Další věc na pořádku dne je majiteli 650 velice oblíbená guma spojující motor s karburátorem a posléze karburátor s airboxem. Guma vydrží velmi malý kilometrový proběh a její stárnutí, respektive poškození probíhá neustále. To způsobuje časté nervové otřesy obzvláště pro to, že rotaxí guma mezi hlavou a karburátorem stojí zhruba 800 a guma mezi karburátorem a airboxem 500kčs.
Po menším zkoumání gumy, která má už svoje nejlepší léta za sebou jsem došel k jednoznačným závěrům.
Základním a největším problémem je to, že karburátor ve své podstatě není nijak uchycen, někdo tento stav nazývá vzdušnými zámky. Asi kilo vážící monstrum je nasazeno na redukční gumě mezi rozdvojkou sání a karburátorem. Tato guma je složená ze dvou / tří částí, většího průměru, středu a měnšího průměru. Takže tuhost celé sestavy není ideální, a na druhé straně je karburátor pouze nasazen na dalším gumovém zázraku, tentokráte z dílny jawa.
Tento zázrak na sobě má něco jako dilatační rozšíření - ideálně si to člověk představí, když si vyhrne rukáv na tričku či mikině - udělá se taková vlnka, a právě tato vlnka na gumě, na níž leží prakticky celá váha, která překračuje meze tuhosti první gumy praská. A praskat bude, Jediným trvalým a rozumným řešením je uchytit karburátor takovým způsobem, aby se jeho hmotnost nepřenášela na zadní gumu. Nebude pak praskat ani přední ano zadní. U typu classic mne zatim nenapadá rozumné řešení - teda napadá, ale musela by se udělat jedna dírka na samosvorný závit do rámu. U stylky plánuju nad airboxem vytvořit něco jako druhé dno - plechovou plotnu, na které bude umístěna jednotka a veškerá elektronika, kdo by jednotku nepoužíval, tak z toho bude mít pěkný "zavazadlový prostor" v celé použitelné šířce. V sériovém provedení si použití tohoto místa jako zavazadlový prostor celkem nedokážu představit, protože by člověk všechno poztrácel prostorem kolem airboxu a jinde.
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 24.12.2014 | |
Aktualizováno | 10.5.2015 | |
Zobrazeno | 4 030x |