Hned po koupi motorkyjsem objednal přídavná světla čínského původu (Aliexpres). Za 650Kč jsem obdržel celkem slušný výrobek, který svítí jak drak. Spotřeba 15W podle měření odpovídá. Dokoupil jsem vypínač za 75Kč z DX.com taktéž čínské provenience.
Zapojeno přímo na baterku přes pojistku palubní autozásuvky. (Kterou jsem přemístil a vyměnil, protože původní umístěná u krku řízení vyrezla zevnitř. Teď je pod sedlem, kde nezrezne.)
Světla přidělána na padáky a vypínač na řídítka za brzdu. Fungují nezávisle na klíčku i světlech, což se bude hodit hlavně při stavění stanu potmě. Světla jsou s čočkou, což soustřeďuje paprsek do jednoho většího bodu. Světla jsem nastavil aby vykrývali místa, kam světlo motorky nesvítí a naprostá spokojenost.
Po první desítce kilometrů se povolil šroubek a světla se vytočila do strany, dotažení nepomohlo. Proto jsem místo červíku, kterým se světla zvedala, dal ještě jeden šroubek v závitu v těle svítidla. Ovšem během další jízdy se ulomil šroub. Šrouby jsem přesadil do nových děr, ale po týdnu ježdění opět ulomený šroub. Nezbývá, než jít jiným směrem. Vyrobil jsem novou objímku z 3mm pozinkovaného plechu s velkou dírou na světlo a malou o 90° otočenou na trubku padáku. Tento systém drží už několik stovek km. Asi po půl roce jsem vyrobený držák aplikoval i na druhou stranu. Asi po dalším roce mi začalo vadit více funkcí světel (100%, 50% a blikání) při častém vypínání a zapínání se funkce rozhodili a jedna strana blikala a druhá svítila na 50%, musel jsem tedy hledat nejvhodnější variantu. Odpájením integrovaného obvodu U2 se problém vyřešil, nyní se po zapnutí pozvolna rozsvítí na 100%. ( www.youtube.com/watch?v=KQIRV1y-Q6E&feature=youtu.be )
Budíček, který umí vnitřní a vnější teplotu, napětí baterie a čas jsem koupil na poštovné zdarma.cz za cca 350Kč. Zapojeno na přední parkovací světlo. Po připojení (rozsvícení) se rozsvítí oranžové nebo modré podsvícení displeje a zobrazí se napětí baterie. Venkovní senzor teploty jsem zkusil přivést do žebrování motoru, ale po zahřátí motoru se ukázalo, že po dosažení sedmdesáti stupňů display ukazuje error. Senzor přemístěn mimo motor a nyní se naměřené hodnoty nápadně podobají. Po zimě se baterky uvnitř vybily a po každém rozvícení světel jsem musel nastavovat čas, dost nepříjemné. Tudíž jsem opět rozebral kapoty, vyňal budíček a nyní jej napájím pomocí dvou AA baterek pod sedlem, výměna baterek nebude tak složitá a více vydrží.
Nezbývá než doufat, že tenoučké drátky obsahující čínské výrobky něco vydrží.
Vlastník | jarekvit | |
---|---|---|
Vloženo | 13.3.2016 | |
Aktualizováno | 7.8.2016 | |
Zobrazeno | 1 451x |