sehnal návod na výrobu Kevs fuel mod? Byl bys případně ochoten za úplatu vyrobit ještě jeden? :) Díky za odpověď
Jo to věřím, ale jak říkám, úprava paliva mi dost pomohla a je to nejvíc poznat při stálém plynu kdy prostě tak necuká aby to otravovalo, a karburátor by 100% pomohl, o tom žádná :), ale "skvělá" EU nám dala emisní normy, tak se ucukejme k smrti :D
Ono to práskání dělá z části i v některých buňkách až neskutečný předstih.. takže se to po palivové cestě nikdy nepodaří eliminovat.. Teda podaří.. frknout tam kvalitní mechanický karburátor.. možná příští rok připravím how-to..