renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 15.3.2016
Aktualizováno 19.3.2017
Zobrazeno 8 624x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1


Vloženo: 08.07.2016, Uskutečněno: 12.06.2016, Zhlédnuto: 13x


První dva týdny v červnu jsem s Yamahou úspěšně absolvoval letošní výlet do Albánie. Jak bylo ? Dobře Ale na cestopis bude čas až přes zimu, teď se spíš zaměřím na motorku.

Najeli jsme cca 4000km, závady nebyly žádné, motorka fungovala bez problémů. Jen se se mnou cestou domů rozloučila řetězovka, ale to je spotřební materiál a holt tomu daly albánské šotoliny zabrat. Motorka i párkrát v terénu upadla, ale tady zafungovaly padáky a nic se nestalo. Spotřeba benzinu kolem 4,5l, spotřeba oleje neměřitelná.

Gumy Heidenau K60 Scout se také osvědčily. Na silnici naprosto perfektní a to na suchu i na vodě. V terénu se to má asi tak, že projedou ledacos, ale pomalu. Zadní je bez chyby, drží a projede ledacos, i trochu bláta. Akorát mokré šutry do kopce byly nad její síly. Zato ta přední, na hrubé šotolině to jde, ale když se jedná o menší kamínky, lítá ze strany na stranu, o blátě a mokrých kamenech nemluvě. Pneu na enduro prostě budou vždycky o kompromisu, něco za něco. Tyhle projedou ledacos a skoro neubývají, takže pro šetřílky ideální

Na silnici jsem byl celkově s motorkou spokojen, akorát delší jízda po dálnici je otrava, nevadí nedostatek výkonu, jako spíš vibrace, tvrdá sedačka a ne úplně dokonalé plexi, které ve vyšších rychlostech třepe s helmou. Jinak je s tím docela zábava, klopí se to hezky a brzdí to dobře.
Ale v terénu to není úplně ono. Přesto, že mám podvozek nastavený naměkko, při mé váze 62kg to prostě nepéruje, ale skáče. Předek je v pohodě, ale zadní tlumič je moc natvrdo. Jinak průjezdnost terénem excelentní. Doteď jsem ani netušil co všechno se dá s takovou motorkou projet
A motor ? Pokud jedu rychleji než cca 30 km/h, tak se to dá, ale při pomalejší jízdě je to otrava. Jednička je strašně ucukaná, plyn funguje jako vypínač, takže to buď zrychluje anebo brzdí, plynulá jízda není možná. A dvojka je zase podtočená a škube. Zlatý dvouválec !!! Kdyby tak motor z mého bývalého Versyse šel dát do podvozku XTčka...

Abych byl objektivní, zkusil jsem i i motozázrak zvaný BMW F800GS. Sedí se na tom o něco níž, není to taková koza vysoká. Motor je skvělý, krásně jde odspoda, necuká a nevibruje, síly má dostatek a při vyšším výkonu má dokonce i nižší spotřebu. Jen ten zvuk je tragédie...dostal ode mě přezdívku bručoun anebo prďoch. A podvozek ? Předek dost tvrdý a nenastavitelný, ale zadní tlumič se dá i na mojí váhu nastavit a pracuje jak má, tady maximálni spokojenost. Stejně si to ale nikdy nekoupím, nedokázal bych se přenést přes ten divnovzhled a hlavně naprosto nemotorkový zvuk motoru.

Závěr ? Albánie skvělá, ale příště na něčem jiném. Ideální by bylo překopat podvozek a vrazit tam dvouválec. Ale jako mnohem jednodušší možnost se jeví lehké endurko přivezené na káře...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Rubi (45) napsal 09.07.2016 v 19:33


Nejnovější záznamy v deníku
  • nové pneu

    Po silničních Metzeler Tourance, které jsou mimochodem na silnici výborné (přední se podařilo dostat až na kraj :-) ), to chtělo něco víc do terénu. Za necelé dva týdny mě čeká letošní Albánie, takže volba byla jasná. N

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 18.05.2016
    Uskutečněno: 18.05.2016
    Komentářů: 3x
  • nějaké montování

    Ještě jsem pořádně ani nevyjel a už montuju :-) Konkrétně: 1) vyhřívané rukojeti Oxford Touring. Na Versysu jsem s nima byl maximálně spokojený, tak proč do nich nejít znovu. 2) zásuvka na 12V se vždycky hodí 3) pro

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 17.03.2016
    Uskutečněno: 15.03.2016
    Komentářů: 1x


TOPlist