Tak jsem se odhodlal k výměně svíček a chladicí kapaliny. Na trhu v nabídce pro CBF jsou konvenční za necelých 400 a iridiové za necelých 500,rozhodl jsem se pro iridiové z důvodů dvojnásobné životnosti a také stokorunový rozdíl mi nepřijde až tak propastný. Že to byl šťastný krok se ukázalo,když jsem poté bike projel
Motorka jde lépe za plynem ,jak kdyby dostala pár koníků navíc. Iridiové svíčky jsou ve všech ohledech oproti konvenčním účinější
. K výměně samotné. Bohužel jsem neměl čas na focení,tedy jen pár řádek. Aby se člověk nějak slušně dostal ke svíčkám,je nutné odstrojit boční plasty a nádrž. Není to úplně jednoduchá záležitost.Japonec prostě počítá s tím,že tyto práce bude provádět školený servisní technik . Když se povolí všechny viditelné šrouby, ono to furt za něco drží.
Ejhle je tam ještě jeden schovaný caflík z vnitřní strany od kola.
Boční plast je nutné vysunout směrem dolů,tak aby se neulomili plastové zarážky,které se nasouvají zespodu do přední masky. S nádrží už takový problém nebyl.Stačí vyšroubovat dva šrouby vpředu a zadní jen povolit. Je chytře vodorovně chycen skrz nádrž v rámu tak ,že je možné nádrž přizvednout a podložit prkýnkem bez odpojování hadiček.
Když tohle provedete,je jakž takž možné za asistence kolegy,který přizvedne nádrž ,vyšroubovat originálním klíčem původní svíce.Překvapilo mne ,jak jsou umístěny ve válcích hluboko. Fajifky mají cca 15 čísel.
Výměna chladící směsi byla celkem pohodová zaležitost. Bike se ohřál nad kanálem,pak se povolila hadice jdoucí z chladiče do motoru pod víkem alternátoru (to je potřeba dělat obezřetně ,aby se člověk neopařil)a původní směs vychrstne pod tlakem.Po té jsme nalili vodu do otvoru pod nádrží a postup zopakovali z důvodů vyčištění chladícího systému. Po té jsme systém naplnili a doplňovali kvalitní směsí od motulu při chodu motoru ,do doby ,než se kapalina dostala do správné hladiny v expanzní nádobě.
Jen doporučím,pokud nemáte dostatečné zkušenosti(nějaké mám,ale ne dostatečné ) a máte možnost se na někoho "zdatného" obrátit udělejte to .
Díky Čížo.
Vlastník | nobady | |
---|---|---|
Vloženo | 28.4.2015 | |
Aktualizováno | 4.1.2019 | |
Zobrazeno | 10 113x |
Čau,myslím že snad naopak,mají daleko užší elektrodu,která vyžaduje méně napětí i proudu.
Tady je odkaz na porovnání //www.bikes.cz/otazky-odpovedi/obycejne-vs-iridiove-svicky-83
Pokud potřebuješ svíčky vyměnit a byly by na Bávo za slušnej peníz,můžu jen doporučit. Rozdíl je opravdu znát,zase na druhou stranu byl by znát i kdybych dal obyčejný. Iridiový jsem použil ,hlavně kvůli delší životnosti,protože na CBF je přístup k svícím jako k penězům.
pěkné, ty svíce. Taky bych do nich šel. Ale slyšel jsem že mají větší odběr. Je to pravda nebo ne? Víš, aby třeba něco neodešlo. Nevim, třeba je to canc.