Po silničních Metzeler Tourance, které jsou mimochodem na silnici výborné (přední se podařilo dostat až na kraj ), to chtělo něco víc do terénu. Za necelé dva týdny mě čeká letošní Albánie, takže volba byla jasná. Něco, co zvládne dlouhé cesty po dálnici a zároveň se neztratí v suchém, kamenitém terénu. Heidenau K60 scout. Je to takový rozumný kompromis, na silnici jen o kousek horší než Tourance, přitom v terénu o hodně schopnější, hlavně zadní guma. Měl jsem je na přechozí XT660R, takže je znám velmi dobře. Na silnici trochu hučí, jinak OK. V terénu je přední guma nic moc, ani na šotolině nedrží stopu, natož pak na blátě, zatímco zadní kupodivu i v blátě je docela schopná.
Uvažoval jsem ještě o Metzeler Karoo 3 anebo Continental TKC. Ty první jsem zavrhnul, údajně nemají takovou výdrž (ne moc hluboký vzorek by tomu odpovídal) a nemám je já, ani nikdo známý odzkoušené, takže jsem vsadil spíš na jistotu. O K60 vím, že na Tenerce toho projedu dost a navíc vydrží cca 15tis.km
TKC. Velký to pojem v oblasti offroad cestování, ale dálnice jim nesvědčí - nechtělo se mi sjet špunty cestou tam, podle mě jsou spíš víc do písku nebo do bláta a v Albánii mě budou čekat doufám víc suché kamenité cesty. Navíc zbylí dva účastníci zájezdu na BMW F800GS mají obuto také napůl silniční a napůl terénní obutí (K60 a Karoo 3), tak potom by byly špunty zbytečné. Když už mám nejlepší motorku do terénu, nemusím mít i nejlepší gumy
Vlastník | Frankie | |
---|---|---|
Vloženo | 15.3.2016 | |
Aktualizováno | 19.3.2017 | |
Zobrazeno | 8 654x |
Dnes jsem se vrátil z Albánie a gumy nezklamaly. Na silnici hučí, ale za tepla se dají dostat až na kraj, motorka se sice vlní jako had, ale drží. Na vodě taky nejsou špatný. Výdrž velmi dobrá a terén ? Zadní guma nemá chybu, zvládá, písek, kamení, šotolinu i trochu bláto, vzhledem k univerzálnosti maximální spokojenost. S přední je to horší, na šotolině z malých kamínků řídítka lítají ze strany na stranu, motorka nedrží stopu a v blátě je to naprosto o ničem.
Ale pokud chci ujet několik tisíc km po silnici, tam projet v terénu ledacos a po návratu mít ještě víc jak půl vzorku, můžu pneu jedině doporučit.
Bylo myšleno nej moto do terénu z nás tří co jedeme do Albánie, to znamená rozhodně než BMW F800 GS. Ne jako nejlepší terenni moto vůbec, to bych si nedovolil a pak taky vím, že Tenerka je jen kompromis mezi cestakem a kroskou.
Mitas E-09 znám a jsou v terénu rozhodně lepší než ty Heidenau a i na silnici se dají dostat až na kraj, ale moc nevydrzi, na předchozím Xtcku asi jen 5tis.km. Na ježdění kolem komína ale výborná a přitom levná guma.
Mitas E-10 mě moc nezaujala a TKC nasadím až pojedu do Afriky
Prý nej moto do terénu,no dalo by se spekulovat ale to nechci Ty TKC bych zas tak moc nezatracoval,jezdí na nich kamarád a já už léta taky používám na předek a zadní Mitas E-09.Jako kompromis dobrý O hloubce vzorku bych se i hádal ale je mi jasné že asi těch 15.t.km neudělají,to bys musel být kochač nebo jezdit předpisově.Ale za to cesta/terén dávají na výbornou a dovolím si s nima i pořádně vzít za plyn a vyřádit se v zatáčkách kde v klidu proženeš nebo držíš tempo se supersporty,ti se pak při zastávce diví co máš obuto Tož toť můj poznatek a názor