Jo.. Běžná kontrola dotažení předního kola ukázala víc, než jsem chtěl.. :D
Axiální vůle kulového čepu 1-2mm už je prostě moc a vysvětluje poměrně hlasité klapnutí při vyvěšení předního kola (např. ve skoku)..
Výměna není jen tak.. Musí dolů nádrž.. Musí ven přední kolo, blatník a brzdy a přední tlumič.. Pak ven vidle, povolit a vyndat můstek s čepem a ten pak dát na přípravek (taková imitace vidlí, která se dát upnout do svěráku)..
Vyměnit čep.. Dát novou matici.. Novou krytku.. No, ta sice není potřeba, ale za těch 12,- Kč proč ne, že jo? :D
Při té příležitosti jsem zkontroloval vidle, vyměnit odvzdušňovací šroubky a jejich o-kroužky a nakonec všechno pěkně umyl a seložil zase zpátky..
Jo bacha! U mě někdo předtím vidle rozdělával a málo dotáhl levou vidli.. Matky jsou schované jen pod plastovou krytkou, tak je dobré je občas skouknout.. ;) Stejně tak prachovka čepu.. Obvykle když praskne, je to dole což je hned vidět.. U mě ale praskla nahoře a to už musí člověk hledat.. Takže hlídat! :)
Pro zajímavost jsem starý čep rozřízl, abych se podíval, jak je řešený.. Mno.. Na to, jak je drahý, je to úplně nejobyčejnější z obyčejných řešení.. :D
Vlastník | yuri13 | |
---|---|---|
Vloženo | 15.11.2015 | |
Aktualizováno | 23.3.2019 | |
Zobrazeno | 4 652x |